Var det inte Andersson Turbo som sökte Ultraljudstvätt?

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Givetvis
Hoj
.
Ultraljudsrengöringsbad

Denna ultraljudstvätt kan användas med vanligt kranvatten, och är det mest effektiva hjälpmedlet för rengöring av glasögon, klockarmband i metall, piercing-smycken, rakblad, kammar etc. Nu behöver man inte ta i ett par riktigt smutsiga glasögonsadlar eller klockarmband. Sänk ned dem i CT-400 så gör den
jobbet. Resultatet blir kliniskt rent. OBS att plastkorgen i behållaren måste användas, annars risk för repor. CT-400 arbetar med frekvensen 40 Khz, vilket är en lämplig frekvens för skonsam rengöring. Se KjellFakta om ultraljudsrengöring. Tekniska data: Timerinställning upp till 5 minuter,drivs med 230V/30W. Tanken rymmer 600ml, mått 220x140x155mm.

Finns på www.kjell.com med artnr: 40-490
Pris: 598:-
 

Bifogat

  • 40490.jpg
    40490.jpg
    6.7 KB · Visningar: 3,490

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Crille skrev:
Ultraljudsrengöringsbad

Denna ultraljudstvätt kan användas med vanligt kranvatten, och är det mest effektiva hjälpmedlet för rengöring av glasögon, klockarmband i metall, piercing-smycken, rakblad, kammar etc. Nu behöver man inte ta i ett par riktigt smutsiga glasögonsadlar eller klockarmband. Sänk ned dem i CT-400 så gör den
jobbet. Resultatet blir kliniskt rent. OBS att plastkorgen i behållaren måste användas, annars risk för repor. CT-400 arbetar med frekvensen 40 Khz, vilket är en lämplig frekvens för skonsam rengöring. Se KjellFakta om ultraljudsrengöring. Tekniska data: Timerinställning upp till 5 minuter,drivs med 230V/30W. Tanken rymmer 600ml, mått 220x140x155mm.

Finns på www.kjell.com med artnr: 40-490
Pris: 598:-



Supernajs en sån måste ja ha
tack för tipset


Peter
 

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Ort
.
Hoj
Husqvarna 600
Det kan ju inte gå i mer än ett par kalsonger i den där . :kocko .
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Peter, du måste avrapportera hur det fungerar sen.
Prestanda (dvs hur rent blir det), kvalitet etc.
 

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Givetvis
Hoj
.
Glöm inte att skriva här hur bra det funkar om det funkar....Så du får dela med dig lite av erfarenheten när du testat tvätten.......

andersson turbo skrev:
Supernajs en sån måste ja ha
tack för tipset


Peter
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Crille skrev:
Vart det någon tvätt eller????



Har tyvär inte hunnit med att införskaffa nån
vet inte vad ja ska skylla på
är väl lat helt enkelt hehe :hihi

Priset går ju inte att klaga på :)

Måste köpa en sån
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Låter som ett kanonpris för en såndär manick.

Sen kommer kruxet med att pula ner hela hojjen :D
 

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Givetvis
Hoj
.
andersson turbo skrev:
1069534 Har tyvär inte hunnit med att införskaffa nån
vet inte vad ja ska skylla på
är väl lat helt enkelt hehe :hihi

Priset går ju inte att klaga på :)

Måste köpa en sån


Jag har själv köpt den stora tvätten funkar 200% toppen på massa grejjer :yoparty :yoparty Värt att veta att denna tvätt kommer åt i minsta skrymsle och vrå och grejerna blir super rena....
 

