125cc åk. MC klubb titta hit ni som är intresserade

e ni på?


  • Antal röstningar
    0

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Jo tanken slogg mig nu lagom till våren och allt att man kunde bilda en liten MC klubb, kanske bestående enbart av 125cc till att börja med.
Den skulle befinna sig centrerad på lämpligt ställe mellan dom intresserade (dock inte för långt ifrån varandra).
Vi skulle expempelvis ha en egen hemsida eller tråd här på SH där vi kan planera våra körningar och träffar. på så vis träffas ofta och köra i en liten grupp.
Mycket gemenskap förståss och alla med sporthoj är välkomna.
Det skulle kanske vara av intresse att hyra ett garage eller liknande till klubben där vi kan meka lite tillsammans bland annat. (går att söka bidrag till lokal) och lokalen skulle då vara själva "centrum" för vart klubben skulle vara centrerad.

Ni som åker häromkring jkpg, växjö mm, värnamo. Skriv upp er på listan så kan vi ju kolla hur många det är. Sen får ni alla gärna vara med i en eventuell förening, clubb.
Ni som skulle ha ett eventuellt intresse för klubben kan rösta i polen.


Skriver upp migsjälv till att börja med.

1. philsson (sävsjö)

Datum är nu spikat för våran första träff
Nu har jag bestämt ett datum så att ni alla kan planera in det i tid osv så ingen behöver missa våran första träff.
Träffen kommer att vara i Jönköping och där ska vi diskuttera det ena och det andra angående ämnet. Sen förhoppningsvis så blir det till att köra lite.
Vi träffas Kl 15 Atollen den 19 mars... Säg till om ni har några bättre förslag.
Ses där. !. :tummenupp
________________________________________________________
Ni som hittils röstat i polen har jag märkt ut på en karta så här får ni en uppfattning om vart alla bor och vart vi lämpligtvis skulle kunna placera klubben.
 

Bifogat

  • karta clubb.jpg
    karta clubb.jpg
    81.5 KB · Visningar: 190
Last edited:

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Jag är på, lätt. Bra initsiativ men vi kommer förmodligen att bli äldre med åren om mina beräkningar stämmer, så jag hoppas att vi inte måste gå ur klubben bara för att vi kör tung hoj snart.

1. philsson (sävsjö)
2. zpeppy (jönköping)
 

Powerade

Honda The Power Of Yor Dreams !
Gick med
14 Nov 2004
Ort
Bitterna!
Hoj
Honda CBR125R -04,
zpeppy skrev:
Jag är på, lätt. Bra initsiativ men vi kommer förmodligen att bli äldre med åren om mina beräkningar stämmer, så jag hoppas att vi inte måste gå ur klubben bara för att vi kör tung hoj snart.

1. philsson (sävsjö)
2. zpeppy (jönköping)
3. Viktor (Falköping) 7 mil norr om Jönköping :yoparty
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Klart man är på när herr philsson försöker ordna nått ;) "klubbgarage" känns långt borta, undertiden kan vi meka hos mig :hihi
Vi blir 6 st gissar jag på, om alla skriver upp sig :rolleyes: EDIT, sju då....

1. philsson (sävsjö)
2. zpeppy (jönköping)
3. NSR_Martin (Jönköping)
4. Viktor (Falköping) 7 mil norr om Jönköping

EDIT: Sorry hoppade över viktor medans jag skrev inlägget...
 
Last edited:

Powerade

Honda The Power Of Yor Dreams !
Gick med
14 Nov 2004
Ort
Bitterna!
Hoj
Honda CBR125R -04,
NSR_Martin skrev:
Klart man är på när herr philsson försöker ordna nått ;) "klubbgarage" känns långt borta, undertiden kan vi meka hos mig :hihi
Vi blir 6 st gissar jag på, om alla skriver upp sig :rolleyes:

1. philsson (sävsjö)
2. zpeppy (jönköping)
3. NSR_Martin (Jönköping)
4. Viktor (Falköping) 7 mil norr om Jönköping

EDIT: Sorry hoppade över viktor medans jag skrev inlägget...

hihi... lugnt :tummenupp
 

Tisse

snart med i 100-klubben
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Himle
Hoj
TZR 125
ojoj har ju bara 30mil men 160 tar väll bara det en timma så man och andra från varberg får la hälsa på då....... :)
 

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Hoppas den här klubben håller i sig och inte ballar ur som det brukar göra.
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Tisse skrev:
ojoj har ju bara 30mil men 160 tar väll bara det en timma så man och andra från varberg får la hälsa på då....... :)
Nja.... Då tar det två timmar... Ska du köra 30mil på en timma får du ligga i 300 km/h, kanske blir lite jobbigt med en 125a....
 

