Modda Hojen i Vinter?

crm

HONDA
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Degerfors
Hoj
GSXR 1000 -06
nu e min klar. ska ta bort central stödet. höjja den bak. koniskt filter om ja orkar. sätta fast gas handtaget me startgas.
 

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Ort
gävle .
Hoj
cbr 900rr
spectre skrev:
tror han syftar på NÄR han ska sälja den, så att han inte förlorar massa pengar på den när han ska sälja den... eller? :va

japp, så menar jag. ska sälja den till våren så att nån annan 16åring får roligt :rolleyes: (+ att man vill ju käna lite pengar) ;)
 

Farmer

#639
Gick med
14 Jul 2004
Ort
PÅ banan
Hoj
kawa
DEt där med att oljan fräter på växellådan är väl inte riktigt sant... men om ni kör syntetolja i kan det va ide att hälla ut den för den kan ta lite på packningar om hojjen står...
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Farmer skrev:
DEt där med att oljan fräter på växellådan är väl inte riktigt sant... men om ni kör syntetolja i kan det va ide att hälla ut den för den kan ta lite på packningar om hojjen står...
Ajdå.. visste jag inte. nöter det mycket eller?.. gör de nåt menar jag om man inte häller ut den under vintern?.
 

wahlan

Sporthojsnörd
Gick med
18 Sep 2003
Ort
på havet
Hoj
K7
StewOo skrev:
listan över modifikationer är låååååååång...vet inte vart man skall börja=P

Jag har ett förslag på en modifikation för dig:

Släng på en 2-takts motor på skroten! Så den går lite.

:squid
 

Backe

Farsa
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
Honda motard
Jag ska polera fälgkanterna, spänna kardanförgasarsnöret och justera brytarventilerna så jag kan gasa ifrån alla 125or i böjarna. Oh, får inte glömma att hälla ut oljan så att inte lådan fräter sönder.

God Jul :tomten
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Backe skrev:
Jag ska polera fälgkanterna, spänna kardanförgasarsnöret och justera brytarventilerna så jag kan gasa ifrån alla 125or i böjarna. Oh, får inte glömma att hälla ut oljan så att inte lådan fräter sönder.

God Jul :tomten
:fatta! :fatta! Du kan inte köra ifrån en 125a i böjarna fattaruväl? Sluta spamma!! :7peta
 

Solid snake

Guest
cRoC skrev:
Funderar på att lacka henne mattsvart

NEEEEEJ! Du ska ju ha blank!!

Då ska jag få prova den sen när du har lackat om den, du får aldrig tillbaka den igen! :D :tungan

Jag saknar min svarte. :( :gråta
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Solid snake skrev:
NEEEEEJ! Du ska ju ha blank!!

Då ska jag få prova den sen när du har lackat om den, du får aldrig tillbaka den igen! :D :tungan

Jag saknar min svarte. :( :gråta


Nja är mer inne på matt.. Nåväl får se. Till att börja med måste jag ha en färgspruta, får förhoppningsvis en i julklapp :D
Sen nån stans att lacka.. Ett alternativ är att städa mekrummet i källaren från allt damm, sågspån m.m som finns bakom varenda hörn. Sist jag gjorde det lite halvslarvigt tog det 3 timmar, uh, detta måste jag alltså göra varje gång innan jag lackar.. blir inte så kul i längden, dessutom är rummet ganska litet och välutfyllt med diverse onödiga verktyg och prylar :D
 

LOV2XLR8

Love to accelerate
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Almvik (Västervik)
Hoj
Hojlös för tillfället!
Färgen lutar åt laserblå.... :)
Nån som vet om de går å chroma fälgarna på en RG *nya*?? :confused: Vet inte va de e gjorda av?? Har nämligen en som gör de skitbilligt åt mig...

Inga tips på snygga dekaler?? :tummenupp


/LOV2XLR8
 

Solid snake

Guest
LOV2XLR8 skrev:
Färgen lutar åt laserblå.... :)
Nån som vet om de går å chroma fälgarna på en RG *nya*?? :confused: Vet inte va de e gjorda av?? Har nämligen en som gör de skitbilligt åt mig...

Inga tips på snygga dekaler?? :tummenupp


/LOV2XLR8

Lär vara alufälgar på den.
 

Farmer

#639
Gick med
14 Jul 2004
Ort
PÅ banan
Hoj
kawa
philsson skrev:
Ajdå.. visste jag inte. nöter det mycket eller?.. gör de nåt menar jag om man inte häller ut den under vintern?.

asså det beror lite på... brukar inte va nån fara men det skadar inte att tömma ut å hälla i nån billig mineral olja som lite skydd under vintern om du ändå inte ska köra!
 

Solid snake

Guest
cRoC skrev:
Hm.. har för mig att det går chroma alu?

Jo det går men det är ohyggligt dyrt o du måste ha ett grymt förarbete, plus att det kan bli gult istället för silver.
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Solid snake skrev:
Jo det går men det är ohyggligt dyrt o du måste ha ett grymt förarbete, plus att det kan bli gult istället för silver.
HAha.. gult krom!! .. fy sketen.. är det inte lika bra att bara polera då?
 

Solid snake

Guest
philsson skrev:
HAha.. gult krom!! .. fy sketen.. är det inte lika bra att bara polera då?

Vill du putsa hela tiden för att ha fin finish så fort du har kört?

Nä, tänkte väl det.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top