R1 och R6-tråden!

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
3132845 har en r6-03 den ska servas vid 3000mil samt 4000mil kanske inte samma som nollettan...men 4000mila service kostar typ 8000-11000papp ventilerna ska justeras då=( tänk på det innan köp...kan även ha som argument vid prutning, lycka till
Mybad, syftade på 4000-mila servicen. :) Jo, har ju fattat att det kostar multum att göra den. :gnissla Dock lär jag sälja hojen innan det är dags, trots allt nästan 1500 mil på mig. :hihi

Inget annat som är speciellt för en R6 -01?
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Ok, en kompis till mig var och tittade på den och de delade inte riktigt den uppfattningen men jag hoppas du får stor glädje av den! :) Det är en fin hoj i alla fall. Gick den för 45' eller?

Han från Uppsala? Tror att det var den enda som hade hunnit dit innan jag var där... vilken miss din kompis måste ha gjort.

Priset spelar ingen roll nu, men han gick ner. Visste på omvägar vem det var som hade den.

Btw; du har en R1 -03 (likadan). Känner du till grundinställningarna på fram/bakdämparna? Dom var lite lattjo inställda...
 
Last edited:

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Ja inte spelar en lusentapp ngn roll i det samanhanget, tycker jag iaf.

ja men om det kostar 10000kr för service, sen kanske det tillkommer typ byte av bromsvätska eller något annat skit osså e du uppe i elva...

men om vi hade snackat 2000 eller 3000kr e det stor skillnad, så ser jag på det iallafall
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Han från Uppsala? Tror att det var den enda som hade hunnit dit innan jag var där... vilken miss din kompis måste ha gjort.

Priset spelar ingen roll nu, men han gick ner. Visste på omvägar vem det var som hade den.

Btw; du har en R1 -03 (likadan). Känner du till grundinställningarna på fram/bakdämparna? Dom var lite lattjo inställda...


Näe, han bor i Vallentuna. Vet inte om han gjorde en miss, hoppas för din skull men inte för hans. ;)
Jag vet inte om inställningarna, men är nyfiken själv så någon annan får gärna redogöra. Har själv noterat att min är lite gungig men då väger jag rätt mycket också. Ska snoka lite i boken, har du kollat vad som står där?
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Någon som har ett hum om vad ett luftfilter till en R1-00 kostar hos Yamaha? Hopplöst att ringa till Yamaha Center så jag tror att jag får snabbare svar här. :)
 

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
HD superglide sport
Någon som har ett hum om vad ett luftfilter till en R1-00 kostar hos Yamaha? Hopplöst att ringa till Yamaha Center så jag tror att jag får snabbare svar här. :)

Ring MCvaruhuset istället o fråga dom, de brukar man komma fram till

200:- till 500:- skulle jag gissa på

248 kr kostar det till min 98 å då är de från touring.se
 

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
BMW S1000XR 2017 | KTM 625 SXC 2004 | HONDA VFR 750FJ 1988 | R1 -06 (Såld) | KTM 990 SMT (Såld)
Så!

Ansluter mig till tråden. Jag var o hämtade en finfin 99:a med 2950 mil på mätaren idag. Yay!
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Näe, han bor i Vallentuna. Vet inte om han gjorde en miss, hoppas för din skull men inte för hans. ;)
Jag vet inte om inställningarna, men är nyfiken själv så någon annan får gärna redogöra. Har själv noterat att min är lite gungig men då väger jag rätt mycket också. Ska snoka lite i boken, har du kollat vad som står där?

Hittade det!

Fram; 13 klick ut från max inskruvad (både uppe och nere på dämparen).

Bak; 15 klick ut från max inskruvad (både uppe och nere på dämparen).
 

Jocke K

Glad Medlem
Gick med
10 May 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
R1 06 & R6 00
Pendland tomgång R1 06

Tomgången på min R1a pendlar något (ca 400 varv med 1 till 2 sekunders intervall). Problemet uppstod när jag bytte avgassystem dvs ljuddämpare och katalysatorersättare.
Någon som vet vad det kan bero på?
 

marsva83

I bury those cock-a-roaches!
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Skövde
Hoj
långsammast i ledet
hej!
är sugen på att köpa en gammal R1a och var o provkörde en idag, en -98 med runt 5000mil på mätaren.
har lite frågor ang. hojen och undrar om ni kan hjälpa till!
1. Hur "klonkig" brukar R1ans låda vara? testade den ganska hårt under provkörning och hittade inga tendenser till att någon växel skulle hoppa ur.. fast vi växling(speciellt ner) tyckte jag det levde lite mycket..jag är van vid min gammelgixxer 750 från 1990 och den är smidigare!:confused:

2. denna hoj var lagd och hade gott om repor mm runt hela hojen, men nästan inga sprickor, kollade även styrstoppen men hittade inga större märken i dessa. behöver man vara orolig?

3. framfälgen hade ganska mycket balanseringsvikter på ett ställe vilket jag förmodar antyder på att fälgen fått sig en smäll? kännde dock ingen obalans under provkörning. behöver man byta fälgen eller e det bara att köra?

