R1 och R6-tråden!

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
57 av de där 70 milen har varit motorväg (120-140). Och resten lugn åkning på kurviga vägar och en del stadstrafik. Axlarna har faktiskt klarat sig bra och likadant med knäna. Men mina handleder är felgängade verkar det som. Får även ont på gymmet när jag kör biceps med rak skivstång. :mad:

Aja, det är ju iaf ett par månader åktid på säsongen kvar och jag lär ju märka om det kommer funka eller inte :)

Ok, du kanske lider av karpaltunnelsyndrom, http://www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp?CategoryID=18196

Vad du kan göra för att förändra körställningen är att lossa på styrhalvorna & vinkla ut dem. Orginal så pekar de lite bakåt vilket är en ganska onaturlig vinkel vid vanlig körning.
 

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
BMW S1000XR 2017 | KTM 625 SXC 2004 | HONDA VFR 750FJ 1988 | R1 -06 (Såld) | KTM 990 SMT (Såld)
Ok, du kanske lider av karpaltunnelsyndrom, http://www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp?CategoryID=18196

Vad du kan göra för att förändra körställningen är att lossa på styrhalvorna & vinkla ut dem. Orginal så pekar de lite bakåt vilket är en ganska onaturlig vinkel vid vanlig körning.

Hmm, det kan du nog ha rätt i. Jag har märkt av några av de där symptomen när jag suttit vid datorn för länge. Och känseln i högra handen avtog lite på motorvägen efter några timmar. Fint att du löste det mysteriet :bow

Ok, jag ska kolla på vinkeln! Verkar vara en smidigare lösning än att byta styre :tummenupp
 

Kroon

Jourhavande älskare
Gick med
27 Mar 2007
Ort
Kvänum
Hoj
Kinespuff Vespa 125cc
Jag ska kika på en R1 -06 imorgon? Vad ska jag lägga vikt på när jag synar hojen? Jag kommer självklart att kika på det obligatoriska: syna ram, kåpor, sving efter markkontakt, lager osv, vad mer? Vad la ni mest tid på när ni kikade på era hojar?
 

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Skogen
Hoj
Vuxen = Bil
Jag ska kika på en R1 -06 imorgon? Vad ska jag lägga vikt på när jag synar hojen? Jag kommer självklart att kika på det obligatoriska: syna ram, kåpor, sving efter markkontakt, lager osv, vad mer? Vad la ni mest tid på när ni kikade på era hojar?

Jag som har ute min på annons verkar ju vara stendött på marknaden, tycker knappast man har ett överpris heller med all den extrautrustning man lagt ner.
Vet inte vilken R1 du skall kolla på men har du sett min annons ? :tummenupp
 

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Lausanne, Schweiz
Hoj
RSV4 -14
Jäkligt svårt att säga vilket undertail det är..

En sak är säker iaf, det är ingen 01a.. Det måste va en -99 eller -00.

Själv tycker jag att R6 01-02s original-undertail är bland dom snyggaste som finns överhuvudtaget :tungan

/paco
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Vet någon ungefär vad en venilkåps-packning till en R1 -00 kostar?

Är det dumt att försöka återanvända den gamla packningen eller brukar det funka bra? Skulle helst sätta ihop hojen ikväll och i så fall får det bli den gamla packningen, men om en ny inte är tokdyr kanske man skulle avvakta och köpa en ny.
 

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Skogen
Hoj
Vuxen = Bil
Ingen som vet ngn som vill köpa min Retta ?
Den är i sitt bästa skick och känns inte kul att behöva ha den ståendes under vintern då jag ändå slutat köra..
Ingen här som vill ha en nyare till bra pris och mkt utrustning ???
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Ingen som vet ngn som vill köpa min Retta ?
Den är i sitt bästa skick och känns inte kul att behöva ha den ståendes under vintern då jag ändå slutat köra..
Ingen här som vill ha en nyare till bra pris och mkt utrustning ???

Se det som ett tecken! Hojguden vill helt enkelt inte att du ska sluta åka hoj, därför ska du behålla den & fortsätta köra på den nästa år. Så är det så blir det. PuNgKt.:)
 

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Skogen
Hoj
Vuxen = Bil
Se det som ett tecken! Hojguden vill helt enkelt inte att du ska sluta åka hoj, därför ska du behålla den & fortsätta köra på den nästa år. Så är det så blir det. PuNgKt.:)

Men jag ber honom jag vill inte mer jag vill ändra mitt liv och köpa bil :)
 

Wassblad

Allsmäktig
Gick med
20 Dec 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
XT660R - 11
Jag har börjat bli lite sugen på en R1:a som nästa hoj, en 98-00 typ. Vad brukar strula på dom när dom är lite äldre? Några årgångar man skall passa sig för?
 

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-08
Ingen som vet ngn som vill köpa min Retta ?
Den är i sitt bästa skick och känns inte kul att behöva ha den ståendes under vintern då jag ändå slutat köra..
Ingen här som vill ha en nyare till bra pris och mkt utrustning ???

Jag har också satt ut min R1-07:a till försäljning. Det känns skit tråkigt eftersom jag är ruskigt nöjd med hojen och kommer att sakna den. Säljer den för familjens skull och skall köpa en motard/enduro istället. Anar att det är köparens marknad nu och att det är fel tidpunkt att sälja en R1:a. Om jag inte får sålt den måste jag ju behålla den:) :va . Oavsett vad har man en gång i sitt liv haft det bästa som går att frambringa i hojväg, det var lite så jag tänkte då jag köpte den. En dyrköpt erfarenhet (en förlust på ca 35 papp på 2,5 månader:gnissla )

/D.
 

Ahono

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R1 -00
Jag har också satt ut min R1-07:a till försäljning. Det känns skit tråkigt eftersom jag är ruskigt nöjd med hojen och kommer att sakna den. Säljer den för familjens skull och skall köpa en motard/enduro istället. Anar att det är köparens marknad nu och att det är fel tidpunkt att sälja en R1:a. Om jag inte får sålt den måste jag ju behålla den:) :va . Oavsett vad har man en gång i sitt liv haft det bästa som går att frambringa i hojväg, det var lite så jag tänkte då jag köpte den. En dyrköpt erfarenhet (en förlust på ca 35 papp på 2,5 månader:gnissla )

/D.

Tja, du kommer nog glömma de pengarna snabbt när du väl sålt den och kommer in på det "trista" problemet att välja vad nästa hoj blir istället:)
Så har du funderat på Sxv/Rxv?
 

Heimdall

Medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Kramfors
Hoj
R1 -98
Någon här som kör med denna undertail? http://www.blocket.se/vi/8996892.htm?ca=4_s
Beställde en undertail från USA som nästan ser exakt likadan ut. Jag tycker att alla fästen på tailen verkar vara helt åt pipan när man ska försöka få den att passa mot bakpartiet. Måste man modifiera mycket på undertailen som finns på blocket för att få den att passa?
 

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-08
Tja, du kommer nog glömma de pengarna snabbt när du väl sålt den och kommer in på det "trista" problemet att välja vad nästa hoj blir istället:)
Så har du funderat på Sxv/Rxv?

Nej faktiskt inte, får en känsla av att Italienarna inte riktigt mår bra i vårt klimat. Min RS 250 visade bland annat upp till 400 km/h på mätaren om det regnade vilket var lite tråkigt för miltalet :gnissla .

KTM 525 eller WR 450 lutar det starkt åt.

D.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top