125cc åk. MC klubb titta hit ni som är intresserade

e ni på?


  • Antal röstningar
    0

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
hs01jowe skrev:
Hos mig finns det inte mycket.. en 2 mil lång raksträcka 90-väg som går in till stan. sen finns det dock grymt fina endurospår och gamla traktorstigar i skogen här hos mig i hagby utanför uppsala. :tummenupp
Intressant, men nu tänkte jag ju mest på folk som bor i runtomkring här och därmed vägar runtomkring.
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
jag kört helst på alla vägar.. :D ... gillar omväxling!.
brukar själv åka på många vägar kring stockaryd, vrigstad och huluboda.. :D riktiga bonnahålor.. men det är roliga vägar.. skepperstad får man inte glömma.. :rolleyes:
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
philsson skrev:
jag kört helst på alla vägar.. :D ... gillar omväxling!.
brukar själv åka på många vägar kring stockaryd, vrigstad och huluboda.. :D riktiga bonnahålor.. men det är roliga vägar.. skepperstad får man inte glömma.. :rolleyes:
Visst är det roligt med omävxling, men det som gör det roligt att köra samma väg om o om igen är ju att man blir så mycket bättre hela tiden, man vet hur vägen går och vågar pressa på lite mer och känner sig inte lite osäker :tummenupp
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
NSR_Martin skrev:
Visst är det roligt med omävxling, men det som gör det roligt att köra samma väg om o om igen är ju att man blir så mycket bättre hela tiden, man vet hur vägen går och vågar pressa på lite mer och känner sig inte lite osäker :tummenupp
å sen så när jag åker med er på den vägen för första gången.. ni pressar gärnet och jag bara hakar på.. litar på att ni kan vägen.. :D det är ennu roligare.. mer spänning när man inte kan själv. litar på att ni håller rätt fart osv.. :D
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
philsson skrev:
å sen så när jag åker med er på den vägen för första gången.. ni pressar gärnet och jag bara hakar på.. litar på att ni kan vägen.. :D det är ennu roligare.. mer spänning när man inte kan själv. litar på att ni håller rätt fart osv.. :D
Bara för att den framför dig kan köra så fort i kurvan är det inte säkert du gör. Det är ingen tävling. (jooo :D)
Men visst är det bra o ha nån framför sig så man kan få ett hum om hur fort man kan köra.... Bara man inte förlitar sig blint på den framför utan fortsätter tänka själv så....
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
NSR_Martin skrev:
Bara för att den framför dig kan köra så fort i kurvan är det inte säkert du gör. Det är ingen tävling. (jooo :D)
Men visst är det bra o ha nån framför sig så man kan få ett hum om hur fort man kan köra.... Bara man inte förlitar sig blint på den framför utan fortsätter tänka själv så....


Bättre att själv känna efter hur fort man kan höra.. tänker man "kan han - kan jag" är det lätt att det går åt helvete
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Anton_Ljunghusen skrev:
Bättre att själv känna efter hur fort man kan höra.. tänker man "kan han - kan jag" är det lätt att det går åt helvete
Du.. kan ni så kan jag.. så är det bara. :fatta
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
philsson skrev:
Du.. kan ni så kan jag.. så är det bara. :fatta
"ju äldre man är, ju bättre kan man" :hihi
Kör som du vill, men klaga inte på mig om du hammnar i diket för att du följer mig på en okänd väg :D ;)
 

Solid snake

Guest
NSR_Martin skrev:
"ju äldre man är, ju bättre kan man" :hihi
Kör som du vill, men klaga inte på mig om du hammnar i diket för att du följer mig på en okänd väg :D ;)


Tänk på detta när ni kör i grupp, var säkra på att inte hamna i varandras döda vinklar o signalera alltid om ni ska svänga av, varna också för grus, det gäller alla så ni inte får nån som åker av.
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Solid snake skrev:
Tänk på detta när ni kör i grupp, var säkra på att inte hamna i varandras döda vinklar o signalera alltid om ni ska svänga av, varna också för grus, det gäller alla så ni inte får nån som åker av.
Har du varit o läst samåkningstråden?
 

