Suzuki Bandit 1200-tråden

David.E

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Gävle/ Umeå
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K1
Har hört med fler nu (speedstore) och de kan erbjuda en V&H SS2R dämpare 3495kr och dynojet 1495kr + motering i bänk, det verkar väl vettigt.

Är inte särskillt hemma på att skruva med hojar och med bromsbänk får man ju ut allt. Visst det kostar men... hoppas man blir nöjd.

Kan tillägga att jag har köpt den för 33tkr inom familjen, 00 med 590mil på mätaren så blir inte så stor slant iaf :)

Är det någon som hört SS2R på en B12 får gärna kläcka en kommentar!

Mvh David
 

Eastman

Offroad Adventures!
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Mest på Hotel
Hoj
DR65SE, CBR900RR, GSX750R.
Några tips???? Hjälp!!

Upp med nålarna 2 hack. Trodde bara förgasar synk rådde bot på orolig tomgång? Inte vibrationer. :va


dynojet 1495kr + motering i bänk, det verkar väl vettigt.

Kan tillägga att jag har köpt den för 33tkr inom familjen, 00 med 590mil på mätaren så blir inte så stor slant iaf

Dynojet har jag legandes i en plastpåse, Banditen går fett i mellanregistret/landsvägs fart = sotar, men kanske ger någon mirakel häst vid bänkning...som sagt mitt ligger, saknar clips till nålar & ett huvudmunstycke (vart de nu försvunnit). Du har de i utbyte mot 50:- & bli medlem i www.svmc.se (vilket även ger bättre försäkring vid bilsport-mc försäkringen).

Det Du vill ha är vilket eftermarknads bolt-on som helst, mest troligt behöver Du inte bestycka om ens.

590 mil på 8 år? Ut och kör med Dig nu :fakta

..jag städar nog ut garaget idag(flytt) och säljer kanske Banditen i e.m. :dummer :gråta
 

David.E

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Gävle/ Umeå
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K1
Upp med nålarna 2 hack. Trodde bara förgasar synk rådde bot på orolig tomgång? Inte vibrationer. :va




Dynojet har jag legandes i en plastpåse, Banditen går fett i mellanregistret/landsvägs fart = sotar, men kanske ger någon mirakel häst vid bänkning...som sagt mitt ligger, saknar clips till nålar & ett huvudmunstycke (vart de nu försvunnit). Du har de i utbyte mot 50:- & bli medlem i www.svmc.se (vilket även ger bättre försäkring vid bilsport-mc försäkringen).

Det Du vill ha är vilket eftermarknads bolt-on som helst, mest troligt behöver Du inte bestycka om ens.

590 mil på 8 år? Ut och kör med Dig nu :fakta

..jag städar nog ut garaget idag(flytt) och säljer kanske Banditen i e.m. :dummer :gråta



Har varit hos dem idag med men dom är ju så förbannat sega :( Funderar starkt bara på att köpa ett slipon.

Du menar alltså att det går bra på en B12 00'? Om det inte skulle funka hur märker man det? Hör man det?

Tacksam för svar Mvh David
 

Gaffa-mannen

Touringdäck på Gelleråsen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
Suzuki GSF 1200s Bandit, + Honda ANF125 Innova
Efter flera års handikapp är jag frisk nog igen att börja manövrera Bandit igen. Nu är jag ute och jagar försäkringsbolag.
Bilsport & MC erbjöd mig 5086:- för Hel/helår (är 39 och bor i mindre tätort) nästa år blir det 40+-försäkring och då skulle försäkringen sjunka en tusenlapp.
Är det andra som har hittat bättre alternativ?



En annan sak... hålet-i-luftburks-modden, var på luftburken ska hålet sitta?
Rekommendationer, och kan någon slänga upp en bild?

