Sidan 47 av 48 FörstaFörsta ... 224142434445464748 SistaSista
Resultat 921 till 940 av 941
  1. #921
    Kraschmaestro Kimbos avatar
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    diket
    Hoj
    ducduc
    Inlägg
    692
    Citat Ursprungligen postat av hållundan Visa inlägg
    Tillbaka på rätt planhalva igen! Tjackade en Monster 1100S i brutal mint condition igår.

    ~2000 mil, en ägare, Termosar och ECU, lite blandat kolfibergött och hyfsat iordningställd bakände.

    Har redan beställt nya broms/kopplingsgrepp, öppen kopplingskåpa och diskotryckplatta och koliferskydd för instrumenteringen när den lilla toppkåpan plockas bort. På längre sikt blir det nya fotpinnar och clipon. Nu mår man.

    Har aldrig bytt tryckplatta, är det meckigt eller?
    Det klarar du utan att använda tummen
    Shoot first, ask questions later.

  2. #922
    Emozione! hållundans avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Kranskommun
    Hoj
    Monster 1100S 2009
    Inlägg
    18 969
    Citat Ursprungligen postat av Kimbo Visa inlägg
    Det klarar du utan att använda tummen
    Gött mos! Som jag hoppades på då.

  3. #923
    Emozione! hållundans avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Kranskommun
    Hoj
    Monster 1100S 2009
    Inlägg
    18 969
    Nu köpte jag ett schweinbilligt enkelsvingdepåstöd på biltema för 75 spänn. Dock utan adapter/pinne, får svarva till en adapterpinne som lirar med hålet på hjulaxeln och stödet. Någon som har en axel till sitt depåstöd (oavsett brand) och kan mäta vad den är? Googlat lite och det verkar vara ~40mm diameter som krävs? Får givetvis mäta hålet i hjulaxeln också, men kan ju vara smutt med nån referens.

  4. #924
    Emozione! hållundans avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Kranskommun
    Hoj
    Monster 1100S 2009
    Inlägg
    18 969
    Roade mig med att byta min CTEK-adapter igår. Satt ju en dragen som jag fick med från säljaren, men hade ju givetvis gammalt K-don till laddaren, så det fick bli att bryta sig in och montera min nya adapterkabel.

    Ett nätt litet jobb att komma åt batteriet. Tur att man inte behöver gräva in sig där oftare än man gör.

    Hundra skruvar från toppen av tankkåporna, missade att släppa på O2-kabeln till grenröret, så var lite kinkigt att få upp tanken i bakkant när jag skulle ha tillbaka skiten.

    Älskar italiensk ingenjörskonst!

  5. #925
    Är snabbare än din hoj, frifall 296km/h Dziadeks avatar
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Halmstad
    Hoj
    En gammal ÄrrEtta
    Inlägg
    112
    Tjena,
    Tänkte jag provar även här.
    Någon här som finns med på nedanstående lista och ägt en Ducati 998? Är ute efter info ang hojen. Allt är av intresse, speciellt serviceboken ????

    2003: Leif Strömkvist
    2007: Jens Martin Olsson
    2008: Dan Gustavsson (kontaktad)
    2008: Thomas Hedlund
    2011: Bröderna Nilsson i HBG
    2011: Björn Eric Larsson
    2014: Anders Benny Henrik Olsson
    2016: Claeson Motor, Bromölla
    2017: Jimmy Mikael Göransson
    2018: Claeson Motor, Bromölla

    Trevlig helg!

  6. #926
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    Bohuslän
    Hoj
    2007 Honda CBR 1000RR
    Inlägg
    6

    Supersport

    Hej, En liten fråga.
    Jag har en supersport s 17 där de finns quickshifter upp och ner, vet ej om de är vanligt men händer ganska ofta att jag hamnar mellan växlarna av nån anledning. Går de att ställa in så att de blir mer precis vid växling.

  7. #927
    superdupermoderator sportbikes avatar
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    sthlm
    Hoj
    I wish
    Inlägg
    4 539
    Citat Ursprungligen postat av lennoxman Visa inlägg
    Hej, En liten fråga.
    Jag har en supersport s 17 där de finns quickshifter upp och ner, vet ej om de är vanligt men händer ganska ofta att jag hamnar mellan växlarna av nån anledning. Går de att ställa in så att de blir mer precis vid växling.
    Trycker du till bestämt eller tvekar du?
    Låt heller inte foten vila på växelspaken utan släpp den helt mellan växlingarna.
    Jag gillar inte alls quick-shift, så jävla bråttom kan det ju inte vara.

