Stulen trial, 5.000:- i belöning!

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
Som ni kanske har läst hade jag inbrott i mitt garage i Åkersberga 28/11.

En QuadRacer, Trial och moppen stals.


Genom enorm tur återfanns QuadRacern i Tyresö. Trial och moppe saknas fortfarande. Moppen är försäkrad så även om det är surt kommer jag få ersättning för den, även om det inte kommer motsvara vad jag lagt ut i form av modifieringar.

Trial:n går dock inte att försäkra och det betyder att jag förlorar närmare 40.000:- om den inte återfinns...



Därför erbjuder jag en belöning på 5.000:- till den, eller de personer, som kan lämna upplysningar som leder till att den återfinns.

Med största sannorlikhet finns den fortfarande i närheten av Tyresö. Den kan ha setts köra förbi utanför Tyresö Gymnasium i dagarna.


Nedan info om hojjen:


Sherco Trial 2.9 2002. (2-takt 250cc)
Kolfiberskydd över avgasröret/expansionskammaren höger sida.
Aluminiumploppar på styrändarna.


1401-m.jpg


1402-m.jpg


1399-m.jpg



Upplysningar lämnas till:

Joacim Boive
jocke@spymac.com
0706-544 741


Min gamla tråd om inbrottet:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=64388
 

Bergare

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Linköping
Hoj
06 Yamaha R1 å en zx10r 2004
Kanske inte hör hit riktigt.. men de går att stöldförsäkra trailhojar..
 

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
Bergare skrev:
Kanske inte hör hit riktigt.. men de går att stöldförsäkra trailhojar..

Jasså?! Vart då?

Jag har ringt runt och försök försäkra min Quad men har inte hittat någon som vill ta sig an den. Fick ett tips om länsförsäkringar men de var inte villiga...

Kom gärna med tips!


/R
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Raid72 skrev:
Jasså?! Vart då?

Jag har ringt runt och försök försäkra min Quad men har inte hittat någon som vill ta sig an den. Fick ett tips om länsförsäkringar men de var inte villiga...

Kom gärna med tips!


/R

Släng ut lite annonser där du vill köpa en trailhoj. "I Stockholmsområdet, nyare modell, mellan xxx cc - xxx cc etc..."
Men det kanske du redan har.

Lycka till!
Skönt att du fick tillbaka quaden iaf.

Dax o gå ut o minera garaget...
 

matsa

Sporadisk
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Malmö
Hoj
Tyvärr inte...
Raid72 skrev:
Jasså?! Vart då?

Jag har ringt runt och försök försäkra min Quad men har inte hittat någon som vill ta sig an den. Fick ett tips om länsförsäkringar men de var inte villiga...

Kom gärna med tips!


/R

Var det inte trialen som stod utan försäkring? Den borde du väl kunna ta på din hemförsäkring? Jag har för mig att jag hade min trial stående på hemförsäkringen när jag hade den...
 

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
matsa skrev:
Var det inte trialen som stod utan försäkring? Den borde du väl kunna ta på din hemförsäkring? Jag har för mig att jag hade min trial stående på hemförsäkringen när jag hade den...


Det trodde du nog bara, tyvärr. Jag har kollat och det finns i det finstillta: Bolagen tar inte motorfordon på hemförsäkringen. Försäkringen täcker endast, trädgårdstraktor, gräsklippare, snöslunga och liknande...

Jag trodde själv att jag var försäkrad tills olyckan var framme, snacka om bryskt uppvaknande. :(


/R
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Ett tips.
Vill du verkligen ha tillbaka den och orkar jobba lite för det skriver du ut lappar med information samt bild på hojen. Stora bokstäver att det är en belöning på 5000kr för att få tillbaka den. Åk sedan runt och sätt upp dom ÖVERALLT. Speciellt runt den skolan som den setts utanför.

Säkert nån snorunge på skolan som snott den och då vet 20pers om vem som gjort det. För 5000kr kommer dom sjunga ut som små kanariefåglar vem personen är och bor.

Vad du gör sen behöver ingen veta :död
 

P-E

Guest
WestW skrev:
Säkert nån snorunge på skolan som snott den och då vet 20pers om vem som gjort det. För 5000kr kommer dom sjunga ut som små kanariefåglar vem personen är och bor.

:fakta
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Pm:a namnet på den dom hittade quad:en hos så ska jag fixa fram lite info om vart den är.
 

Bergare

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Linköping
Hoj
06 Yamaha R1 å en zx10r 2004
Raid72 skrev:
Jasså?! Vart då?

Jag har ringt runt och försök försäkra min Quad men har inte hittat någon som vill ta sig an den. Fick ett tips om länsförsäkringar men de var inte villiga...

Kom gärna med tips!


/R

Måste juh va samma som en oreggad cross.. Dom går juh att försäkra som tävlingsfordon på tex ö-brand.. Bror har så på en cross, 2800 kr om året..
 

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
Bergare skrev:
Måste juh va samma som en oreggad cross.. Dom går juh att försäkra som tävlingsfordon på tex ö-brand.. Bror har så på en cross, 2800 kr om året..

ö-brand? Vad är det? Har du någon länk och/eller övrig kontaktinformation skulle jag bli väldigt tacksam.

/R
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Raid72 skrev:
ö-brand? Vad är det? Har du någon länk och/eller övrig kontaktinformation skulle jag bli väldigt tacksam.

/R
Han menar Östgöta Brandstodsbolag, heter numera Länsförsäkringar.
 

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
BMW R90s skrev:
Han menar Östgöta Brandstodsbolag, heter numera Länsförsäkringar.

Aha, jag har hört med dem en gång och de var inte sugna. Men jag kanske hamnade hos fel person? Jag får testa igen...



/R
 

smedur

sötast av oss alla!
Gick med
23 May 2004
Ort
Myggis
Hoj
brummarn
har du hört något än? såg ute på Tyresö brevik en sherco körd av en snorunge för en ca: 2 veckor sedan, men visste inte om stölden då, (behöver inte va samma hoj) men ska hålla ögonen öppna! har själv kört trail i flera år, läns försäkringar 1200:- dom flesta i klubben (Tiger)körde samma bolag,
 

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
DNA provet gick inte att binda till någon av de två misstänkta. :(

De ser ju rätt lika ut, men jag har styrändar i aluminium och inget sidostöd på min det är väl det som skiljer.


Har du möjlighet får du gärna kika på ramnumret. ;)


/R
 

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
Nej, inget nytt. Den är nog dessvärre förlorad... :(


/R
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top