R1 och R6-tråden!

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Eksjö
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
Någon som har eller vet om slip-on eller helsiden till r1-09-
Helst akra, yoshi ,m4, two brothers
 

Sampppaa

Medlem
Gick med
4 Mar 2012
Ort
Larsmo
Hoj
Superduke - 09
Vet nån var man för ett rimligt pris kan få tag på de små Yamaha-emblemen som sitter på sidan på tanken. Fick tllbaka tanken från ommålningen igår och tycker den ser lite naken ut utan dem. Hos Yamaha åf kostar de 30€ styck!! för ett litet sketet klistermärke. Så här ser hon ut nu iaf:yoparty

20130119_145015.jpg
 

Galedia

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati
Hej på er i vintermörkret!

Sitter och planerar inför en ny säsong med gammel R1'an (-00), tänker att det är tid att skaffa en styrdämpare till det lilla monstret men har lite funderingar som kanske någon här kan svara på.

Efter en hel del Ebay letande ter det sig att de flesta styrdämpar modeller till en R1-00 är med montering vid tanken (se bild 1). Tycker väl kanske att detta inte är så vackert och hittade en annan modell från Toby, (se bild 2), den sitter nere i framkåpan så som de nyare R1'orna som har det i original (?? rätt/fel).

Är det någon med erfarenhet av detta? Jag var ner och tittade på min och det ser klart trångt ut! Efter en del sökande har jag i alla fått intrycket att Toby's prylar är helt okej. Är det värt att testa att köpa en som monteras nere i kåpan eller ska jag bara ge upp och köpa en Öhlin (eller liknande) som toppmonteras?

En sista fråga, är original dämparna på nyare R1'or något att ha? För eftersom de går för en 10% av "märkesdämpare" så skulle det kanske vara möjligt att plocka en sådan och sedan tillverka fästen till den och placera den nere i kåpan, eller speglar priset kvalitet och originaldämparna är skit? :tungan

Är tacksam för all input!

Yamaha R6 R1 SXC Steering Damper.JPG
Yamaha R1 98-01 Toby Steering Damper.JPG
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Hej på er i vintermörkret!

Sitter och planerar inför en ny säsong med gammel R1'an (-00), tänker att det är tid att skaffa en styrdämpare till det lilla monstret men har lite funderingar som kanske någon här kan svara på.

Efter en hel del Ebay letande ter det sig att de flesta styrdämpar modeller till en R1-00 är med montering vid tanken (se bild 1). Tycker väl kanske att detta inte är så vackert och hittade en annan modell från Toby, (se bild 2), den sitter nere i framkåpan så som de nyare R1'orna som har det i original (?? rätt/fel).

Är det någon med erfarenhet av detta? Jag var ner och tittade på min och det ser klart trångt ut! Efter en del sökande har jag i alla fått intrycket att Toby's prylar är helt okej. Är det värt att testa att köpa en som monteras nere i kåpan eller ska jag bara ge upp och köpa en Öhlin (eller liknande) som toppmonteras?

En sista fråga, är original dämparna på nyare R1'or något att ha? För eftersom de går för en 10% av "märkesdämpare" så skulle det kanske vara möjligt att plocka en sådan och sedan tillverka fästen till den och placera den nere i kåpan, eller speglar priset kvalitet och originaldämparna är skit? :tungan

Är tacksam för all input!

View attachment 376783
View attachment 376784

Om du monterar den upptill eller nedtill har ingen som helst betydelse för funktionen.
det handlar snarare om möjligheter att få plats med dämparen samt fästena.

Huruvida Toby är bra eller ej kan jag inte svara på, men allt är bättre än orginal. Dv s vara helt utan.
De fabriksmonterade dämparna på 04 och framåt gör sitt jobb men kommer snabbt till korta om du kör mer inspirerat och framförallt bana. Satsa du på en mer seriös ställbar dämpare om du känner att din körning kräver mer än bara kunna fånga upp lite av de styrslag man kan råka ut för.
 

fahlgren

Daniel "Snigeln" Fahlgren
Gick med
11 May 2007
Ort
På rätt ställe.
Hoj
2012 ZX10R
Hej
Har blivit ägare till en R1 2007 race kittad.
Undrar om någon har orginal fram- och baklampor liggande
till försäljning.
Pm mig.
mvh
Daniel
 

Tmy.

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2009
Ort
Stockholm
Hoj
R6
Halloj!

Ni som har bytt era blinkers bak hur ser det ut? Lägg upp bilder!!
Jag sitter och klurar på nya blinkers i bak på hojen och behöver lite hjälp på vägen. Jag har en R6 -08 men vi kan väl ta med från 06 och framåt

Mvh Timmy
 

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Ort
rööH
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
Efter en hel del Ebay letande ter det sig att de flesta styrdämpar modeller till en R1-00 är med montering vid tanken (se bild 1). Tycker väl kanske att detta inte är så vackert och hittade en annan modell från Toby, (se bild 2), den sitter nere i framkåpan så som de nyare R1'orna som har det i original (?? rätt/fel).

