Suzuki Bandit 1200-tråden

Majkel

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
Xr600 dubbelknas, Bandit 1200
Någon som är i behov av delar till bandit 1200?
Jag är på gång med ett projekt och skall använda mig av motorn, sving och lankage, knappar och reglage.
Allt annat ska jag väl göra mig av med är tanken.
HAr även en pakethållare och toppbox över.
 

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
Någon som är i behov av delar till bandit 1200?
Jag är på gång med ett projekt och skall använda mig av motorn, sving och lankage, knappar och reglage.
Allt annat ska jag väl göra mig av med är tanken.
HAr även en pakethållare och toppbox över.

Vad är det för årsmodell?
 

Majkel

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
Xr600 dubbelknas, Bandit 1200
Någon som vet vilket material som bandit ramen är i?
Har sökt men hittar bara "steel tube frame" typ:va
 

Ride4real

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2016
Ort
Sollefteå
Hoj
På g
Någon som är i behov av delar till bandit 1200?
Jag är på gång med ett projekt och skall använda mig av motorn, sving och lankage, knappar och reglage.
Allt annat ska jag väl göra mig av med är tanken.
HAr även en pakethållare och toppbox över.
Har du plast detaljerna som bakljuset sitter fast i?

Skickat från min F8131 via Tapatalk
 

Majkel

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
Xr600 dubbelknas, Bandit 1200
Vafanken är det för FEL på sporthojs redigera-funktion. Inlägg försvinner ut i binära rymden, ZAPP! Grrr...

Det var någon som underade över individuella luftfilter, typ K&N RU-2922
https://www.knfilters.com/search/product.aspx?prod=ru-2922

FAQ'en hittas @ https://web.archive.org/web/20140107041409/http://www.portablepct.com/fastlarry/banditfaq.htm

Det var jag det :hej
Vilken grym faktasida om banditen! Guld värt! :tummenupp

Finns det någon förgasarmodell som funkar till en orginal motor men som också funkar om man har planer på effekthöjning i framtiden?
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
förgasarmodell som funkar till en orginal motor men som också funkar om man har planer på effekthöjning

Mikuni RS36. De klarar av att föda upp till ca 155-160 bakhjulshästar. Planerar du mer kubik, kör med RS38 - fast då blir den lite "bölig" när du skaftar fullt med originalkubiken.
 

Majkel

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
Xr600 dubbelknas, Bandit 1200
Mikuni RS36. De klarar av att föda upp till ca 155-160 bakhjulshästar. Planerar du mer kubik, kör med RS38 - fast då blir den lite "bölig" när du skaftar fullt med originalkubiken.
Okej tack för Infon :D

Sen efter att läst lite överallt, så verkar man kunna förvänta sig +10-15 hk I effekökning på 2" moden, medans om man gör en stage-2 uppgradering av förgasarna så kan man vänta sig 5-7hk, trots ett större och dyrare ingrepp? :va
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
trots ett större och dyrare ingrepp? :va

Ljuddämpare, ca 12hp. 2" mod, ca 7hp. Resten av moddarna (före insuget på original CV36) +/- 0hp. 2" modden klarar sig upp till ca 145 hästar på bakhjulet dvs med andra kammar, masserad topp och komp.

Det finns ingen anledning att köra med Dual-pod ru-2922 annat än för enkelheten att plocka förgasarna samt det böliga insugsljudet. Nästa steg är RS36 etc. Stage 2 med nålar och dual-pod är precis som ett dynojet-kit, ett sätt att lura pengar av folk.
 

Arthursson86

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2017
Ort
Karlevi
Hoj
Suzuki bandit 1200
Lite tips eftersöks:)

I vinter tänkte jag montera fatbarstyre på min bandit 1200s -02, tänkte även byta olja packningar och fjädrar i gafflarna och där vill jag gärna ha tips på fabrikat hårdhet osv. Har problem med att den säckar fram väger ca 120kg, Sen undrar jag om de finns o köpa grejer för att få ner fotpinnarna lite? Även tips på drevning om man ska byta drivpaket är de någon som labbat något med de och har några tips? Är de några som åker med 190 bakdäck istället för 180?

Mkt nu hoppas på några svar iaf ????
 

Majkel

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
Xr600 dubbelknas, Bandit 1200
Ljuddämpare, ca 12hp. 2" mod, ca 7hp. Resten av moddarna (före insuget på original CV36) +/- 0hp. 2" modden klarar sig upp till ca 145 hästar på bakhjulet dvs med andra kammar, masserad topp och komp.

Det finns ingen anledning att köra med Dual-pod ru-2922 annat än för enkelheten att plocka förgasarna samt det böliga insugsljudet. Nästa steg är RS36 etc. Stage 2 med nålar och dual-pod är precis som ett dynojet-kit, ett sätt att lura pengar av folk.

Okej! känns dumt o lägga massa pengar på orginalförgasarna, om man ändå skall byta nån gång i framtiden.
Mitt bekymmer är att jag inte kommer ha plats för orginalluftburken :va
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
Ni som har slängt på flatslides på era B12'or, har besiktningen sagt något när dom kollat hojen? Vidare; är det någon med de senare årsmodellerna av B12'an som slängt på RS36'or? Anledningen att jag frågar är att det är en annan vakumförgasare på dom jämfört med de tidigare modellerna, och dom har inte den vanliga delningen 77-93-77, utan något i stil med ungefär uppmätt. 82-85-82. Går det att få tag på RS36'or med den delningen, eller får man tänka sig att byta insugningsgummina?
 

chrille34

Medlem
Gick med
25 Apr 2013
Ort
Falun
Hoj
Africa Twin 1000
Hej har funderat på att köpa en bandit 1200 03.a alltså gen 2
har läst igenom tråden men inte hittat nån info om bestyckning till gen 2.
om man t.ex byter ljuddämpare och luftfilter. verkar vara annan förgasare mot gen 1 ?
gen 1 mikuni ? gen 2 kehihin ? tacksam för svar
 

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
Det är Mikuni i båda fallen; MKI har BST36 och MKII har BSR 36. Det är skilda bestyckningar på dessa, och tyvärr har även jag misslyckats med att få fram bestyckningen vid 2" modden för MKII. Den borde dessutom gå snålare om du öppnar upp för luft och avgas. I mitt fall har jag gått upp ett steg på lågfartsmunstycket i samma situation, men som sagt, det är inte samma som 2" modden.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top