Suzuki Bandit 1200-tråden

MBP

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2006
Ort
Norrköping
Hoj
VTR 1000 SP1 VFR750F
Hej!

Fråga till er som har vässat lite och åker med Mikuni Rs brygga då jag samlar på mig delar inför ett motorbygge i vinter i rask takt :D, vad har ni för bra/dåliga erfarenhet av luftfilter? Funderar på om man ska köra med K/N filter eller trattar med foamfilter/sockor?

Vore kul att se om någon har någon erfarenhet då det blir rätt så spridda åsikter när man googlar....

Tack och bock!
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Hej!

Fråga till er som har vässat lite och åker med Mikuni Rs brygga då jag samlar på mig delar inför ett motorbygge i vinter i rask takt :D, vad har ni för bra/dåliga erfarenhet av luftfilter? Funderar på om man ska köra med K/N filter eller trattar med foamfilter/sockor?

Vore kul att se om någon har någon erfarenhet då det blir rätt så spridda åsikter när man googlar....

Tack och bock!

Prova i "trimning av oljekylda gsxr " tråden istället :tummenupp
 

Steinmarkh

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2013
Ort
Östersund
Hoj
Suzuki GSF 600S Bandit
Sålde min bandit i somras. Nu hittade jag en splitterny rund framlykta och gaffelbensfästen (original) liggandes i en skrubb.. Min tanke var att konvertera till naked-modell men då jag blev student fick jag sälja hojen. Finns det nåt intresse för dessa prylar, så att det är värt att lägga upp köp/sälj eller är det bara att lämna till närmaste skrot?

Detta är kvar i skrubben, kommer genomlida en flytt till annan ort under november och dessa grejer kommer INTE följa med. Så, någon intresserad? Lyktan är helt ny i kartong. Gaffelfästena är begagnade och sprayade med rostskydd, därför se de lite matta och kladdiga ut på bilden, borde gå att putsa upp! :) IMG_2997 - kopia.JPG
 

Jocke.s82

Ny medlem
Gick med
20 Dec 2016
Ort
Ludvika
Hoj
Suzuki bandit
Hej nya här!
Undrar om någon har lite tips ang 2 modden?
Har satt i 127.5 på högfart...Är det för litet?
 

Jocke.s82

Ny medlem
Gick med
20 Dec 2016
Ort
Ludvika
Hoj
Suzuki bandit
Glömde en sak! Nålarna satt i näst lägsta läget med en bricka under den gråa plastbrickan under clipet
Är det original?
 

Jocke.s82

Ny medlem
Gick med
20 Dec 2016
Ort
Ludvika
Hoj
Suzuki bandit
Ok det enda som var gjort innan jag började med 2 modden var ett slipon och då gick den bra med nålen i det läget.
Får prova med 130 munstycken och nålen i lägsta läget....Men brickan är alltså original
 

Jocke.s82

Ny medlem
Gick med
20 Dec 2016
Ort
Ludvika
Hoj
Suzuki bandit
En till fråga.
Måste man upp med hojen i bänk efter modden eller går det att få den att gå bra ändå?
Tacksam för alla svar
 

Jocke.s82

Ny medlem
Gick med
20 Dec 2016
Ort
Ludvika
Hoj
Suzuki bandit
Nej det är klart, sen är väl inte det tanken heller men förstår vad du menar.
Problemet är att finns ingen som har bänk här i närheten
 

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
Redan när du har öppet system finns risk att din moppe går snålt, har med vakuumförgasarna att göra. Med nålarna i lägsta läget antar jag att du menar clipset längst upp på nålen, vilket i sin tur ger snålare blandning vi fullt gaspådrag. I så fall skulle jag placera clipsen i mittersta läget till att börja med. Jag vet att det är meckigt att trixa med munstyckena i en B12, man måste ju ur med tank och brygga för att byta. Och som sagt var, kör den i bänk för att se att AFR är i rätt härad. Att bara titta på stiftet säger inte allt. Med lamdasonden kan du se ARF vid varje varvtal, dvs för varje munstycke. Lycka till
 

Jocke.s82

Ny medlem
Gick med
20 Dec 2016
Ort
Ludvika
Hoj
Suzuki bandit
Nej jag menar att clipet satt åt det fetare hållet
Lutar nog åt att jag återställer som det var....Finns ingen som bänkar häromkring
 

Lajf

Sporthojsnörd
Gick med
2 Apr 2005
Ort
Älvängen
Hoj
CB1300 & Rickman
Jag körde i 7 eller 8 år med 2"-modden, inklusive fullgaskörningar på autobahn, utan bänkkörning. Kan ju naturligtvis inte garantera att det fungerar på din, men det fungerade fantastiskt bra på min.
Gör exakt som det står i beskrivningen, hoppa inte över flottörnivån.
 

Jocke.s82

Ny medlem
Gick med
20 Dec 2016
Ort
Ludvika
Hoj
Suzuki bandit
Har inte fått det att stämma nu men har ju provat med 127.5 på huvudmunstycke....Den dör när man gasar fullt
 

Jocke.s82

Ny medlem
Gick med
20 Dec 2016
Ort
Ludvika
Hoj
Suzuki bandit
Ok....Jag var mer inne på för lite bensin pga huvudmunstyckerna....Hur åtgärda att den får för mycket luft?
Mvh
 

Jocke.s82

Ny medlem
Gick med
20 Dec 2016
Ort
Ludvika
Hoj
Suzuki bandit
När jag startade första gången fick jag rejäla avgassmällar....Fick byta tändstift till dom gamla efter då det blev överslag i dom....Den går bra på tomgång och låga varv nu men när man provar fullgas så dör den
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top