Sidan 6 av 8 FörstaFörsta 12345678 SistaSista
Resultat 101 till 120 av 150
    Medlem Schnells avatar
    Reg.datum
    jan 2015
    Hoj
    R1250GS-20, YZF1000R, Fz1-n 07. Tidigare er-6n och NSR 125.
    Citat Ursprungligen postat av n_andersson Visa inlägg
    Det var då inget problem med ett garantiärende på min KTM med acra helsystem och acramappen. Hade det säker varit om det suttit nått sniksystem på....
    Kul för dig. Läs tråden med stackaren som köpte båge från någon på detta forum. Körde hemåt, fick motorn rasad och sen nej på garantin för hmm han hade Akra helsystem monterat. KTM är inte konsekventa för fem öre uppenbarligen. Om du haft konto sen 2007 så kan du omöjligen ha missat den tråden... Slänger hellre pengarna i sjön än ger dem till Ktm.
    Forza Rossi ! =)

Medlem Schnells avatar
    Reg.datum
    jan 2015
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av Niklasinorr Visa inlägg
    Som en sidnot i det hela så tycket jag personligen att en GS INTE blir välljudande med ett öppnare system. Den har redan motorvärldens fulaste avgasljud så att förstärka det är ingen bra ide enligt mig...
    Tillbringade en dag ihop en GS 1250 som hade Acra slipon utan db-killer...och hela dagen irriterade jag mig på det eländiga avgasljudet. Finns hojar som låter betydligt bättre...
    Man får tycka vad man vill, nästan. Sverige är typ ett fritt land idag. Själv tycker jag stånkor med öppnare rör som SM701 eller SMC690 är det värsta som finns. Att man själv vill åka runt med sånt förstår jag inte. Man våldtar ju typ sina egna öron haha. :S
    Forza Rossi ! =)

Medlem Schnells avatar
    Reg.datum
    jan 2015
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av FettSnok Visa inlägg
    Jepp, de är TÜV-godkända. Men sådant godkännande kostar ju en slant...såatteee... Såvardetmedet!
    Eller så lär man sig mecka lite och byter pipa när och om man ska dit. Vips så har man sparat 8000. Win.
    Forza Rossi ! =)

Medlem
    Reg.datum
    aug 2016
    Hoj
    Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99
    Citat Ursprungligen postat av Schnell Visa inlägg
    Kul för dig. Läs tråden med stackaren som köpte båge från någon på detta forum. Körde hemåt, fick motorn rasad och sen nej på garantin för hmm han hade Akra helsystem monterat. KTM är inte konsekventa för fem öre uppenbarligen. Om du haft konto sen 2007 så kan du omöjligen ha missat den tråden... Slänger hellre pengarna i sjön än ger dem till Ktm.
    Var det verkligen Akra på den? Jag har för mig att det var ett hembyggt system med en Arrow burk på slutet men jag kan minnas fel. Har i alla fall i mittet att den var nån hembyggt system med en "köpes dämpare" på slutet för jag tänkte att det där kan ju bli mindre kul då hojen ska besiktas, tror han fick tipset att behålla originalsystemet från donator hojen just för att ha ett som är ok i lagens mening.

Sen var det ju en del andra olyckliga omständigheter då den hojen kördes utan oljetryck en bra stund istället för att stanna direkt.

Som jag skrivit tidigare tror jag att utvecklig avsystemen och främst intyg som E-märkning, TÜV och liknande kostar en bra slant innan dom är i hamn. Om sen folk vill betala för detta och namnet är det ju bara att gratulera Akrapovic att dom lyckats. Jag skulle inte själv lägga såna pengar på ett avgassystem det handlar väl om prioriterigar och vad man är intresserad av, tex har jag själv en egen älgskyttebana och det prioriterar nog inte så många konstigt nog

Medlem Busabergs avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Husqvarna TE300i
    Men det var ju inget Akrapovic på den hojen...
    Citat Ursprungligen postat av Albin500 Visa inlägg
    Senast redigerat av Busaberg den 2020-09-05 klockan 08:18.
    Alpinestars knästöd säljes: https://www.sporthoj.com/annonser/id/8164

Medlem
    Reg.datum
    sep 2007
    Hoj
    Night Rod. kawa 450
    Jo det har jag. Men de va la ganska mycket som var ombyggdt på den hojen eller?
    Men du har ju bestämt dig att KTM är skit och att acra är orimligt dyrt och då verkar det kvitta vad folk skriver.....