Hur fungerar det att köra med modden utan att bestycka om förgasarna? Tänkte lämna in den för bänkning och justering på Carlbarks eftersom jag har tummen mitt i handen... Då kan jag få förgasarna synkade samtidigt (om det skulle behövas)

:näsblod
 

mr_lewies

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki gsx 400f 1982, suzuki bandit 1200N 1996
kansig tomgång

tjänis, tomgången på min b12a är lite skum, varvnålen åker upp o ner hela tiden mellan 900-1100 rpm, även när den är ordentligt varmkörd. det e en 96a, är d så enkelt att fixa med tomgångs justeringen? lr e d nått annat som inte e som det ska, har läst i manualen att tomgången när den är varm ska ligga på 1100 rpm. har inte skruvat så mkt på tomgångsjusteringen pga att det har vart varmt a la hell där inimellan :)
 

nofea_r

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2008
Ort
Nordvästra Skåne
Hoj
Kawasaki zx9r -99
Tjena! har funderat på att stripa ner min bandit 1200s till modell naken min undring är om mätarna som sitter på kan man köpa under del till dom och använda dom som sitter på eller måste jag byta hela mätarna? samt vad för coola ljusen passar att sätta dit förutom det stora oginal? Vad tror ni om dessa? http://www.mc-online.se/shop/default.aspx?tillsida=prod&productid=387720&lng=SWE
 
Last edited:

Mr Lang

Medlem
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki Bandit 1200 -02, Monark 1256
Tjena! har funderat på att stripa ner min bandit 1200s till modell naken min undring är om mätarna som sitter på kan man köpa under del till dom och använda dom som sitter på eller måste jag byta hela mätarna? samt vad för coola ljusen passar att sätta dit förutom det stora oginal? Vad tror ni om dessa? http://www.mc-online.se/shop/default.aspx?tillsida=prod&productid=387720&lng=SWE

Efter att prövat på offroadkörning i diket med min Bandit så gjorde jag precis detta. Jag kan berätta att det inte är nån billig konvertering. Det du behöver är:
- Underdelen till mätarna, tror den kostade nånstans 500-1000 SEK
- Överdelen till mätarna (denna del behövs egenligen inte men eftersom den täcker tändningslåset så blir det snyggar och sitter lite bättre med denna), pris ca 1500 SEK
- Den "ställning" som mätarna ska fästa mätarna till styrkronan. Osäker på pris men nånstans 0-500 SEK.
- Och nu till det tråkigaste, du behöver även ett nytt styrkrona, ett som är anpassat för N-modellen, då du behöver dom två gängade hål som finns på undersidan av detta. På S-modellen saknas dessa och då har man inget att skruva fast mätarna i. Med lite jobb så går det kanske att modifiera orignal styrkrona eller fixa ett annat fäste. Pris ca 3500 SEK

Sen ska du ju ha nån sorts belysning också.


Eftersom jag har sålt min kropp till forskningen så har jag köpt allt detta :näsblod
 

David.E

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Gävle/ Umeå
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K1
Leo Vince

Jaha då har man fått hem ett Leo vince slipon till B12án :tummenupp Har dock inte slängt på det ännu men gör det imorn på jobbet likaså nytt framdäck Mich Pilote Road 2CT och ny olja/ filter.

Nu till poängen, har blivit sugen på mindre blinkers och eloxerade motorskruvar i guld, kanske även tanklock och ruta. Men funderar lite på hur hårt det ska dras? Är det bara en i taget och handkraft som gäller?

Återkommer när jag får på systemet, hoppas det går bra då den för övrigt är org.

Kan tillägga att jag körde 23mil i tis (Gävle-Avesta) och gick hur bra som helst, inte ont nånstans- Satans så nöjd jag är :)

Over & Out Mvh David
 

nofea_r

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2008
Ort
Nordvästra Skåne
Hoj
Kawasaki zx9r -99
Tog åxå en långtur i helgen som gick Hbg-Kalmar ca 27mil dit på fredagen hem lördag med en marsh fart mellan 140-150 utan några problem alls man sitter så gött på en bandit :tummenupp
PS är det någon mer än jag som tycker att banditerna äter bak däck som fan? eller är det för vridet är så inihelvet bra :D Eller så är avon storm däck inget för en bandit för mjuka kanske :huvet
 

Gaffa-mannen

Touringdäck på Gelleråsen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
Suzuki GSF 1200s Bandit, + Honda ANF125 Innova
Det sitter Pirelli Dragon GTS på min Bandit. Nu fick jag en etta på mönsterdjup på framdäcket så det är dags att skaffa nytt. Några tips?
 

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Det sitter Pirelli Dragon GTS på min Bandit. Nu fick jag en etta på mönsterdjup på framdäcket så det är dags att skaffa nytt. Några tips?

Michelin pilot road 2, gillar jag och tycker är prisvärda däck med många mil.