  8. #928
    Medlem vira20s avatar
    Reg.datum
    okt 2014
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    2017 Ducati SuperSport S
    Inlägg
    63
    Citat Ursprungligen postat av lennoxman Visa inlägg
    Hej, En liten fråga.
    Jag har en supersport s 17 där de finns quickshifter upp och ner, vet ej om de är vanligt men händer ganska ofta att jag hamnar mellan växlarna av nån anledning. Går de att ställa in så att de blir mer precis vid växling.
    Upp så fastnar jag ofta runt 4an, där finns en "falsk" neutral. Men som "sportbike" skriver så behöver du vara mer distinkt i dina växlar - de har jag nu lärt mig och då fungerar det kanon. Jag använder heller inte upp utan koppling om det inte är under acceleration såklart.

    Här kan vi ses framöver https://www.sporthoj.com/forum/showt...up)&highlight=

  9. #929
    Överladdad och numera snusfri wachens avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Hemma
    Hoj
    ducati
    Inlägg
    309
    Panigale 1199 -12 som tjuvstannar på tomgång ibland samt släcker ena cylindern vid lugn gång mellan 1500-2000 rpm. Annars går den bra. Stift rätt nya och tps kollad, någon som vet vad det beror på?

  10. #930
    U'll never catch me alive! Haunteds avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Nybro
    Hoj
    Gixxer 1000 K2 fighter
    Inlägg
    59
    Go'kväll.

    Mycket sugen på att köpa en helt ny Hypermotard 950, standardmodellen. Det mest likvärdiga jag ägt är en KTM 950 SMR 2007 som jag tyckte var väldigt underhållande, faktiskt mera än min nuvarande Gixxer K2-fighter, vilken iofs. är kul på sitt sätt och som går som ett skott, men vill testa på att köra v-twin igen då jag verkligen gillade motorkaraktären.

    Skulle vara behjälpligt om man kunde få lite svar och åsikter, tack:

    - Är SP-modellen overkill för en som ändå inte har några ambitioner att vinna Supermoto-VM, utan bara kommer att köra gata?

    - Termignoni är ju synonymt med Ducati, men vilka alternativ är att rekommendera om man mest är ute efter det mulliga ljudet mer än effekt, samt billigare är Termis?

    - Vad tycker ni som är/varit ägare av tidigare Hypermotard-modeller är positivt/negativt?

    - Sett att det är 1500km serviceintervall, samt tillgång till reservdelar inom 48 timmar. Undrar hur bra det sistnämnda stämmer?

    - Är Claessons Motor i Bromölla som eventuellt köp kommer att ske på. (Köpte min första tunga mc där b.t.w., RF600R årsmodell 1994 år 1994) Bosse där kan väl Ducati duktigt bra vill jag dra mig till minnes?

    - Väger 98kg. och mäter 189cm. Jämfört med KTM 950'n tyckte jag att jag satt bra på den. Hur är Duccen jämfört med denna? Mindre antar jag? Är inte heller så finkänslig då det gäller komfort, utan prioriterar prestanda, hanterbarhet och körglädje.

    /Mvh A.
    Senast redigerat av Haunted den 2019-02-06 klockan 15:09.

  11. #931
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Köping
    Hoj
    Ducati 996R -01 no.0022
    Inlägg
    246
    Italia Bike Center i Arboga

  12. #932
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2016
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    2006 Ducati Multistrada S DS. Tidigare: Ducati 900 SSie, Ducati 750 SS samt Suzuki DR 600 och Suzuki Dr 350.
    Inlägg
    75
    Citat Ursprungligen postat av Haunted Visa inlägg
    Go'kväll.

    Mycket sugen på att köpa en helt ny Hypermotard 950, standardmodellen. Det mest likvärdiga jag ägt är en KTM 950 SMR 2007 som jag tyckte var väldigt underhållande, faktiskt mera än min nuvarande Gixxer K2-fighter, vilken iofs. är kul på sitt sätt och som går som ett skott, men vill testa på att köra v-twin igen då jag verkligen gillade motorkaraktären.

