R1 och R6-tråden!

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Kör du med eller utan kat? jag har http://www.mecadata.com/26968-thickbox/echappement-akrapovic-yamaha-yzf-r6-10-13-smy6so6t.jpg med katen kvar och har klarat alla svenska banor(dock inte kör just anderstorp men kuntsorp och sviestad, Arlanda som är kända för att vara lite kinkiga på ljud.

Original, jag har alltså både katten och jättelådan undertill kvar.
Dämpar denna bättre än originaldämparen alltså?

Du kör utan kat och jätteburk eller?

Edit: Anderstorp känns lite special också iom att de mäter på rakan utefter muren. Förhoppningsvis klarar man allt ifall man klarar sig där.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Original, jag har alltså både katten och jättelådan undertill kvar.
Dämpar denna bättre än originaldämparen alltså?

Du kör utan kat och jätteburk eller?

Edit: Anderstorp känns lite special också iom att de mäter på rakan utefter muren. Förhoppningsvis klarar man allt ifall man klarar sig där.

Min blev 3db tystare ungefär med arrow helsystem med killer i mot original, 97,7 mot strax under 95, tappade ungefär 6kg med men även nära 4hk. Borde gå jämt upp effektförlust-viktminskning kanske. . . Tjejens ungefär samma med yoshi och killer, skulle sannolikt kunna köra utan killer med jätteburk istället men har inte orkat än, klarar ljudet med dom iaf. när jag kör så det är inte försiktig körning. :)
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Min blev 3db tystare ungefär med arrow helsystem med killer i mot original, 97,7 mot strax under 95, tappade ungefär 6kg med men även nära 4hk. Borde gå jämt upp effektförlust-viktminskning kanske. . . Tjejens ungefär samma med yoshi och killer, skulle sannolikt kunna köra utan killer med jätteburk istället men har inte orkat än, klarar ljudet med dom iaf. när jag kör så det är inte försiktig körning. :)
Finns det recept på något med jätteburk?
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Finns det recept på något med jätteburk?

Nja, lång och grov gäller väl och valfritt system fram dit, du kan kapa original, ta bort burken och kat och ersätta med mellanrör fram till burken, ingen större skillnad annat än billigare jämfört med helsystem. :) annars så är effektförlusten inte så stor om du har originalmotor så kanske enklast att bara köra med helsystem och den korta burken som följer med killer i, det räcker.
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha FZR600R -94, tidigare Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Ja det skulle nog gå att få in ett bredare däck men vad ska du ha det till?
 

Timjoh

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2011
Ort
Halmstad
Hoj
ingen
Har en r6a jag funderar åka att kolla på.

Sitter full system från akrapovic, men den har ingen powercomander eller mappad enligt ägaren. Är inte han som satt på det. Rullat lite över 2000 mil, stämplad servicebok.

Bör man dra öronen åt sig?
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha FZR600R -94, tidigare Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Har en r6a jag funderar åka att kolla på.

Sitter full system från akrapovic, men den har ingen powercomander eller mappad enligt ägaren. Är inte han som satt på det. Rullat lite över 2000 mil, stämplad servicebok.

Bör man dra öronen åt sig?

Nej, det spelar ingen roll. Det ger givetvis en bättre effektkurva om man mappar men det går att köra ändå.
 

iRunfast

Medlem
Gick med
20 Nov 2014
Ort
Sollentuna
Hoj
Daytona 675 -10
Behöver byta koppling på min R1 2005 (hela kopplingen med korg, tryckplatta, lameller).
Någon som säkert vet om en koppling från 2006 passar rakt av på min 2005, eller inte alls kanske ;)
Skulle vara väldigt skönt att få höra ett ja på den frågan då jag hittat en beg på internetet som passar min plånbok.
 

Timjoh

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2011
Ort
Halmstad
Hoj
ingen
Kollade på en r6a i förgår undrar lite vad som är ett vettigt pris.

Rullat 2500mil, en 2006a,9 ägare, servicebok,alla nycklar, andra kopplingshandtaget,crashpuckar, helsystem, ja sen det vanliga.

Såg väldigt fint skick ut!

Vad är ett rimligt pris?
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Kollade på en r6a i förgår undrar lite vad som är ett vettigt pris.

Rullat 2500mil, en 2006a,9 ägare, servicebok,alla nycklar, andra kopplingshandtaget,crashpuckar, helsystem, ja sen det vanliga.

Såg väldigt fint skick ut!

Vad är ett rimligt pris?

jag sålde min 06:a förra året, med 08 kåpor, mindre miltal för 42.000:-
 

Timjoh

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2011
Ort
Halmstad
Hoj
ingen
Hur va skicket på den? Denna va som nyskick.

Ligger ut för 58 nu erbjöd 54 men även det låter mkt.

Har en kompis som köpte sin r6a samma årsmodell, år 2011 han gav då 55 med samma miltal.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Jag vill ha dit orginalblinkerna på min -12a. Kontakterna på blinkerna ser ut som de grå på denna ebay-bilden:
yyyyyy.jpg

Men till framblinkerna på elhärvan på hojen (som har minibliker på just nu) sitter såna där vanliga han-kabelskor (även om de är snyggare än på just den här google-bilden och skulle kanske kunna tas för orginal):
sko.jpg

Kan det sitta vanliga kabelskor på "oklippta" orginalhojar, eller är det såna som de grå på min bild som är orginal? Vilket är rätt? :va
 
Last edited:

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Kanske skulle skriva något mindre rörigt:
Hur ser era blinkerskontakter ut, R6 -08 och framåt? Alltså ni som vet att era hojar har oklippta kablar fram till blinkerna?
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top