MVH Martin
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
hej!
är sugen på att köpa en gammal R1a och var o provkörde en idag, en -98 med runt 5000mil på mätaren.
har lite frågor ang. hojen och undrar om ni kan hjälpa till!
1. Hur "klonkig" brukar R1ans låda vara? testade den ganska hårt under provkörning och hittade inga tendenser till att någon växel skulle hoppa ur.. fast vi växling(speciellt ner) tyckte jag det levde lite mycket..jag är van vid min gammelgixxer 750 från 1990 och den är smidigare!:confused:

2. denna hoj var lagd och hade gott om repor mm runt hela hojen, men nästan inga sprickor, kollade även styrstoppen men hittade inga större märken i dessa. behöver man vara orolig?

3. framfälgen hade ganska mycket balanseringsvikter på ett ställe vilket jag förmodar antyder på att fälgen fått sig en smäll? kännde dock ingen obalans under provkörning. behöver man byta fälgen eller e det bara att köra?

MVH Martin

pris och skick går hand i hand, ta me en kunnig som kollar o provkör.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
1. R1:ans & R6:ans växellådor upplevs ofta som just klonkiga. Hoppade inga växlar ur så är förmodligen allt frid & fröjd.

2. Har du inga sprickor eller märken i ramen så brukar det inte göra så mycket. Kolla så att framgaffel inte är sned, kolla om hojen spårar.

3. Att framfälgen har mycket balanseringsvikter kan bero på att däckets & fälgens "obalans" ligger i samma plan. Enda sättet att kontrollera är att demontera fälg & däck & sedan kontrollera obalansen i fälgen.

Lycka till!



hej!
är sugen på att köpa en gammal R1a och var o provkörde en idag, en -98 med runt 5000mil på mätaren.
har lite frågor ang. hojen och undrar om ni kan hjälpa till!
1. Hur "klonkig" brukar R1ans låda vara? testade den ganska hårt under provkörning och hittade inga tendenser till att någon växel skulle hoppa ur.. fast vi växling(speciellt ner) tyckte jag det levde lite mycket..jag är van vid min gammelgixxer 750 från 1990 och den är smidigare!:confused:

2. denna hoj var lagd och hade gott om repor mm runt hela hojen, men nästan inga sprickor, kollade även styrstoppen men hittade inga större märken i dessa. behöver man vara orolig?

3. framfälgen hade ganska mycket balanseringsvikter på ett ställe vilket jag förmodar antyder på att fälgen fått sig en smäll? kännde dock ingen obalans under provkörning. behöver man byta fälgen eller e det bara att köra?

MVH Martin
 

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
BMW S1000XR 2017 | KTM 625 SXC 2004 | HONDA VFR 750FJ 1988 | R1 -06 (Såld) | KTM 990 SMT (Såld)
Jag funderar på att byta styre på hojen i vinter. Vinkeln på handtagen är för brant kombinerat med att styret är för lågt. Efter några mil börjar det kännas ganska rejält i handlederna.. vilket suger. Jag har bara haft hojen i två dagar och kört totalt kanske 70 mil.

Är det normalt eller borde jag sätta på ett styre från en annan hoj? :va

edit: 2 meter lång.. yeah!
 
Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Jag funderar på att byta styre på hojen i vinter. Vinkeln på handtagen är för brant kombinerat med att styret är för lågt. Efter några mil börjar det kännas ganska rejält i handlederna.. vilket suger. Jag har bara haft hojen i två dagar och kört totalt kanske 70 mil.

Är det normalt eller borde jag sätta på ett styre från en annan hoj? :va

edit: 2 meter lång.. yeah!

Så vida du inte ska göra en street fighter av hojen & således byta till ett cross-styre så får du nog leva med situationen. Det är ju ffs en sporthoj & inte ngn touringmaskin! :)

Säg mej, dessa 70 mil som du har åkt, har de varit huvudsakligen körning i lugn/medioker/laglig fart? Mycket stadskörning? I så fall är det helt normalt med ömma handleder & axlar. Det är först när du får fartvind som det blir bättre eftersom denna avlastar kroppen.

Iofs så har du längden till din nackdel :)
Men för att förbättra körställningen så kan du köpa flyttbara fotpinnar eller fotpinneplattor så att du kan ändra benvinkeln.
 

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
BMW S1000XR 2017 | KTM 625 SXC 2004 | HONDA VFR 750FJ 1988 | R1 -06 (Såld) | KTM 990 SMT (Såld)
Så vida du inte ska göra en street fighter av hojen & således byta till ett cross-styre så får du nog leva med situationen. Det är ju ffs en sporthoj & inte ngn touringmaskin! :)

Säg mej, dessa 70 mil som du har åkt, har de varit huvudsakligen körning i lugn/medioker/laglig fart? Mycket stadskörning? I så fall är det helt normalt med ömma handleder & axlar. Det är först när du får fartvind som det blir bättre eftersom denna avlastar kroppen.

Iofs så har du längden till din nackdel :)
Men för att förbättra körställningen så kan du köpa flyttbara fotpinnar eller fotpinneplattor så att du kan ändra benvinkeln.

57 av de där 70 milen har varit motorväg (120-140). Och resten lugn åkning på kurviga vägar och en del stadstrafik. Axlarna har faktiskt klarat sig bra och likadant med knäna. Men mina handleder är felgängade verkar det som. Får även ont på gymmet när jag kör biceps med rak skivstång. :mad:

Aja, det är ju iaf ett par månader åktid på säsongen kvar och jag lär ju märka om det kommer funka eller inte :)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top