Suzuki Bandit 1200-tråden

Sarge

Jag, knepig? Självklart!
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
Bandit 1200
Yodax skrev:
Har en fråga angående blinkers
Ska byta till mini blinkers men skulle vilja ha någon fin liten kontakt som man kan koppla in den med.
Skulle vara bra med den som sitter på original om någon vet var man kan få tag i dom.
Tycker inte att det skulle bli så snyggt om man kapar och använder typ kabelskor. Det kanske finns någon som sitter på 4 stycken original kontaker. ?
Eller behöver man bara två har inte kollat hur det ser ut bak.

Finns det några andra tips hur man kan göra?

Kolla Touring Butiken artikelnummer: 69-6028.

Från Touring Butiken:
Adapterkabel för Suzuki
Kabel som underlättar monteringen av alla typer av universalblinkers på din Suzuki. Passar direkt i originalkontakten på hojen och i din nya blinkers. Säljs parvis.
 

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Skövde
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
NoPinky skrev:
Adapterkabel för Suzuki

eller så gör du budgetvarianten och kapar orginalsladden och använder den tillsammans med en sockerbit alternativt något finare.
 

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Märsta
Hoj
Scott 2005
Nu är fuggarna rätt inställda! :)

Jag har: 44mm hål i burken, 128 mainjet, orginal pilotjet, blandskruven 2,5 varv, nålarna näst högst upp med brickan kvar.

Den blev mycket tystare när man ligger och glider, kan det bero på att jag inte behöver hålla så hårt i gasen för att kompensera att den inte fick tillräckligt med sås?
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Fredde Meck skrev:
Den blev mycket tystare när man ligger och glider, kan det bero på att jag inte behöver hålla så hårt i gasen för att kompensera att den inte fick tillräckligt med sås?

Förbränningen, med rätt inställda förgasare, gör numera mer nytta i cylindern än ute i fria luften som ljud. En för klen blandningen brinner långsammare och brinner fortfarande när avgasventilen öppnar. Brum brum brum! En för fet blandning brinner fort och gör nytta, men den större mängden förbrända avgaser ger även ifrån sig mer ljud. Märks väldigt bra på motorer med fetställda EFI-system på tomgången, bluddriga och högljudda, speciell de med hög tänding. En del tycker det låter tufft, jag tycker det låter som "den mecken vet inte vad han pysslar med". Förgasarhojar är väldigt svåra att få så där jättefeta på tomgången iom sin begränsande design.
 

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Märsta
Hoj
Scott 2005
andersbrink skrev:
Förbränningen, med rätt inställda förgasare, gör numera mer nytta i cylindern än ute i fria luften som ljud. En för klen blandningen brinner långsammare och brinner fortfarande när avgasventilen öppnar. Brum brum brum! En för fet blandning brinner fort och gör nytta, men den större mängden förbrända avgaser ger även ifrån sig mer ljud. Märks väldigt bra på motorer med fetställda EFI-system på tomgången, bluddriga och högljudda, speciell de med hög tänding. En del tycker det låter tufft, jag tycker det låter som "den mecken vet inte vad han pysslar med". Förgasarhojar är väldigt svåra att få så där jättefeta på tomgången iom sin begränsande design.
Ska jag tolka det som att jag förmodligen har hamnat rätt?

Banditen går väldigt bra och förhållandevis tyst.
 
Last edited:

Yodax

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2005
Ort
Umeå
Hoj
Triumph TIger 900 -97
NoPinky skrev:
Kolla Touring Butiken artikelnummer: 69-6028.

Från Touring Butiken:
Adapterkabel för Suzuki
Kabel som underlättar monteringen av alla typer av universalblinkers på din Suzuki. Passar direkt i originalkontakten på hojen och i din nya blinkers. Säljs parvis.

Dom verkar ju perfekt men måste ändå kapa lite för att få till längden.
Men det e ju inga problem.

Men sitter det likadana kontakter bak? har inte kollat så mycket.
 

Bandit1200

ZX12r
Gick med
2 Aug 2004
Ort
Skåne
Hoj
Kawa ZX12r
Vem har tips på vilka blinkers jag ska köpa?

Jag vill ha blinkers på kåpan bak. Problemet är att kåpan inte har en enda plan yta att fästa en blinkers på.

Vad gör jag?
 

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Skövde
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Bandit1200 skrev:
Vem har tips på vilka blinkers jag ska köpa?

Jag vill ha blinkers på kåpan bak. Problemet är att kåpan inte har en enda plan yta att fästa en blinkers på.

Vad gör jag?

IN%20YOUR%20FACE%20CLUSTER.JPG


finns att beställa på http://www.banditmania.co.uk/
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Bandit1200 skrev:
Vem har tips på vilka blinkers jag ska köpa?

Jag vill ha blinkers på kåpan bak. Problemet är att kåpan inte har en enda plan yta att fästa en blinkers på.

Vad gör jag?