View attachment 376783


Tidigare iallafall har "mitonga motor" i lomma (utanför malmö) sålt toby.
Har fått katalog därifrån för något år sedan.

alltid trevligt när det i framtiden skall beställas reservdelar kanske ??
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Halloj!

Ni som har bytt era blinkers bak hur ser det ut? Lägg upp bilder!!
Jag sitter och klurar på nya blinkers i bak på hojen och behöver lite hjälp på vägen. Jag har en R6 -08 men vi kan väl ta med från 06 och framåt

Mvh Timmy

Ingen R6a men jag hade samma blinkers på min R6a och dom är både smutta snygga och blinkar så in i helvete !
bild


bild
 
Last edited:

:KiM

U MAD BRO?!
Gick med
28 Jan 2013
Ort
Malmö
Hoj
Banhoj: Ducati 999/848 2005/2010 Gathoj: Bobber VT600
Tjena

Har precis blivit ägare till en R6a -02..
Min servicebok ser inte vacker ut, någon har spillt kaffe över den.

Finns det någon som skulle kunna scanna en tom sida i sin servicebok och maila mig så jag kan fylla om mina sidor.
Skulle vara evigt tacksam.
 

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Tjena

Har precis blivit ägare till en R6a -02..
Min servicebok ser inte vacker ut, någon har spillt kaffe över den.

Finns det någon som skulle kunna scanna en tom sida i sin servicebok och maila mig så jag kan fylla om mina sidor.
Skulle vara evigt tacksam.

varför inte bara köpa en helt ny bok ?
 

Markymark

Sporthojsnörd
Gick med
30 Jun 2011
Ort
Göteborg
Hoj
R1
Halloj!

Ni som har bytt era blinkers bak hur ser det ut? Lägg upp bilder!!
Jag sitter och klurar på nya blinkers i bak på hojen och behöver lite hjälp på vägen. Jag har en R6 -08 men vi kan väl ta med från 06 och framåt

Mvh Timmy

Tja!


Har en R6 2009 vilket är samma som din tror jag.. Har fått riktigt mycket feedback från andra som vill ha likadana.

Hög kvalité, jävligt snygga och det är BRA ljus i dom, inget värdelöst kina ljus som syns dåligt utan tvärtom!

2010_ACC-BLT_YME-W0789-X000_001a_HR.jpg

Finns i tre olika utföranden. Har svarta på min.

Dom tillsammans med Yamahas egna R6 LED upplysta mini skylthållare så är du hemma.

2010_ACC-BLT_13S-W0707-0000_005a_HR.jpg

Alla reservdelsnummer och tillbehör finns här:

http://www.yamaha-motor.eu/uk/accessories/index.aspx?productCode=YZF600R6&redirect=false&year=2013

Bara att gå till din Yamaha återförsäljare o beställa lr hitta på nätet..

Kostar några kronor extra men fyfan va värt det var dom pengarna, har inte ångrat mig en sekund.
 
Last edited:

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Yamahas egna är snygga men jag har för mig det blev ca1000kr mer för både fram och bak...... Jag köpte mina på mascotmotor.se haft dom i flera år ingen fukt i dom eller liknande och tittar du rakt i dom när dom blinkar så ser du oranga stjärnor i en liten stund =)
 

Markymark

Sporthojsnörd
Gick med
30 Jun 2011
Ort
Göteborg
Hoj
R1
Yamahas egna är snygga men jag har för mig det blev ca1000kr mer för både fram och bak...... Jag köpte mina på mascotmotor.se haft dom i flera år ingen fukt i dom eller liknande och tittar du rakt i dom när dom blinkar så ser du oranga stjärnor i en liten stund =)

Sant, dom är lite dyrare, men ändå inte för dyra tycker jag, skiljer väl bara ett par hundralappar mot liknande kina skräp. Att ha snygga blinkers som syns ordentligt är rätt viktigt. Blev påkörd bakifrån för ett par år sedan med min FZ1'a när jag hade en Ermax undertail med miniblinkers för att bakomvarande inte uppfattade att ja skulle svänga. Aldrig dåliga blinkers igen säger jag..
 
Last edited:

Hazze80

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2008
Ort
Hudiksvall
Hoj
Aprilia Rsv4 Factory-SE
Retta -07 startar inte utan gas!!

Hej, Det sista jag gjorde i höstas innan jag ställde undan kärleken var att tvätt av hon och efter det startade den inte utan gas, men när jag väl fick igång hojen och den fick bli varm var det åter inga problem.
I dag var jag i garaget och startade hojen och lät den få bli riktigt varm tills fläkten startade och då startade den utan gas, men när jag sen skulle prova starta den så gick det inte utan gas.
Frågan är om någon här har varit med om något liknande och vad isf det är som orsaker det??
får inga felmeddelande eller liknande!! :va
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top