Ducati-tråden

Desmodeath

Medlem
Gick med
29 Aug 2016
Ort
Stockholm
Hoj
2006 Ducati Multistrada S DS. Tidigare: Ducati 900 SSie, Ducati 750 SS samt Suzuki DR 600 och Suzuki Dr 350.
Ja, jag har tankar om den men det är inte det du vill höra. :)

P
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Det vanliga. Diavelen har samma motor/låda som mts1200 och där är det småsaker som kan gå fel egentligen.

Sen kan jag tycka att en streetfighter eller en Monster 1200 är ett bättre val.
 

Gjutjärn

Medlem
Gick med
22 Dec 2015
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati Monster 1200 2017
Vill höra det som är sant. Är det tunga, dyra grejor som rasar?
Lite kluven där. Skulle vilja behålla 620`n eftersom det är min första hoj samtidigt som jag helst skulle vilja ha en monster 1200 lite senare. Men att ha två typ likadana... Kanske blir mindre sentimental om ett tag och byter lillen mot en storebrorsa, bara spånar nu.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Jag tänkte att jag skulle ersätta fiskespöt som dom av någon anledning har monterat baktill.
Men det finns ju en uppsjö med Tidy tails att tillgå, någon som har erfarenhet nog att rekommendera något?
Bra passform och lättmonterat smäller högre än lågt pris.

Monster 821
 

Galedia

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati
Gör en chansning här.

Är på jakt efter ett depåstöd till ett stycke Ducati, har tidigare haft biltemas depåstöd för vanlig sving vilket jag har varit mycket nöjd med. Men deras enkelsving känns lite vansklig. Har någon erfarenhet och kanske framför allt vad har ni som har depåstöd till enkelsvingar valt för märke?

Tack på förhand!
 
Gick med
7 Jul 2015
Ort
Sösdala
Hoj
Suzuki Gsx-s1000f
Gör en chansning här.

Är på jakt efter ett depåstöd till ett stycke Ducati, har tidigare haft biltemas depåstöd för vanlig sving vilket jag har varit mycket nöjd med. Men deras enkelsving känns lite vansklig. Har någon erfarenhet och kanske framför allt vad har ni som har depåstöd till enkelsvingar valt för märke?

Tack på förhand!
Detta köpte jag med tillhörande adapter.
91be470b5f937de4922c3a96acebeb69.jpg


Skickat från min Honor 8 via Tapatalk
 

Galedia

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati
Kikade bland annat på den, kändes som en bra mellanväg till de för 2000+.

Tack för snabbt svar!
 

mloren

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Smögen
Hoj
Ett par dussin drygt, fördelat på 10 fabrikat
Gör en chansning här.

Är på jakt efter ett depåstöd till ett stycke Ducati, har tidigare haft biltemas depåstöd för vanlig sving vilket jag har varit mycket nöjd med. Men deras enkelsving känns lite vansklig. Har någon erfarenhet och kanske framför allt vad har ni som har depåstöd till enkelsvingar valt för märke?

Tack på förhand!

Vad upplever du som problemet med Biltemas stöd?

Har ett par stycken till både Ducati och MV Agusta utan problem, har dessutom ett MV original men tycker Biltemas funkar bättre.

M v h
Micke
 

Galedia

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati
Vad upplever du som problemet med Biltemas stöd?

Har ett par stycken till både Ducati och MV Agusta utan problem, har dessutom ett MV original men tycker Biltemas funkar bättre.

M v h
Micke

Har en äldre och en nyare version av deras vanliga lyft, den äldre är solid och den andra är på samma sätt som denna enkelsvingslyft delbar. Tycker den delbara är aningen "ranglig" i jämförelse med den solida och det var min fundering, vågar man lita på deras lyft för enkelsvingar?

Men du är nöjd med biltemas lyft för enkelsvinar, det var ju bra att höra. Det var precis denna typ av kommentarar jag önskade, någon med erfarenhet av dessa.:)
 
Gick med
7 Jul 2015
Ort
Sösdala
Hoj
Suzuki Gsx-s1000f
Vad upplever du som problemet med Biltemas stöd?

Har ett par stycken till både Ducati och MV Agusta utan problem, har dessutom ett MV original men tycker Biltemas funkar bättre.

M v h
Micke
Jag tittade på biltemas innan jag köpte den jag har nu. Då hade dem inga adaptrar till den. Frågade en på biltema i Kristianstad men han kunde inte heller hitta någon i datorn så då är den ju ganska oanvändbar. Men kan man få tag på en adapter som passar så funkar de säkert.

Skickat från min Honor 8 via Tapatalk
 

mloren

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Smögen
Hoj
Ett par dussin drygt, fördelat på 10 fabrikat
Helt rätt angående adaptrar, men det är ganska lätt att lösa.
Om det inte finns en som passar klockrent köper man en grövre och svarvar ner till rätt storlek, fick göra det till en cykel dom inte hade rätt dimension till.

Annars funkar dom klockrent, dock hade dom gärna fått vara röda istället för blå, men men, man kan inte få allt för dom pengarna:gnissla
 

Adina123

Ny medlem
Gick med
29 Dec 2017
Ort
Uppsala
Hoj
Ducati Monster 600 1997
Hej, vet inte om jag skriver på rätt ställe nu men jag behöver lite hjälp. Vill ha ett high rise avgassystem till min monster 600 från 1997. Jag har köpt beg ljuddämpare men behöver själva systemet. Vet någon vart man kan få tag på ett sånt? Har letat på ebay och google men det är tomt... ????
/Adina
 

2Wheeldrive

Livet är underbart!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Hej, vet inte om jag skriver på rätt ställe nu men jag behöver lite hjälp. Vill ha ett high rise avgassystem till min monster 600 från 1997. Jag har köpt beg ljuddämpare men behöver själva systemet. Vet någon vart man kan få tag på ett sånt? Har letat på ebay och google men det är tomt... ????
/Adina

Hej,
Hur menar du? du har köpt beg ljuddämpare men behöver själva systemet?
 

Adina123

Ny medlem
Gick med
29 Dec 2017
Ort
Uppsala
Hoj
Ducati Monster 600 1997
Hej,
Hur menar du? du har köpt beg ljuddämpare men behöver själva systemet?

Ja precis! Och det ska vara en high mount inte low mount! Hittar bara low mounts på ebay... ville försöka göra ett själv men har inte tillgång till svets just nu så ja... ????
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Tillbaka på rätt planhalva igen! Tjackade en Monster 1100S i brutal mint condition igår.

~2000 mil, en ägare, Termosar och ECU, lite blandat kolfibergött och hyfsat iordningställd bakände.

Har redan beställt nya broms/kopplingsgrepp, öppen kopplingskåpa och diskotryckplatta och koliferskydd för instrumenteringen när den lilla toppkåpan plockas bort. På längre sikt blir det nya fotpinnar och clipon. Nu mår man.

Har aldrig bytt tryckplatta, är det meckigt eller?
 

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Ort
diket
Hoj
ducduc
Tillbaka på rätt planhalva igen! Tjackade en Monster 1100S i brutal mint condition igår.

~2000 mil, en ägare, Termosar och ECU, lite blandat kolfibergött och hyfsat iordningställd bakände.

Har redan beställt nya broms/kopplingsgrepp, öppen kopplingskåpa och diskotryckplatta och koliferskydd för instrumenteringen när den lilla toppkåpan plockas bort. På längre sikt blir det nya fotpinnar och clipon. Nu mår man.

Har aldrig bytt tryckplatta, är det meckigt eller?

Det klarar du utan att använda tummen :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top