    Skulle vara behjälpligt om man kunde få lite svar och åsikter, tack:

    - Är SP-modellen overkill för en som ändå inte har några ambitioner att vinna Supermoto-VM, utan bara kommer att köra gata?

    - Termignoni är ju synonymt med Ducati, men vilka alternativ är att rekommendera om man mest är ute efter det mulliga ljudet mer än effekt, samt billigare är Termis? (bara för att jag har råd att köpa en dyr hoj vill jag inte köpa överprisade dämpare)

    - Vad tycker ni som är/varit ägare av tidigare Hypermotard-modeller är positivt/negativt?

    - Sett att det är 1500km serviceintervall, samt tillgång till reservdelar inom 48 timmar. Undrar hur bra det sistnämnda stämmer?

    - Är Claessons Motor i Bromölla som eventuellt köp kommer att ske på. (Köpte min första tunga mc där b.t.w., RF600R årsmodell 1994 år 1994) Bosse där kan väl Ducati duktigt bra vill jag dra mig till minnes?

    - Väger 98kg. och mäter 189cm. Jämfört med KTM 950'n tyckte jag att jag satt bra på den. Hur är Duccen jämfört med denna? Mindre antar jag? Är inte heller så finkänslig då det gäller komfort, utan prioriterar prestanda, hanterbarhet och körglädje.

    - Kommer i stort sett bara köra på 40-90-vägar.

    - Något speciellt att kolla upp vid ett köp av Hypermotard? (Nu är det ju en splong ny som gäller för min del)


    Så frågan är om jag ska våga lämna min trygghetszon och gå italiono?

    /Mvh Haunted.
    Om du går i de funderingar du gör så är det ingen tvekan. Köp en Ducati. Du kommer inte ångra dig. Har du råd med SP så köp en sån. Bättre fjädring troligtvis.

    /P

  13. #933
    U'll never catch me alive! Haunteds avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Nybro
    Hoj
    Gixxer 1000 K2 fighter
    Inlägg
    59
    Tack för svaren.

  14. #934
    Trygghetsnarkoman H_____Ps avatar
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Vid en marina
    Hoj
    Ducati Hypermotard 939
    Inlägg
    1 187
    Hypermotarden är ett klockrent exempel på att effekt inte är allt när det gäller körglädje. Vad jag förstår så har även grundmodellen av 950 fullt gångbara fjädringskomponenter så valet kanske inte är självklart?

    Fick byta startmotor på min fd Hyperstrada ( garanti ). Startmotorn var hemma på 24 timmar. I övrigt på de ca 2500 mil jag har på min fd Hyperstrada och min nuvarande Hypermotard 939 har rullat på utan störningar.

    Kanske inte spelar ngn roll för merparten av köpare men det verkar inte som Ducati kommer erbjuda några packväskor till nya HYM, för mig som använder hojen som bruksfordon under säsong är det en dealbreaker.

    Insprutningen är lite ryckig på 939, bör vara bättre på 950. I övrigt har jag bara lovord till min HYM.
    Åk och köp!
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	sus4.jpg
Visningar:	38
Storlek:	348,7 KB
Id:	447621  
    Föredettingar: Bmw 650 Funduro, Bmw r1150r rockster, Bmw F800ST, Yamaha 660 XTX, Bmw x-moto, Suzuki GSR 600, Bandit 1250, Yamaha FZ1, Ducati Hyperstrada

  15. #935
    U'll never catch me alive! Haunteds avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Nybro
    Hoj
    Gixxer 1000 K2 fighter
    Inlägg
    59
    Lät ju bra det, H_____P. Ja jag tror jag skulle bli mer än nöjd med standardmodellen. Får nog banne mig bli en sån.

  16. #936
    Medlem doolychecks avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Hägersten
    Hoj
    Kawasaki w800 2016
    Inlägg
    1 477
    Om det är just motarden du är sugen på så ska du beakta att försäkringspremien är sjukt mycket lägre på hyperstradan än på hypermotarden trots att det i princip är samma hoj.

    Klart du ska ha en Ducce.

  17. #937
    P.i.t.A Impacts avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Halmstad
    Hoj
    990SMT -09 + GSX-R600 -09
    Inlägg
    828
    Precis som med KTM 990 SM och SMT. "Samma" hoj med ruta och 6k lägre försäkringspremie

    Citat Ursprungligen postat av doolycheck Visa inlägg
    Om det är just motarden du är sugen på så ska du beakta att försäkringspremien är sjukt mycket lägre på hyperstradan än på hypermotarden trots att det i princip är samma hoj.

