Suzuki Bandit 1200-tråden

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Jugge_c skrev:
Har också provat med orginal Mikuni 35´or. Gick för fett på min också. Kör med orginal 37,5 som funkar bäst.

När ni plockar isär förgasarna nästa gång, kika och jämför storleken på hålet i munstycken. Det är helt omöjligt rent fysiskt för ett munstycke av storlek 35 att ge mer soppa än storlek 37.5. En original Mikuni-munstycke har alltid en logotype på sig som ser ut som en fyrkant med en mindre fyrkant i sig i ena hörnet.
 

Nordman

In speed we trust. G.R.S/08
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Älta / Nacka / Stockholm
Hoj
Bandit 1216 -98, något ombyggd. 167 hk, 134Nm
andersbrink skrev:
När ni plockar isär förgasarna nästa gång, kika och jämför storleken på hålet i munstycken. Det är helt omöjligt rent fysiskt för ett munstycke av storlek 35 att ge mer soppa än storlek 37.5. En original Mikuni-munstycke har alltid en logotype på sig som ser ut som en fyrkant med en mindre fyrkant i sig i ena hörnet.
Nåja, det bludrade och gick ganska obra om man säger så, kan ju vara att den gick för snålt??.
Orginal 35´or (med fyrkanter) har jag om någon vill köpa. Köpta på Stibo Motor i Segeltorp, -endast provkörda.

Mvh Jugge
 

engel

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2004
Ort
gagnef
Hoj
xr600r motard/enduro
fråga!!

jag ska kolla ventilspel på min b12-97,e det nån som kan vad det ska vara???

e det svårt att komma åt elle fins det bra med plats??
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Kör du lagom inspirerat, ställ insug på 0.10 och avgas på 0.15. Kör du enbart bana, ställ insug på 0.15 och avgas på 0.20. Att ställa ventilerna snålare än så är bara dumheter.

När du fått av tank och ventilkåpa kan du ställa ventilerna med arslet, så gott om plats är det! :D

engel skrev:
jag ska kolla ventilspel på min b12-97,e det nån som kan vad det ska vara???

e det svårt att komma åt elle fins det bra med plats??
 

Eastman

Offroad Adventures!
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Mest på Hotel
Hoj
DR65SE, CBR900RR, GSX750R.
engel skrev:
jag ska kolla ventilspel på min b12-97,e det nån som kan vad det ska vara???

e det svårt att komma åt elle fins det bra med plats??



http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=72782 -Servicemanualer i teknik forumet!

Brinken gav en ledtråd på hur svårt de var :hihi


Näe nu har helgen börjat! & vi ar fått "Gubb dagis" till staden, Clas Ohlson i Sjön...kalasers!
 

Eastman

Offroad Adventures!
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Mest på Hotel
Hoj
DR65SE, CBR900RR, GSX750R.
Slet av kopplingskåpan först idag, fann en GSX-R koppling...börjar undra om d hela motorn kommer från GSX-R:en... :va


Kan man kolla med motor nr mot vem?! Har V719-122083, fast de kanske säger något ti en "vis man" här?!? :Bugar



...nope står inget stämplat på cylinder packet! ...näe kolla inte cylinder diametern när grajset va av...men om blocket e Bandit så kan man nog anta att kopplingen e eftermonterad...den med :gnissla
 

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 950 sm
Är det någon här som är intresserad av kraschpuckar till sin bandit? Jag och hojbrud kommer att göra ett litet gruppköp via bingo av puckar. Och ju fler som vill vara med ju billigare blir det. Puckarna är i Delrin och verkar kanon.

Intresse meddelas till bingo via PM.
 

Nordman

In speed we trust. G.R.S/08
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Älta / Nacka / Stockholm
Hoj
Bandit 1216 -98, något ombyggd. 167 hk, 134Nm
Simp skrev:
Är det någon här som är intresserad av kraschpuckar till sin bandit? Jag och hojbrud kommer att göra ett litet gruppköp via bingo av puckar. Och ju fler som vill vara med ju billigare blir det. Puckarna är i Delrin och verkar kanon.

