Suzuki Bandit 1200-tråden

Inazuma

Hjärnskrynklare
Gick med
10 Nov 2004
Ort
Lund
Hoj
Bandit 1200 S
Luftburk/Gummi till Bandit

Någon som sitter på en luftburk till Bandit, eller ev. bara anslutningsgummina? Håller på att modifiera min GSX luftburk med större förgasare och behöver främst gummi. Är även tacksam för förslag till alternativ.
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Inazuma skrev:
Någon som sitter på en luftburk till Bandit, eller ev. bara anslutningsgummina? Håller på att modifiera min GSX luftburk med större förgasare och behöver främst gummi. Är även tacksam för förslag till alternativ.

Föreslår KN pod filter så behövs inte orginalburken längre www.holeshot.com säljer en ombestyckningsats med alles i till bandit1200. Olika satser beroende på före eller efter 00 på banditen. Men om du anger vilka större förgasare så finns det säkert fler som vet vad som passar.
 

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Skövde
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Började det nya året med att montera en magspoiler och tailriser på min Bandit.
Tyckte personligen att min kära Bandit fick ett kaxigare utseende. :tummenupp

Bilder på min hoj
 
Last edited:

Bandit1200

ZX12r
Gick med
2 Aug 2004
Ort
Skåne
Hoj
Kawa ZX12r
Luftburksmodden

Vad jag kan läsa mig till här på nätet så fungerar luftburksmodden (50mm hål i luftburken) på Bandit 1200 96-00. Är det någon som har erfarenhet av denna modd på nyare 1200:a?

Ska dynojetta och sätta in kn-filter men är osäker på om jag ska ta upp hålet i burken också. Min är en 04:a.
 

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Skövde
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Fungerar era bakbromsar bra?
Jag tycker själv att min är helt kass.
Jag måste trycka ordentligt hårt för att lyckas att låsa bakhjulet. :mad:

Behöver även ni trycka för kung och fosterland för att låsa bakhjulet på era Banditer?

Jag har bytt belägg och kört ca 50mil med dessa utan att bromsverkan blivit bättre, något tips för att få bättre bromsverkan? :va
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Trevligt! ser lixom aggressivare ut och "markerar" spisen :yoparty

Hur mycke högre blev aktern me tailrisern ?

Tja bakbromsen...måste tänka efter, känns som de va 100 år sen man satt på bågen nu....tycker nog att den gör sitt jobb ihop me framhejdarn, har iofs ABS på min, så nån låsning kan ja inte åstadkomma så lätt vicke fall, använder mestadels frambroms..



Elgasen skrev:
Började det nya året med att montera en magspoiler på min Bandit.
Tyckte personligen att min kära Bandit fick ett kaxigare utseende. :tummenupp

edit: monterade även tailriser idag.
 

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Uppland
Hoj
cb1100
Flytta tråden till mc-snack i stället, det är bra om teknik-mek forumet är just bara det utan stående trådar som denna, inget emot folket i tråden alltså.
 

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Skövde
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
B 12 skrev:
Hur mycke högre blev aktern me tailrisern ?

38mm enligt specifikation.

Den sänker bakhjulet så pass mycket så att det precis går att rulla bakjulet fritt på centralstödet.
 
Last edited:

Full Rulle

Med Lem
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda CB 1300 -04
Elgasen skrev:
Fungerar era bakbromsar bra?
Jag tycker själv att min är helt kass.
Jag måste trycka ordentligt hårt för att lyckas att låsa bakhjulet. :mad:

Behöver även ni trycka för kung och fosterland för att låsa bakhjulet på era Banditer?


Tycker också bakbromsen suger! Kanske prova stålomspunnet.
Din snöskyffel blev kanon,ramar in spisen snyggt :tummenupp
 

Gothmog

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Bandit 1200S 2004
Någon som vet vad en helt original B12 -04 har på bakhjulet egentligen? Har hört att det ska vara mer än de uppgivna 98hk från många håll men aldrig fått det bekräftat. Och vad är det i motorn ungefär?
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Enligt Maximum-Suzuki har den nya B12'an lite annorlunda kamaxlar och lite mer kusar. Kan det röra sig om två kanske tre hästar mer, i originalskick. Möjligen 102 eller så. Men 120 hästar på bakhjulet är ju enkelt att trolla fram med väldigt lite besvär.

I motorn? Spelar det någon roll?

Jag har en sprillans racetrimmad 88-89 750 S2-topp med 30/26.5 ventiler raceportad, APE fjädrar, titan-retainers. Allt nytt. Passar 1127-1405cc. Upp till 1216cc med CV36. 1216-1340cc RS38. 1340cc och större, RS40. Kammar - vad du tycker är lämpligt? 1127'an bör kunna krana ur 150 med originalförgasarna. 1157'an runt 145 med gsxr insugskam.

Intresserad? :D

15k. Det är för övrigt den som visas i "portningsskolan" på http://andersbrink.se/sv/trim/trim.htm
 

engel

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2004
Ort
gagnef
Hoj
xr600r motard/enduro
krash puckar

ä et nån som vet var man kan sätta krashpuckar på en bandit12
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Har grillresterna varit en Bandit tro? tycker man känner igen böjen på ramen... :(

Nice me portningskolan förresten, inspirerande :tummenupp
 

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Skövde
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Någon som vet vilken info (längd, dim, typ av nippel m.m.) som behövs för att beställa ett komplett sett med stålomspunna bromsslangar hos närmsta hydraulikfirma passandes Bandit1200N -98?

Är det prismässigt någon idé att köpa av någon lokal hydraulikfirma istället för färdigt på nätet? :va
 
Last edited:

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Gör det enkelt för slangtillverkaren, montera bort dina gamla och lämna med som mall åt tillverkaren - då kan det inte bli fel, förhoppningsvis. Kopplingen skulle dock jag låta vara. Flexet i den icke-spunna slangen gör kopplingens övergång mjukare och du får ett mer balanserat ingreppsförfarande. Fast ska du slanga är den spunna att föredra. :D
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top