Steny i tidningen

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
bemari skrev:
kanske har en riktig vööööörstingikone med mig då :)

Du kan få min BSA för pengarna du tänkte lägga (35 lapp),
eftersom det är vinter kan du få med Mikuni-fuggar,
2-till-1-system och en extra topp.

En riktig hullukone...
kläm bara dit en bättre gaffel och en kåpa så är den raceklar :banana
men kanske inte snabbast på rakorna....

:lol
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
bemari skrev:
Vet inte vad du tänker på men det finns en del i på gång :) , fan också, har kollat på Virtasalmis hemsida men hittar inga bokningar för i år, skall försöka vara på minst 2 bankörningar i år också, och vem vet, jag kanske har en riktig vööööörstingikone (Vörstingmaskin på finska) med mig då :)

/Lasse

Vad är det som är "värsting", du eller hojen? :D
 

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Luleå
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
gthyni skrev:
Du kan få min BSA för pengarna du tänkte lägga (35 lapp),
eftersom det är vinter kan du få med Mikuni-fuggar,
2-till-1-system och en extra topp.

En riktig hullukone...
kläm bara dit en bättre gaffel och en kåpa så är den raceklar :banana
men kanske inte snabbast på rakorna....

:lol

Låter som ett fantastiskt erbjudande...jag skall fundera på det...hmmm...jag har funderat och nej tack! :)

Är ute efter en "kone" för att komma ner på nytt personligt rekord på Kemora och för det behövs nog mer än en BSA.
Har haft en vinglande "hullupirra" alias ZX6R och det får räcka.
 

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Luleå
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
Niklasinorr skrev:
Vad är det som är "värsting", du eller hojen? :D

Det får nog vara hojen som får vara värsting, med tanke på guldklimpen som dyker upp kring Juni så lär jag köra försiktigare i år jämfört mot tidigare år.
Men vem vet...om jag hittar en "kelvolinen pirra" så kanske varvrekordet ryker :hihi
 

Kostet78

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Ort
Luleå
Hoj
Gixxer 750 K7
bemari skrev:
Det får nog vara hojen som får vara värsting, med tanke på guldklimpen som dyker upp kring Juni så lär jag köra försiktigare i år jämfört mot tidigare år.
Men vem vet...om jag hittar en "kelvolinen pirra" så kanske varvrekordet ryker :hihi

Köra försiktigare... hehe... snacka går ju!!! När du kommer på banan så finns det bara ett läge... "Hanaat auki" :lol
 

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Luleå
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
Kostet78 skrev:
Köra försiktigare... hehe... snacka går ju!!! När du kommer på banan så finns det bara ett läge... "Hanaat auki" :lol

Jooo...men bara på rakan :D
Det blir en spännande sommar, oavsett vad så har man en bättre hoj än vad man hade i fjol.
Fan va kul det blir med en nyasfalterad Kemora och om dom håller vad dom lovar lite myskuddar på dom hårda ställena på banan är ju inte heller helt fel.

Steny!
Du kanske kan bogsera runt mig så att jag får upp farten och får känna på ett 1.12 varv, ett snöre mellan bågarna så blir det ju perrans :D
 

Kostet78

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Ort
Luleå
Hoj
Gixxer 750 K7
bemari skrev:
Jooo...men bara på rakan :D
Det blir en spännande sommar, oavsett vad så har man en bättre hoj än vad man hade i fjol.
Fan va kul det blir med en nyasfalterad Kemora och om dom håller vad dom lovar lite myskuddar på dom hårda ställena på banan är ju inte heller helt fel

Ja.. högfarts högern har ju inte precis haft den bästa avåkningszon... grus modell "stora stenar" :gnissla

förresten borde inte du handla annat än motorcyckel.. det närmar väl sig en :rullandeu
 

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Luleå
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
Kostet78 skrev:
Ja.. högfarts högern har ju inte precis haft den bästa avåkningszon... grus modell "stora stenar" :gnissla

förresten borde inte du handla annat än motorcyckel.. det närmar väl sig en :rullandeu

Sschhhhh !!!
säg det inte högt då frun kan höra.
Man får prioritera, bullen kommer inte förrän i mitten av juni, kan dock inte hänga med till Virtasalmi då det är för nära för att riskera något.
Men, något annat roligt skall man väl också få för pengarna, en 636:a t.ex. :Bugar
 

Kostet78

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Ort
Luleå
Hoj
Gixxer 750 K7
bemari skrev:
Sschhhhh !!!
säg det inte högt då frun kan höra.
Man får prioritera, bullen kommer inte förrän i mitten av juni, kan dock inte hänga med till Virtasalmi då det är för nära för att riskera något.
Men, något annat roligt skall man väl också få för pengarna, en 636:a t.ex. :Bugar

Det suger i racingtarmen förstår jag.. Men men... Du får köpa en Minimoto åt "lapsi"... måste börja i tid!! :tummenupp

Och får han/hon farsans racingtalang så lär han/hon köra åttor omkring dig om ett par tre år... :yoparty
 

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Luleå
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
Kemora.