Medlem Schnells avatar
    Reg.datum
    jan 2015
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av Busaberg Visa inlägg
    Men det var ju inget Akrapovic på den hojen...
    Kollade nu och jösses mitt minne är ju fan sämst. Japp han hade Arrow. Hade till 100 bestämt för mig att det var akra på den hojen. Dock kan man tycka att KTM kunde skött det bättre oavsett.
    Forza Rossi ! =)

Medlem Schnells avatar
    Reg.datum
    jan 2015
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av n_andersson Visa inlägg
    Jo det har jag. Men de va la ganska mycket som var ombyggdt på den hojen eller?
    Men du har ju bestämt dig att KTM är skit och att acra är orimligt dyrt och då verkar det kvitta vad folk skriver.....
    Jag tycker att KTM är skit ja. Det baserar jag på alla inlägg man läst från folk här på detta forum och från folk man träffat på träffar som direkt avråder en från KTM pga. 1. Garantihantering suger dase. och 2. De tar inte sitt ansvar..
    Forza Rossi ! =)

Medlem
    Reg.datum
    jul 2016
    Hoj
    Ducati Scrambler - 18, Honda CBR1000F - 87, Husaberg TE250 - 11, avverkat: Suzuki, Triumph, 2xYamaha
    Man får tycka vad man vill, nästan. Sverige är typ ett fritt land idag. Själv tycker jag stånkor med öppnare rör som SM701 eller SMC690 är det värsta som finns. Att man själv vill åka runt med sånt förstår jag inte. Man våldtar ju typ sina egna öron haha. :S
    Du måste ha skrivit fel! Det är radfyror med öppna system som är sämst. Som att lyssna på Lasse Stefans.

The Build Quality Police
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    YZF-R7
    Citat Ursprungligen postat av FettSnok Visa inlägg
    Helt enig. Har dock inget positivt att säga om Austin för det priset.
    Ett näst intill handbyggt helsystem till en V4 - med den kvaliteten och det detaljarbetet - hamnar tyvärr bortåt femtio svenska.

I det fallet hade det nog varit billigare med tillgång till Akrapovics maskinpark, istället för att göra allt själv eller hos någon av ens F1-polare.

En annan sak där enmansföretag lider jämfört med Akrapovic är på området vibrationstestning innan man släpper sin produkt. Akrapovic har folk som räknar på sådant, testar sådant i laboratorium och slutligen provkör sådant under ett stort antal mil. Innan man släpper produkten till försäljning.

Jag har för mig att jag läst om ett svindyrt Austin-system där fästöronen sprack av vibrationer efter inte väldigt lång användning och jag har själv samma erfarenhet av ett SC Project jämfört med ett snarlikt Akrapovic monterat på en krossplejn R1’a.

The Build Quality Police
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    YZF-R7
    Citat Ursprungligen postat av L. Mäkinen Visa inlägg
    Du måste ha skrivit fel! Det är radfyror med öppna system som är sämst. Som att lyssna på Lasse Stefans.
    ...???

Lasse Stefans påminner väl mer om en helt original MT-07, möjligen ägd av en medlem i Naturskyddsföreningen som därmed monterat extra dB-killer...?

En radfyra med öppet system är väl rimligtvis lite mer Steven Tyler, medans Panigalen är valfri growler från dödsmetallens värld...?

bara grusleksaker kvar sundströms avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Hoj
    XR 650R 690r/sm
    Du blandar äpple o päron nu har lägre ljud med helsystemet än med hondas originalsystemet på xren .
    finns låtahögtsomhelvetesystem och folk som envisas med att köra såna visst men ett bra system är inte nödvändigtvis högljuddare
    Ja jag har acrasystem på men inte gett några 11” för en burk utan kanske 7,5 för helsystem i titan när det begav sig ,klarar bullerkrav på banor och väger ingenting jämfört med hondas plåtsystem .
    Skulle aldrig ge den pengen för en burk bara men det är en annan sak det
    690r
    xr 650 -01
    gsxr 1000 -01såld
    xt 600k -93 såld
    r1 -00 skrotad av en 70+ i bil
    gsxr 750 -98 såld
    gsxr 750 -86 såld

Medlem
    Reg.datum
    jul 2016
    Hoj
    Ducati Scrambler - 18, Honda CBR1000F - 87, Husaberg TE250 - 11, avverkat: Suzuki, Triumph, 2xYamaha
    Citat Ursprungligen postat av Alatalo Visa inlägg
    ...???