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
ZZR
Även fast jag och Koskela bor norr om sthlm såg kan man väl säga att man är på, med i klubben. Då finns ytterligare ett namn på listan när det skall ansökas till bidrag...om dem nu kollar antalet intresserade... sen så kan man ju svänga förbi "klubbhuset" när man har vägarna förbi... tänkte att man kunde vara med även fast man inte är där varje månad :tungan

Bara en liten tanke... e lite tröööt.. så kankse skrivit nåt konstigt eller HELT ORIMLIGT :tungan

/tvålen
 

Koskela

Jag bygger FART kameror!
Gick med
8 Sep 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
-02 Honda hornet 600, -01 Honda fireblade 929
Haha! tvålen vi får väll starta en här nån gång :tungan :banana
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
tvålen skrev:
Även fast jag och Koskela bor norr om sthlm såg kan man väl säga att man är på, med i klubben. Då finns ytterligare ett namn på listan när det skall ansökas till bidrag...om dem nu kollar antalet intresserade... sen så kan man ju svänga förbi "klubbhuset" när man har vägarna förbi... tänkte att man kunde vara med även fast man inte är där varje månad :tungan

Bara en liten tanke... e lite tröööt.. så kankse skrivit nåt konstigt eller HELT ORIMLIGT :tungan

/tvålen
Jaa du.. inget är orimligt bara viljan finns.. :tummenupp Men jag tror nog inte att det skulle vara så lätt för dig. Visst medlem får du gärna vara för mer bidrag blir det.
Förslagsvis när listan har fyllts på så ska vi ta och träffas vi som är intresserade och prata igenom det in real life (eller vad man säger. ) :hihi ..
Det vore nog jättebra, så spolas detta säkerligen inte.
Jag kan tänka mig att annordna en sådan träff. Fast vi får vänta lite tills det blir väder nog ute. Självklart ser jag att alla åker MC till träffen. :rolleyes: Blir dock lite svårt för dom som inte fått kort.Ni får bli undantaget som kanske kan ta er dit på annat vis, skuss mm.
Dethär låter ju jättebra. hoppas det blir fler som skriver upp sig. Men änsålänge så är det ju nån månad kvar.. kan knappt bärga mig för att vistas på vägarna igen. :rolleyes:
 

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
ZZR
Exakt! ... bara för att förtydliga, kan tänka mig att vara medlem bara för sakens skull. Men inte så långt att man skulle betala nåt, då känns det ju inte som en hit direkt :rolleyes: Du förstår säkert vad jag menar :tummenupp

Längtar också som fan tills man kan :hjälm och körA!
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
tvålen skrev:
Exakt! ... bara för att förtydliga, kan tänka mig att vara medlem bara för sakens skull. Men inte så långt att man skulle betala nåt, då känns det ju inte som en hit direkt :rolleyes: Du förstår säkert vad jag menar :tummenupp

Längtar också som fan tills man kan :hjälm och körA!
Om medlemmarna kommer få betala något vet jag ju ennu inte. Det beror såklart på om man kan få bidrag med lokal för det är ju hyran till den som medlemmarna annars får dela på och betala. med local menar jag mekhörna. garage eller liknande. Det kan nog inte bli några stora summor och om vi är tillräckligt många så blir det en billig peng även om vi inte får något bidrag. Sen blir det ju till att köpa in lite verktyg kanske osv men det är sånt man samlar på sig i en clubb med tiden.
Jag har gjort en intresseanmälan till ViUnga (ungdomsorganisation) och där kan vi söka bidrag men det verkar lite krångligt med pappersarbete. Dom ville att vi skulle träffas och åka minst 6ggr om året. Men saken är den att man måste skriva nån liten resume om vad man gjorde varje gång samt ha ett årsmöte och så måste man välja styrelsemedlemmar. Man får ett bidrag på minst 500kr om året. Man får även mer bidrag för fler medlemmar och fler sammankomster. Till sammankomster räknas allt när vi träffas som åka MC, se på bio eller nåt sånt. man kan även söka vidare bidrag.