Den här är liten och bra samt syns knappt om man inte blinkar. Köpt på Touringbutiken. På en g2 då alltså.
 
Last edited:

Yodax

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2005
Ort
Umeå
Hoj
Triumph TIger 900 -97
Någon som vet vad en tank till en -97 bandit kan kosta?

Hojjen blåste omkull i går så det blev en skada på sidan tänkte lacka om tanken.
Men det kanske blir billigare med ny tank.

Kan vara bra med en till annars så kan man motivlacka lite.
 

Evert

bankorning.com
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Lund
Hoj
ingen för tillfället
Jag fick ny tank på garantin när jag köpte min, handlaren sa då att den kostade runt 6000.
Är en -00...
 

Mr Lang

Medlem
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki Bandit 1200 -02, Monark 1256
Jag funderar på att köpa en annan bakdämpare till min Bandit 600. Har fått nys om en stötdämpare till en Suzuki GSX 750 RW -94. Jag har nämligen hört att 750 stötdämparen ska passa till 600 Bandit och ge bättre väghållning. Vet dock inte om vilka årsmodeller av 750:n som detta gäller. Är det någon som vet?
De vill ha 1700:- för stötdämparen vilket jag nog tycker är lite mycket med tanke på att det är från en 11 år gammal cykel, om den inte är utbytt. Ska kolla upp det. Vet nån vad en ny stötdämpare till en 750 kostar?
 
Last edited:

Chunky Monkey

London's calling
Gick med
26 Aug 2003
Ort
sundsvall
Hoj
R1
Yodax skrev:
Någon som vet vad en tank till en -97 bandit kan kosta?

Hojjen blåste omkull i går så det blev en skada på sidan tänkte lacka om tanken.
Men det kanske blir billigare med ny tank.

Kan vara bra med en till annars så kan man motivlacka lite.


Kolla E-bay i England, finns mycket Banditar där.
Räkna med Ca. 300:- i frakt.
 

Mr Lang

Medlem
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki Bandit 1200 -02, Monark 1256
caddick skrev:
Kolla E-bay i England, finns mycket Banditar där.
Räkna med Ca. 300:- i frakt.

Men vilka årsmodeller funkar det med då? Kan ju vara bra att veta det innan man köper.
Sedan måste man ha med hela länkaget också va? Eller passar banditens orig. länkage ihop med dämparen?
Blir baken högre med orig. länkaget också?
 

Chunky Monkey

London's calling
Gick med
26 Aug 2003
Ort
sundsvall
Hoj
R1
Mr Lang skrev:
Men vilka årsmodeller funkar det med då? Kan ju vara bra att veta det innan man köper.
Sedan måste man ha med hela länkaget också va? Eller passar banditens orig. länkage ihop med dämparen?
Blir baken högre med orig. länkaget också?


GSX-R Replacement
Many Bandit owners swap their stock rear shock for a Suzuki GSX-R unit. This has many advantages over the stock unit including being rebuildable and offering much more adjustability. The biggest advantage would most likely be cost. A used GSX-R shock can be had for $100-200 while the aftermarket Fox, Koni, Progressive, etc. can cost several times that amount. 1991-94 GSX-R750 shocks are recommended as they feature a remote reservoir while the earlier model shocks do not. 1989-1998 GSX-R1100 shocks *should* fit as well (No one has yet tried the 89 or 90 models). Note that the GSX-R shock is much more stiff than the stock Bandit shock, especially if you use the shock from an 1100. Most members recommend the 750 shock for the B-6 and B-12. The 1100 shock is recommended for larger B-12 riders and those who often haul luggage/pillion. Note that both shocks raise rear ride height 1-1.5". This tends to quicken the steering of the bike and may require headlight adjustment.
The GSX-R shock transplant document is currently unavailable.
 

Mr Lang

Medlem
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki Bandit 1200 -02, Monark 1256
caddick skrev:
GSX-R Replacement
Many Bandit owners swap their stock rear shock for a Suzuki GSX-R unit. This has many advantages over the stock unit including being rebuildable and offering much more adjustability. The biggest advantage would most likely be cost. A used GSX-R shock can be had for $100-200 while the aftermarket Fox, Koni, Progressive, etc. can cost several times that amount. 1991-94 GSX-R750 shocks are recommended.

Ett stort tack! Då borde ju 94:ans dämpare funka i mitt fall. Bara till att pruta och se till så jag får med allt länkage. :tummenupp
 

Goose

www.adobe.com
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Solna
Hoj
Tillbaka i Kawwastallet-->ZXR750
Höger Fram bromsskiva Bandit 1200 -98

Är det någon som har en felfri främre bromsskiva (högersidan) till en Bandit 1200 -98 att sälja till mig

Fråga inte hur jag har skadat min............alldeles för pinsamt, men jag kan ge er en ledtråd (Skivbromslås och jävligt bråttom samt lätt tankspridd) :mad: :kocko Bor i Solna/Stockholm.
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top