Suzuki Bandit 1200-tråden

Henrik N

Shit happens
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Bjärsjölagård
Hoj
B12S -02
andersbrink skrev:
Det har iaf inte varit nån aktivitet på Bandit mailing-listan om några nya förgasarmoddar. Står det inte om det där... har det inte hänt. :D

Ingen mer som vill ha fler pollar i sin gamla gubbhoj, eller är det bara i Gästrikland/Hälsingland alla snabba B12'or finns? :tomten

Lustgas kanske? Har ett race-kit inklusive 2-1/2 lbs flaska som ligger, klarar av från 40-140 hästar extra. :brinnerup
Tjena Brink!
Skulle gärna vilja ha en snabb Bandit här i Skåne :tummenupp ,men budgeten e lite tajt nu nybliven husägare :)
Har läst alla dina inlägg om boven,gsxr 750 88-89 kam,annan ljuddämpare o förgasar mod vad skulle det ge ungefär?
Har kollat runt lite om 2" modden av luftburken,vet inte om det gäller -02an oxå.
 

Bandit1200

ZX12r
Gick med
2 Aug 2004
Ort
Skåne
Hoj
Kawa ZX12r
Tjena igen

Bifogar ett svar jag fick ang vevaxle/bakhjulseffekt på Bandit 1200.



Hej,
Suzukitillverkaren anger alltid effekten från vevaxeln i motorn.

Med vänlig hälsning
KGK Suzuki AB



Detta efter diverse diskussioner här på forumet huruvida de 98 hk som Suzuki anger är vevaxel eller bakhjulshästar.

Enligt svaret så blir effekthöjningen avsevärd med bara dynojet, kn-filter, öppnare blås samt bänkkörning. 98 hk på axeln motsvarar ca 85 på bakhjulet.
Min 04:a har nu ca 115 hk på bakhjulet efter ovanst modd.
6 hk extra efter byte av kamaxlar tycker jag personligen är för mycket jobb(eller pengar) / hk.
Fr o m -01 så har Banditen större luftburk, så 2" hålet ställer nog till mer bekymmer än det ger effekt på nyare modeller.

Men det är klart, om Brinken hade vägarna förbi Skåne i vår/sommar så kanske vi kunde samla ihop ett par Banditer och ge Brinken en hacka om han portar våra toppar :)

Finns det kanske intresse för att samla lite Bandit 1200 ägare fr Skåne i sommar?
Vi skulle ju kunna träffas någonstans centralt en onsdagkväll fram på vårkanten och ev planera för fler träffar under sommare.
Intresserade kan väl ge mig en blänkare.

/BANDIT1200




Henrik N skrev:
Tjena Brink!
Skulle gärna vilja ha en snabb Bandit här i Skåne :tummenupp ,men budgeten e lite tajt nu nybliven husägare :)
Har läst alla dina inlägg om boven,gsxr 750 88-89 kam,annan ljuddämpare o förgasar mod vad skulle det ge ungefär?
Har kollat runt lite om 2" modden av luftburken,vet inte om det gäller -02an oxå.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Henrik N skrev:
Tjena Brink!
Skulle gärna vilja ha en snabb Bandit här i Skåne :tummenupp ,men budgeten e lite tajt nu nybliven husägare :)
Har läst alla dina inlägg om boven,gsxr 750 88-89 kam,annan ljuddämpare o förgasar mod vad skulle det ge ungefär?
Har kollat runt lite om 2" modden av luftburken,vet inte om det gäller -02an oxå.

Här står det lite om hur man gör med 01- och nyare B12'or.
http://www.banditsrus.com/fastlarry/banditfaq.htm

Med 750-kammar +8 hp, ljuddämpare +13 hp och förgasarmod + 7 hp för du ca 128 hästar på bakhjulet. En raceportning med epoxy, + 20 hästar till. :hihi
Lägger du sen till big-bore 1340 11:1, RS40, 31/26, avgaskrökar, 185 hästar på slangen. :banana
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Bandit1200 skrev:
Tjena igen

Bifogar ett svar jag fick ang vevaxle/bakhjulseffekt på Bandit 1200.



