Suzuki Bandit 1200-tråden

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Hej,

Vågar man köpa en välservad Bandit 1200 som gått 5400 mil.

Nya bromsklossar fram/bak
Stålomspunna bromsslangar fram
Bytte olja, filter och tändstift ifjol
Ventilspelet justerades vid 5000 mil
Nej nej nej! Över 2000 mil, är du tokig? Den är ju helt slut!




Allvarligt, köp den du. Varför skulle du inte våga det, ovanstående skäl? Då ska du nog inte köpa begagnad... Det enda jag ser är att fjädringen är oservad väldigt många år senare och troligen väldigt gungig.

Skickat från min SM-A310F via Tapatalk
 

Glider 11

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2017
Ort
CornerCreek
Hoj
2001 Suzuki Bandit 1200, 2000 Yamaha Fazer 600, KLE 500, 1992 Suzuki Intruder 1400, 1998 Harley Davidson Night Train, 1988 GSXR 750
Tack, för svar.

Blir köp idag :)
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen

Glider 11

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2017
Ort
CornerCreek
Hoj
2001 Suzuki Bandit 1200, 2000 Yamaha Fazer 600, KLE 500, 1992 Suzuki Intruder 1400, 1998 Harley Davidson Night Train, 1988 GSXR 750
Hej,

Yes, blev affär.

Är lite extra godis på den så den upplevs inte gungig :)
*Öhlins fjädrar fram samt GSX bakdämpare
*Holeshot Corbin dyna

Samt ett Yoshimura system :yoparty
 

Glider 11

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2017
Ort
CornerCreek
Hoj
2001 Suzuki Bandit 1200, 2000 Yamaha Fazer 600, KLE 500, 1992 Suzuki Intruder 1400, 1998 Harley Davidson Night Train, 1988 GSXR 750
Hur kör ni med packning på era Bandit´s?

Något att rekommendera?

Packväskor, pakethållare, packrulle, ryggsäck etc??
 

Jocke.s82

Ny medlem
Gick med
20 Dec 2016
Ort
Ludvika
Hoj
Suzuki bandit
Hej är det nån här som har erfarenhet av eftermarknads nålventiler?
Märket är keyster.
Tänkte om dom kan ställa till det med flottörnivån?
 

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Hej,

Yes, blev affär.

Är lite extra godis på den så den upplevs inte gungig :)
*Öhlins fjädrar fram samt GSX bakdämpare
*Holeshot Corbin dyna

Samt ett Yoshimura system :yoparty

Sådär kan man ju inte skriva utan att visa bild fattar la du!:D
Grattis till en rolig hoj.
 

Ride4real

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2016
Ort
Sollefteå
Hoj
På g
Tjena alla hoj åkare!
Jag har inhandlat en bandit 1200 - 97a.
När jag provkörde den så märkte jag att den dog av lite och kunde hacka till vid ca 3000-4500rpm. Tänkte att det va skit i förgasarna. Lämnade in den för rengöring samt synkning och de sa att två tomgångsmunstycken satt igen. Tog hem den och märker att den beter sig ungefär lika mellan 3000-4500rpm men är bra på tomgång nu ialf. Är speciellt mkt när den är kall och uppleva att den blir bättre när den har normal temp.
Vet ej om det är originaldämpare på den men någon kanske kan säga om det är det. Samt så är det kn filter på den och upptaget ett ca 2" hål i luftburken.
Har någon en idé på vad man ska göra? Ska man beställa ett kitt med munstycken till den eller vad ska man göra!? Bifogar bild på dämparen och förgasarna.
e69ccdbc2d0d6bc47d80d94be4dc9d6f.jpg
26092df81a674c52ecdcaf755821cbb7.jpg


Skickat från min F8131 via Tapatalk
 

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
Hålet i luftburken visar att den har den sk 2" modden. Brukar ge några hk mer. Öppet avgassystem och KN filter borde inte påverka så mycket på gången, men om du har fel bestyckning får du definitivt de problem du beskriver. Jag provade en gång i tiden med orginalbestyckning och 2" hålet, och fick samma erfarenhet som du. Så har man verkligen gjort ren hela förgasarbryggan och felet kvarstår, skulle jag gissa på fel bestyckning. Prova först med att sätta igen hålet i luftburken och går den bra då kan man gissa att det sitter orginalmunstycken i bryggan.
 

Ride4real

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2016
Ort
Sollefteå
Hoj
På g
Hålet i luftburken visar att den har den sk 2" modden. Brukar ge några hk mer. Öppet avgassystem och KN filter borde inte påverka så mycket på gången, men om du har fel bestyckning får du definitivt de problem du beskriver. Jag provade en gång i tiden med orginalbestyckning och 2" hålet, och fick samma erfarenhet som du. Så har man verkligen gjort ren hela förgasarbryggan och felet kvarstår, skulle jag gissa på fel bestyckning. Prova först med att sätta igen hålet i luftburken och går den bra då kan man gissa att det sitter orginalmunstycken i bryggan.
Ok, ska testa att tejpa igen och se om den blir bättre. Måste man justera om förgasarna om man tejpar igen hålet tro? De har justerat in dom nu med hål i luftburken tänkte jag

Skickat från min F8131 via Tapatalk
 

Ride4real

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2016
Ort
Sollefteå
Hoj
På g
Uppdaterar lite. Tejpade igen 2" hålet och har testkört, när man ligger och kör I ca 110-140kmh ca 4500rpm så sackar den av lite och sedan går den som den ska igen. Ungefär som att den tappar effekt i typ 1 sekund och sedan går den som den ska igen. Riktigt störande beteende. Sen när den står på tomgång och man gasar till så dör den av och sen varvar den upp. Lite svårt att formulera allt men hoppas att ni förstår vad jag menar. Har någon en idé på vad det kan vara som spökar?

Skickat från min F8131 via Tapatalk
 

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
Då får du fortsätta med att kolla så att rätt munstycken sitter i. Nålhöjd och flottörhöjd också. Bilden kommer från Anders Brink's (motorguru) hemsida om 2" moddens utförande.

Skärmklipp@7c3bf770e0c44bdca95a77b19f893d87.JPG
 

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
Har tittat igen på ditt foto över förgasarna. Jag vet inte, men personligen tycker jag det ser lite konstigt ut med klamrarna runt luftburken. Har du kollar att alla klamrar är dragna, så du inte får tjuvluft någonstans?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top