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Hoztic skrev:
2576188 Nu blev jag lite nyfiken :) Hur funkar en sån där, och vad för smuts kan den ta bort? :va

Google.se :tummenupp

Ultraljudstvätt är en rengöringsform som bygger på snabba vibrationer i vätska. Vid > 18000 svängningar per sekund bildas vacuumblåsor i vätskan, och när de imploderar skapas tryckstötar (kavation). Ju högre frekvenser desto mindre blåsor och skonsammare rengöring. Den mekaniska vibrationen går ned i de allra finaste repor och skrymslen på de föremål som sänkts ned, och det finns ingen möjlighet att nå en sådan renhetsgrad med andra metoder. Principen kan kallas för elektronisk borstning.

Här finns det en större med 1400ml tank.
http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=40491&path=13690000,14060000
 
Last edited:

Dr.Bike

Guest
andersson turbo skrev:
1022699 Supernajs en sån måste ja ha
tack för tipset


Peter

Pass upp bara.
Dels är den väldigt liten, och dels tål den nog inte de rengöringsvätskor som jg antar att DU vill ha.
Eller tänker du använda rent vatten? :skrämd
Finns en firma nära jobbet som pysslar med UL-tvättar rent industriellt, och de har iaf minst 50 olika vätskor beroende på VAD som skall göras rent.

Vi tjackade en rostfri (visserligen rätt dyr) UL-tvätt för att göra rent kretskort med... Den är i Abu Dhabi nu, men när den kommer hem ska förgasare och annan bröte ner i den!
 

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Givetvis
Hoj
.
Jag har denna här http://www.kjell.com/?item=40491&path=13690000,14060000 och den har rostfri tank och det finns flera olika tvättmedel som man kan använda från kretskort upp till guldsmycken....

www.conrad.se har massa olika tvättmedel till dessa ultraljudstvättar...

RENGÖRINGSVÄTSKA FÖRGASARE 0,5 L
Artikelnummer: 829425

RENGÖRINGSVÄTSKA FÖR KRETSKORT 500 ML
Artikelnummer: 826254

Mera vätskor finns i deras stora katalog...

Tror dom inte är så känsliga av vilket tvättmedel du lägger i dom, jag har provat kallavfettning vanlig stark avfettning samt ett speciellt medel sotarna kör med i starkt koncentrat :yoparty min är lika fin fortfarande som när den anlände till mig....
 
Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Motard nissen skrev:
2578602 Får man verkligen ner en stor 38mm fugge i en sån, 23x18cm låter lite..
Korgen är ju bara 160x130x55 mm så svaret är nog nej. Jag skulle vilja tvätta delar av förgasen där i alla fall, främst munstycken för att försäkra mig om att de inte är delvis igensatta och nyper en cylinder p g a det.

Kranvatten som de pratar om, är det bara för mjuk smuts som t ex glasögon m m som de nämner? Glasögon förresten, kan man lägga i hela inklusive glasen (som ofta är plast) utan att det blir skador optiskt? I så fall är det ju magiskt och jag måste ha en. :)
 
Last edited:

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Givetvis
Hoj
.
Neutral skrev:
2578718 Korgen är ju bara 160x130x55 mm så svaret är nog nej. Jag skulle vilja tvätta delar av förgasen där i alla fall, främst munstycken för att försäkra mig om att de inte är delvis igensatta och nyper en cylinder p g a det.

Kranvatten som de pratar om, är det bara för mjuk smuts som t ex glasögon m m som de nämner? Glasögon förresten, kan man lägga i hela inklusive glasen (som ofta är plast) utan att det blir skador optiskt? I så fall är det ju magiskt och jag måste ha en. :)


Jag tvättar allt från kretskort till mobilskal och där är ju displayen av plast inga skador alls...

Jag körde från början med rent varmt kranvatten och la i en liten skvätt allrent hehe, funkade toppen... Glasögon kan du kasta ner helt och köra ett rengöringsprogram på utan att dessa tar skada....

Blir ju enbart små bubblor som "Exploderar" i skiten, lägger man i tex guldring ser man när det rensar bort smutsen från tex urkröpningarna sedan dom slagit kattfotsstämpeln....

Kan rekommendera Ultraljudstvätt om du vill ha smågrejer super rena....
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top