Intresse meddelas till bingo via PM.
:tummenupp Är intresserad. Ska köra lite bana nästa år hade jag tänkt, så ett par puckar kan ju vara intressant! :D
Har du något ca pris??
Kanske någon länk eller bild så man kan se hur dom ser ut!?

Mvh Jugge
 

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 950 sm
Jugge_c skrev:
:tummenupp Är intresserad. Ska köra lite bana nästa år hade jag tänkt, så ett par puckar kan ju vara intressant! :D
Har du något ca pris??
Kanske någon länk eller bild så man kan se hur dom ser ut!?

Mvh Jugge

De ser ungefär ut såhär

http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=113984

Ett ca pris är lite svårt att ge. Vi har fått en prisuppgift på 62pund för 2 uppsättningar puckar. Sen tillkommer frakt och tull och lite sånt. Men ju fler vi blir ju billigare borde det kunna bli.

Detta gruppköpet sköts av Bingo och beställning sker via PM till honom.
 

Nordman

In speed we trust. G.R.S/08
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Älta / Nacka / Stockholm
Hoj
Bandit 1216 -98, något ombyggd. 167 hk, 134Nm
Simp skrev:
De ser ungefär ut såhär

http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=113984

Ett ca pris är lite svårt att ge. Vi har fått en prisuppgift på 62pund för 2 uppsättningar puckar. Sen tillkommer frakt och tull och lite sånt. Men ju fler vi blir ju billigare borde det kunna bli.

Detta gruppköpet sköts av Bingo och beställning sker via PM till honom.
Såg att Checkray sålde puckar till Bandit 1200 för 600:- för 3 månader sedan... Nu kostar dom 940:- :näsblod
http://www.checkray.se/motor/crash/krash/01.jpg
 

Eastman

Offroad Adventures!
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Mest på Hotel
Hoj
DR65SE, CBR900RR, GSX750R.
Jugge_c skrev:
Såg att Checkray sålde puckar till Bandit 1200 för 600:- för 3 månader sedan... Nu kostar dom 940:- :näsblod
http://www.checkray.se/motor/crash/krash/01.jpg


För Er som tänkt låta Er o hojen titta närmare på asfalten :kryckor ...för fixaren :tungan
940:- ...bygger man egna billigare...plattjärn, rundrör, mutter + fjädringsstopp t bil typ Prothane i Uretan plast (sitter ingjuten gängtapp typ M8)...fjädringsstoppen kostar under 150:-/paret så har man en svets eller grannen så...kan man lägga några kr på :öl ist :nicka
 

os2004

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Lapplands Väsby
Hoj
en Bandit
Oljefilternyckel

Hallå

Har försökt få av oljefiltret, men det var svårt att komma åt med den filternyckel jag har (och jag har inte lust att köra skruvmejseltricket)

Nån som kan rekomendera någon oljefilternyckel tex från biltema..eller bör man skaffa sig en "hylsa" typ suzuki orginal

/H
 

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Skövde
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
os2004 skrev:
Nån som kan rekomendera någon oljefilternyckel tex från biltema..eller bör man skaffa sig en "hylsa" typ suzuki orginal

/H

Sorry för mitt inlägg, men iom att ingen svarar så kan jag rekommendera detta verktyg åt dig. :tungan :D
 

Nordman

In speed we trust. G.R.S/08
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Älta / Nacka / Stockholm
Hoj
Bandit 1216 -98, något ombyggd. 167 hk, 134Nm

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 950 sm
os2004 skrev:
Hallå

Har försökt få av oljefiltret, men det var svårt att komma åt med den filternyckel jag har (och jag har inte lust att köra skruvmejseltricket)

Nån som kan rekomendera någon oljefilternyckel tex från biltema..eller bör man skaffa sig en "hylsa" typ suzuki orginal

/H

Inte fan kan du behöva en super deluxe orginal nyckel.. Bytte på min B600 med en liknande denna

http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=82499

Fungerade utmärkt och var inte för trångt...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top