Kostet78 skrev:
Det suger i racingtarmen förstår jag.. Men men... Du får köpa en Minimoto åt "lapsi"... måste börja i tid!! :tummenupp

Och får han/hon farsans racingtalang så lär han/hon köra åttor omkring dig om ett par tre år... :yoparty

Minimotot låter häftigt, har ännu inte testat det, får väl köpa en till bebin. Vad gäller "talang" så tar du i så du spricker, det är bara att ligga i lite grand, kör utan draghjälp till att börja med och lyssna på vad hojen och fjädringen gör så är det inga problem att köra på dom tiderna som jag lusar runt på Kemora, det ser du ju själv på dina tider... Däremot så ryser man när jag ser Steny, Sami och grabbarna som "kan" köra friska på
:Bugar
 

Kostet78

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Ort
Luleå
Hoj
Gixxer 750 K7
bemari skrev:
Minimotot låter häftigt, har ännu inte testat det, får väl köpa en till bebin. Vad gäller "talang" så tar du i så du spricker, det är bara att ligga i lite grand, kör utan draghjälp till att börja med och lyssna på vad hojen och fjädringen gör så är det inga problem att köra på dom tiderna som jag lusar runt på Kemora, det ser du ju själv på dina tider... Däremot så ryser man när jag ser Steny, Sami och grabbarna som "kan" köra friska på
:Bugar

Sami?!...menar du Sami Penna... :D han kör man ju ifrån när som helst :rolleyes:

Nä.. nog är det sant som du säger!! Jag har bara sett ca 1.15 varv och tycker att det går "ganska" fort redan då.. och då saknas det ett antal sekunder ner till 1.12... huuuuu :fyllisar
 

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Luleå
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
Kostet78 skrev:
Sami?!...menar du Sami Penna... :D han kör man ju ifrån när som helst :rolleyes:

Nä.. nog är det sant som du säger!! Jag har bara sett ca 1.15 varv och tycker att det går "ganska" fort redan då.. och då saknas det ett antal sekunder ner till 1.12... huuuuu :fyllisar

Jepp Sami Penna tänkte jag på alias "Erkka Perkka", såg även ifjol när Steny låg på ca. 1.12-1.13 tider :Bugar , burrr va man rös.....
Jag kan inte fatta hur man kan bromsa så sent in i svängen med grymt nedlägg utan att lägga omkull och ha en så förb....at hög kurvhastighet, det går ut över mitt förstånd att man kan köra hoj på det viset...
Nä Kostet, nog är det bara för oss att packa ihop och ägna oss åt något som vi kan, Surfa på Sporthoj t.ex. :D eller :öl
 

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
bemari skrev:
Jepp Sami Penna tänkte jag på alias "Erkka Perkka", såg även ifjol när Steny låg på ca. 1.12-1.13 tider :Bugar , burrr va man rös.....
Jag kan inte fatta hur man kan bromsa så sent in i svängen med grymt nedlägg utan att lägga omkull och ha en så förb....at hög kurvhastighet, det går ut över mitt förstånd att man kan köra hoj på det viset...
Nä Kostet, nog är det bara för oss att packa ihop och ägna oss åt något som vi kan, Surfa på Sporthoj t.ex. :D eller :öl


Det värsta är att när första Hoj tävlingen körs på banan så ska man titta på hur många sekunder dom förarna kör snabbare på banan jämfört med förra året (tänker på det här med ny beläggning).
Ta bort samma tidsdifferans på sin egen medel(bästa) tid, den tiden ska man sedan köra utan att så att säga "förbättra" sitt personbästa.
Låter krånglig tom när jag själv läser det.
 

Kostet78

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Ort
Luleå
Hoj
Gixxer 750 K7
bemari skrev:
Jepp Sami Penna tänkte jag på alias "Erkka Perkka", såg även ifjol när Steny låg på ca. 1.12-1.13 tider :Bugar , burrr va man rös.....
Jag kan inte fatta hur man kan bromsa så sent in i svängen med grymt nedlägg utan att lägga omkull och ha en så förb....at hög kurvhastighet, det går ut över mitt förstånd att man kan köra hoj på det viset...
Nä Kostet, nog är det bara för oss att packa ihop och ägna oss åt något som vi kan, Surfa på Sporthoj t.ex. :D eller :öl

Eller grilla burgare på kvällen...åt de som KAN köra. Sen kan man ju flyga lite Paramotor och ta några fina "airtoground" bilder på banåkarna. (Om man nu lär sig flyga villsäga)
Ska nog ta och prata med Tuben :hihi
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top