Klicka in på tex hojdäck.se för vad jag tycker varkar vara hyffsade priser.

Om du skall ha däck till bana, så vet jag inte om dom funkar då jag aldrig provat.
 

MartinP

Sporthojsnörd
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
Suzuki GSF 1200
Jag håller på att byta styre på min hoj, och jag har fått loss allt utom det vänstra handtaget. Det verkar sitta limmat, brukar det vara så? Kan man ändå få loss det på något sätt utan att ta sönder det?

Eller sitter det fast på något annat sätt som jag inte lyckats identifiera kanske?
 

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Jag håller på att byta styre på min hoj, och jag har fått loss allt utom det vänstra handtaget. Det verkar sitta limmat, brukar det vara så? Kan man ändå få loss det på något sätt utan att ta sönder det?

Eller sitter det fast på något annat sätt som jag inte lyckats identifiera kanske?

Skall du inte återanvända handtagen så fram med kniven, annars kan du prova med en smal och lång skruvmejsel att trycka in mellan handtag och styre. Tryckluft skall visst också funka om det inte är limmat. Är det limmat så är det nog bara kniven som gäller.
 

MartinP

Sporthojsnörd
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
Suzuki GSF 1200
Skall du inte återanvända handtagen så fram med kniven, annars kan du prova med en smal och lång skruvmejsel att trycka in mellan handtag och styre. Tryckluft skall visst också funka om det inte är limmat. Är det limmat så är det nog bara kniven som gäller.

Jag har inga andra handtag så jag hoppas kunna återanvända detta. Annars blir det väl till att beställa ett nytt antar jag.

Förresten, går det att få bort fästena till vikterna som sitter ute i ändarna? Så man kan flytta med dem till det nya styret menar jag... eller det kanske blir för brett med vikter på ett fatbar-styre visserligen...?

EDIT: fick loss handtaget till slut, så nu sitter det nya styret på plats!

EDIT2: nu finns ett par bilder i mitt garage här på sidan!
 
Last edited:

EliasB

"In Sweden we call it a kick"
Gick med
21 May 2004
Ort
Älvsbyn
Hoj
Suzuki Bandit 1200 S -02 Suzuki DR-Z 400S -04
Någon som har monterat in en acewell mätare på sin bandit?
Har satt en på min, men jag får inte varvräknaren att fungera som den ska. Vet inte om mätaren är trasig eller om det är nåt annat fel. Den visar normalt upp till ca 4 tusen varv då blir den tokig å stannar där och ibland så hoppar den fram å tillbaka. Har lött in ett motstånd på 1 M Ohm till jord som det står på hemsidan men ingen förändring. Kabeln till varvräknaren är lödd på + på tändspolen. Alla anslutningar är lödda. Någon som haft samma problem? Har pratat med lqt racing ett antal gånger men dom vet inte vad som är fel så jag tänkte kolla om någon vet nåt här...
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Sitter kopplingen på den svart/gula tråden på tändspolen som går till cyl 2/3? Det är ordinarie inkoppling till orginalvarvräknaren. Inte orange/vita.
 

EliasB

"In Sweden we call it a kick"
Gick med
21 May 2004
Ort
Älvsbyn
Hoj
Suzuki Bandit 1200 S -02 Suzuki DR-Z 400S -04
Sitter kopplingen på den svart/gula tråden på tändspolen som går till cyl 2/3? Det är ordinarie inkoppling till orginalvarvräknaren. Inte orange/vita.

Umm, kommer inte ihåg vilken färg den hade, det var ju ett tag sen jag kopplade in den. Men det är + tråden till en av tändspolarna. Men det ska väl inte spela nån roll vilken av tändspolarna man använder eller?
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Jag har inte specifikt kollat Acewell eller banditen men jag letar efter varvräknare till DR'n och har hojen cdi är det ofta på minussidan det skall kopplas in men det varierar från mätare till mätare. Dessutom har väl Acewellen möjlighet till induktiv mätning dvs linda runt tändkabel. Det borde du kunna prova.
Förmodligen spelar det ingen roll vilken av tändspolarna men det borde finnas en anledning till att ordinarie sitter på svartgula tråden istf den orangevita. På elschemat står inte + eller - utmärkt på tändspolarna så det man har att gå på är färgkoden på schemat.
 

Bifogat

  • untitled.JPG
    untitled.JPG
    93 KB · Visningar: 133
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top