Lasse Stefans påminner väl mer om en helt original MT-07, möjligen ägd av en medlem i Naturskyddsföreningen som därmed monterat extra dB-killer...?

En radfyra med öppet system är väl rimligtvis lite mer Steven Tyler, medans Panigalen är valfri growler från dödsmetallens värld...?
    Nä, Steven Tylers raspiga heshet finns inte i en radfyra. För det krävs övertoner från en vinkel eller ett udda antal cylindrar.

Undrar vad ett Akrapovic till Scramblern kostar... Fast det ska väl vara Termignoni på en sån...

hasenfrasen andersbrinks avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    6
    Citat Ursprungligen postat av L. Mäkinen Visa inlägg
    Nä. Sämst är en dieselrökande A/Epa-traktor med bara headers utan ljuddämpare spelandes dunder-bas-rap med autopitchad/autotuned bräkande "störst pistol vinner" av en nyimporterd förmåga. Alla hojar låter bäst!
    /anders gsf1371 gsf1200 gsf1200 vs1400 GPz1100b1 -97GSX600F -07s60t5awd -94firebird x2

The Build Quality Police
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    YZF-R7
    Citat Ursprungligen postat av andersbrink Visa inlägg
    Sämst är en dieselrökande A/Epa-traktor med bara headers utan ljuddämpare spelandes dunder-bas-rap
    Ljudet från öppna headers kan man väl leva med, men rapmusik...nä, fy fan...!

hasenfrasen andersbrinks avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    6
    men rapmusik...nä, fy fan...!
    Apropå rappel, för att återkomma till Akra, det LexTek jag köpte från UK till Banditen för 1500 inkl frakt, dämpare och mellanrör, har bättre kvalitet än det Yosh jag köpt tidigare. https://www.ebay.co.uk/itm/Stainless...6/223101534591
    /anders gsf1371 gsf1200 gsf1200 vs1400 GPz1100b1 -97GSX600F -07s60t5awd -94firebird x2

Medlem
    Reg.datum
    aug 2016
    Hoj
    Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99
    Ljudet från öppna headers kan man väl leva med, men rapmusik...nä, fy fan...!
    Jämfört med rapmusik är ju Lasse Stefanz hur bra dom helst.

Medlem Schnells avatar
    Reg.datum
    jan 2015
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av sundström Visa inlägg
    Du blandar äpple o päron nu har lägre ljud med helsystemet än med hondas originalsystemet på xren .
    Ja jag har acrasystem på men inte gett några 11” för en burk utan kanske 7,5 för helsystem i titan när det begav sig ,klarar bullerkrav på banor och väger ingenting jämfört med hondas plåtsystem .
    Skulle aldrig ge den pengen för en burk bara men det är en annan sak det
    S, S, S, S, Soorryyyyy. Nej precis det är ju det som detta handlar om. 11000 för en. EN burk. Som inte ens är snygg. Uuuurk nej tack. Sniksystem ska de va!
    Forza Rossi ! =)

bara grusleksaker kvar sundströms avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Hoj
    XR 650R 690r/sm
    Snyggt på en 1250 Gs äh jäklas bara köp det du vill
    690r
    xr 650 -01
    gsxr 1000 -01såld
    xt 600k -93 såld
    r1 -00 skrotad av en 70+ i bil
    gsxr 750 -98 såld
    gsxr 750 -86 såld

Meldem
    Reg.datum
    jul 2004
    Hoj
    Mustang Cross -67
    S, S, S, S, Soorryyyyy. Nej precis det är ju det som detta handlar om. 11000 för en. EN burk. Som inte ens är snygg. Uuuurk nej tack. Sniksystem ska de va!
    Mycket snikigare än så här blir det nog inte, moddade originalburkar.

750kr för delar, lättare än original (titanhus redan från början), "E-märkt", snyggare än de flesta eftermarknadssystem (tycker jag), har varit i bl,a Tyskland o Norge flera ggr och hittills inte fått någon uppmärksamhet av farbror blå, trevliga dynosiffror också

Klicka på bilden för en större version

Namn:	20200903_185906.jpg
Visningar:	54
Storlek:	431,1 KB
Id:	456097

Sidan 6 av 8 FörstaFörsta 12345678 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Tycker nog att jämförelsen är rättvis i många avseenden, men kanske ännu mer gentemot KTM 790, även om det inte är en kåpklädd hoj. Snarlik effekt och lite m [...]

CoBz
Vill du annonsera ovan? Klicka här