Hej,
Suzukitillverkaren anger alltid effekten från vevaxeln i motorn.

Med vänlig hälsning
KGK Suzuki AB



Detta efter diverse diskussioner här på forumet huruvida de 98 hk som Suzuki anger är vevaxel eller bakhjulshästar

/BANDIT1200

Hmm Garanterat helt orginal gav min 99 hk på bakhjulet i bänken..så att Suzuki anger vev hk på Banditen beats me! :va
 
Last edited:

Henrik N

Shit happens
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Bjärsjölagård
Hoj
B12S -02
Tjenare!

Bandit1200,det hade varit skitkul med en bov träff :yoparty jag hakar på.
Hade varit kul att jämnföra o beundra varandras underverk,o ännubättre om man kunde locka ner Brinken :tummenupp .

Brink,det låter jäkligt bra med en portning men jag får nog hålla igen lite annars kanske det blir soffan ett halvår :hihi .
Tack för länken,verkar som att 2" modden inte behövs på min -02a.
Ska prova med dämpare o bestyckning som en BÖRJAN :tummenupp
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Min gav också 98 hästar original på bakhjulet. 119 med 2" modden och ett Kerker K45 bolt-on. Skrotade första motorn efter 9 månader. Monterade 1216-kit och egentrimmad topp (den första någonsin) med gsxr-kammar. 143 hästar. Monterade lustgas, 225 hästar. Monterade sen 1340 och fick 185. Ännu mera lustgas, 280 hästar (innan jag kom på vad felet låg i lustgassystemet). Bänkade den till 173 hästar i somras med traktorvrid och 1371cc. 115 Nm redan från 3800 rpm. Lite väl tam kaminställning och små portar. Åtgärdat. Har inte bänkat sen dess.

Mycket möjligt att jag åker till Mekka Dragway i Malmö och rejsar. Skulle va kul om det var någon som tog sig för och körde StreetBike-klassen. Köra rakt fram i 402 meter är rätt enkelt. Aim and shoot!
 

Henrik N

Shit happens
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Bjärsjölagård
Hoj
B12S -02
Traktorvidet vill jag ha men inte skrota motorn :hihi
Hade varit kul att se dig rejsa,kanske prova själv men jag e ju bara återfalls knutte så det blir väl bara förnedrande :)
 

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Skövde
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Nej, det är undertail från s-racing.
Sedan har jag gjort en egentillverkad plåt för blinkare samt nrskylt för att slippa borra i plasten.
 

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Skövde
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Henrik N skrev:
Ok,får vänta lite med stylingen vill ha bättre snurr i maskinen först :hihi

JAPP! I någon ände måste man börja, jag håller själv på med 2" modden just nu.

Välkommen till Bandittråden! :banana
 

Full Rulle

Med Lem
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda CB 1300 -04
Bandit1200 skrev:
Finns det kanske intresse för att samla lite Bandit 1200 ägare fr Skåne i sommar?
Vi skulle ju kunna träffas någonstans centralt en onsdagkväll fram på vårkanten och ev planera för fler träffar under sommare.
Intresserade kan väl ge mig en blänkare.

/BANDIT1200


Anytime,anywhere!

Det hade varit skitkul :tummenupp
 

Bandit1200

ZX12r
Gick med
2 Aug 2004
Ort
Skåne
Hoj
Kawa ZX12r
Kul att det finns intresse. Vi håller väl liv i tråden ett tag till, och så fort tempuraturen tillåter så kör vi en träff. Tid o plats meddelas här, som sagt när tempuraturen tillåter.

Beställde en magspoiler igår fr
www.s-racing.se
leveranstid 3-4 veckor (lagom till våren?)





Full Rulle skrev:
Anytime,anywhere!

Det hade varit skitkul :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top