Det finns flera förbund som det så kallas man kan gå med i och söka bidrag så det är nåt som löser sig bara man letar lite så hittar man nog nånstans som är lämpligt att bilda klubben. som sagt så kan kommunen stå med localer till diverse aktiviteter. dock vet jag inte hur det funkar då medlemarna i klubben är från olika orter.

Finns lite som återstår att kolla upp. Men intresset verkar bli större för detta. vi får hoppas att det blir nåt av det i sommar.
Om vi hyr lokal så behöver vi knappast hyra den under vinterhalvåret.
 

Powerade

Honda The Power Of Yor Dreams !
Gick med
14 Nov 2004
Ort
Bitterna!
Hoj
Honda CBR125R -04,
philsson skrev:
Om medlemmarna kommer få betala något vet jag ju ennu inte. Det beror såklart på om man kan få bidrag med lokal för det är ju hyran till den som medlemmarna annars får dela på och betala. med local menar jag mekhörna. garage eller liknande. Det kan nog inte bli några stora summor och om vi är tillräckligt många så blir det en billig peng även om vi inte får något bidrag. Sen blir det ju till att köpa in lite verktyg kanske osv men det är sånt man samlar på sig i en clubb med tiden.
Jag har gjort en intresseanmälan till ViUnga (ungdomsorganisation) och där kan vi söka bidrag men det verkar lite krångligt med pappersarbete. Dom ville att vi skulle träffas och åka minst 6ggr om året. Men saken är den att man måste skriva nån liten resume om vad man gjorde varje gång samt ha ett årsmöte och så måste man välja styrelsemedlemmar. Man får ett bidrag på minst 500kr om året. Man får även mer bidrag för fler medlemmar och fler sammankomster. Till sammankomster räknas allt när vi träffas som åka MC, se på bio eller nåt sånt. man kan även söka vidare bidrag.

Det finns flera förbund som det så kallas man kan gå med i och söka bidrag så det är nåt som löser sig bara man letar lite så hittar man nog nånstans som är lämpligt att bilda klubben. som sagt så kan kommunen stå med localer till diverse aktiviteter. dock vet jag inte hur det funkar då medlemarna i klubben är från olika orter.

Finns lite som återstår att kolla upp. Men intresset verkar bli större för detta. vi får hoppas att det blir nåt av det i sommar.
Om vi hyr lokal så behöver vi knappast hyra den under vinterhalvåret.

Det finns ju alltid Studiefrämjandet de är generösa med pengar och lokaler... :rolleyes:
 

chris rr

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2004
Ort
gbg
Hoj
honda
1. philsson (sävsjö)
2. zpeppy (jönköping)
3. NSR_Martin (Jönköping)
4. Viktor (Falköping) 7 mil norr om Jönköping
5. Lorus (Ulricehamn)

Om det blir en seriös klubb så kan ni skriva upp mig på direkten :tummenupp


Vore kul att ha någon att åka med i sommar.
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Lorus skrev:
1. philsson (sävsjö)
2. zpeppy (jönköping)
3. NSR_Martin (Jönköping)
4. Viktor (Falköping) 7 mil norr om Jönköping
5. Lorus (Ulricehamn)

Om det blir en seriös klubb så kan ni skriva upp mig på direkten :tummenupp


Vore kul att ha någon att åka med i sommar.
I och med en Seriös MC klubb så kommer det bli en hel del åkande och jag kan tänka mig stå för att hålla upp ett schema på nätet med körningar osv.
 

Powerade

Honda The Power Of Yor Dreams !
Gick med
14 Nov 2004
Ort
Bitterna!
Hoj
Honda CBR125R -04,
philsson skrev:
I och med en Seriös MC klubb så kommer det bli en hel del åkande och jag kan tänka mig stå för att hålla upp ett schema på nätet med körningar osv.

Härligt !
 

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Gött verkar ju bli en hyffsad klubb det här. Kan inte vänta tills man får komma ut på vägarna. Men nu är de ju tort på vägarna så man kanske ska åka lite i helgen kanske, hehe kanske lite kallt menemen får se.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top