GbgRobban

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha RD 125 LC
philsson skrev:
Jo tanken slogg mig nu lagom till våren och allt att man kunde bilda en liten MC klubb, kanske bestående enbart av 125cc till att börja med.
Den skulle befinna sig centrerad på lämpligt ställe mellan dom intresserade (dock inte för långt ifrån varandra).
Vi skulle expempelvis ha en egen hemsida eller tråd här på SH där vi kan planera våra körningar och träffar. på så vis träffas ofta och köra i en liten grupp.
Mycket gemenskap förståss och alla med sporthoj är välkomna.
Det skulle kanske vara av intresse att hyra ett garage eller liknande till klubben där vi kan meka lite tillsammans bland annat. (går att söka bidrag till lokal) och lokalen skulle då vara själva "centrum" för vart klubben skulle vara centrerad.

Ni som åker häromkring jkpg, växjö mm, värnamo. Skriv upp er på listan så kan vi ju kolla hur många det är. Sen får ni alla gärna vara med i en eventuell förening, clubb.
Ni som skulle ha ett eventuellt intresse för klubben kan rösta i polen.


Skriver upp migsjälv till att börja med.

1. philsson (sävsjö)

Datum är nu spikat för våran första träff
Nu har jag bestämt ett datum så att ni alla kan planera in det i tid osv så ingen behöver missa våran första träff.
Träffen kommer att vara i Jönköping och där ska vi diskuttera det ena och det andra angående ämnet. Sen förhoppningsvis så blir det till att köra lite.
Vi träffas Kl 15 vid atollen.. Säg till om ni har några bättre förslag.
Ses där. !. :tummenupp
________________________________________________________
Ni som hittils röstat i polen har jag märkt ut på en karta så här får ni en uppfattning om vart alla bor och vart vi lämpligtvis skulle kunna placera klubben.

Undrar bara om ni har en hemsida, annars kan ja ta an mig jobbet att göra en ;)
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Solid snake skrev:
Nepp, det där är självklara saker om du inte visste det.
Nej, eller hur :D
Rätt bra gjort för en skåning att kunna ta sånt förgivet :tummenupp


EDIT, om dom nu är så självklara, varför är du då dum nog att skriva dom? Nedvarderar du oss? ;)
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
NSR_Martin skrev:
Nej, eller hur :D
Rätt bra gjort för en skåning att kunna ta sånt förgivet :tummenupp


EDIT, om dom nu är så självklara, varför är du då dum nog att skriva dom? Nedvarderar du oss? ;)

Nerverderar du skåningar då?

EDIT: :hihi
 

Solid snake

Guest
spectre skrev:
Nä vad tror du igentligen?? Det måste ju vara skit enkelt att få tag på AS billig smuggel öl i Skåne, så mitt svar blir : Njaa, ni snackar ju som om ni hade gröt i halsen :arsele


Jag gör inte det, men padde gör det. :notme

Förresten så får du ingen öl när du kommer hit i sommar som du sa att du skulle! :mad:
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
GbgRobban skrev:
Undrar bara om ni har en hemsida, annars kan ja ta an mig jobbet att göra en ;)
tack tack men det fixar sig nog ska du se. Vi kan ju börja snacka om hemsida när klubben etablerats. Lite tidigt ute nu annars :) eller eh :p jag snackar massa..
men det fixar sig ... kan höra av mig till dig om vi skulle behöva någon hjälp..
 

Solid snake

Guest
spectre skrev:
Jag var inte jätte seriös...... Ni tycker väl att vi snackar som självaste Big Gay Al.... Men men.. ok.. ingen öl??? :(

Big gay al, fan vilken bra jämförelse! :D

Nej ingen öl för dig! :mad:


(Okej kanske en då...)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top