    Klart du ska ha en Ducce.

  18. #938
    Trygghetsnarkoman H_____Ps avatar
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Vid en marina
    Hoj
    Ducati Hypermotard 939
    Inlägg
    1 187
    Nu finns dock inte Hyperstradan kvar i modellsegmentet, årsmodell 2016 var den sista.
    Senast redigerat av H_____P den 2019-02-11 klockan 15:09.
    Föredettingar: Bmw 650 Funduro, Bmw r1150r rockster, Bmw F800ST, Yamaha 660 XTX, Bmw x-moto, Suzuki GSR 600, Bandit 1250, Yamaha FZ1, Ducati Hyperstrada

  19. #939
    Medlem doolychecks avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Hägersten
    Hoj
    Kawasaki w800 2016
    Inlägg
    1 477
    Citat Ursprungligen postat av H_____P Visa inlägg
    Nu finns dock inte Hyperstradan kvar i modellsegmentet, årsmodell 2016 var den sista.
    Ahaaa..

    - - - Updated - - -

    Citat Ursprungligen postat av Impact Visa inlägg
    Precis som med KTM 990 SM och SMT. "Samma" hoj med ruta och 6k lägre försäkringspremie
    FB-logik deluxe

  20. 2019-02-12, 22:11

  21. #940
    U'll never catch me alive! Haunteds avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Nybro
    Hoj
    Gixxer 1000 K2 fighter
    Inlägg
    59
    Citat Ursprungligen postat av doolycheck Visa inlägg
    Om det är just motarden du är sugen på så ska du beakta att försäkringspremien är sjukt mycket lägre på hyperstradan än på hypermotarden trots att det i princip är samma hoj.

    Klart du ska ha en Ducce.
    Hehe. Klart man ska! ~7200:- hel/hel för mig på Svedea var det billigaste jag kunde hitta och då är man 40+, småstad, full skyddsutrustning, ABS, låst med skivbromslås och kätting klass 3, inlåst i enskilt utrymme, bara jag som kör den och är inte SMC-medlem.

    Dock sett att Svedea har en speciell försäkring för just Ducati som man bara kan teckna genom en auktoriserad Ducati-handlare. Ska höra med dom på Claessons när jag besöker dom senare i veckan vad som gäller.

    Just angående försäkring är det ju verkligen lite lotteri...
    Köpte 2016 en mycket lätt begagnad GSX-S1000A 2015 med 50 mil på mätaren. Denna modell väger 209kg. och har 145hk. Kostade mig då 3400kr. hel/hel på Svedea. Efter att ha parkerat denna i bakändan på en biltransport av lätt lastbilsmodell så löstes denna in.

    Köpte 2017 min nuvarande GSX-R1000 2002 (Streetfighter) som väger 195kg. och har 160hk. Skiljer 0,13hk mellan dem vikt/effekt. Denna ville knappast något försäkringsbolag ta i trots det lilla det skiljer dem åt, och det eftersom den klassas som "Supersport". Utöver detta kan jag anta att det bero på att GSX-S1000 redan då bara hade ett år på marknaden och inte hunnit bygga sig någon olycksstatistik likt GSX-R1000 som kom 2001 och då haft 15 år på sig att göra detta med sina ofta gasglada ägare, men jag kanske har fel?

    Allt från 45.000kr. hel/hel/år till näst billigaste på "bara" 19.000kr. hel/hel/år, tills man man kom till Trygg-Hansa som ville ha 2988/trafik/helår, mot 3200/halv/helår. Blev halvförsäkring trots allt.

    Dom där extra 15 hästkrafterna är ju livsfarliga... *hrrm*

Sidan 47 av 48 FörstaFörsta ... 224142434445464748 SistaSista

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Jag brukar byta när gasen är slut i vajern.

doolar
Handla MC-Utrustning, Kläder, Hjälmar, Stövlar, Handskar & Reservdelar på XLmoto
Köp din MC-Utrustning på XLmoto. Här finns Kläder, Stövlar, Hjälmar, Skydd & Reservdelar
Vill du annonsera ovan? Klicka här