Bilder på minisar

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Kan den här räknas som ursprunget till alla pocketbikes? Nåja, den här och liknande japaner.
 

Bifogat

  • yamaha ysr.jpg
    yamaha ysr.jpg
    241 KB · Visningar: 373

kjh69

Medlem
Gick med
22 Nov 2004
Ort
näsum
Hoj
2st XR600 -94, Yamaha SR500 -81, CBR1000F -99
Min Pitpro Pro-comp 2010

Nu är den kittad inför 2010 säsongen

 

Puryeah

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia RS 125
Har haft några hojar, så tänkte att jag kan lägga upp lite bilder :tummenupp har dock ingen kvar.

Hondan

pict1735ix8.jpg


001js3.jpg


Exxon

0003932zv4lt0.jpg


0003935oc1.jpg


Pitpron

28929716.jpg


28929721.jpg


28929714.jpg


25657026.jpg



Har även haft två till men de är inte nämnvärda :D Har heller ingen bild.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 790 Duke och en Yamma
Dum fråga kanske, men varför ser det ut som du lindat in delar av avgasröret i brandslang??

Avgasbandage - och en gissning är att det för det första är för att ta bort strålningsvärme (med tanke på dragningen av röret), men kan även vara av trimtekniska skäl iom att man förändrar tvåtaktpipans karaktär och kan stämma av röret bättre till motorn och tänkt maxvarv/maxeffekt t.ex.
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
Avgasbandage - och en gissning är att det för det första är för att ta bort strålningsvärme (med tanke på dragningen av röret), men kan även vara av trimtekniska skäl iom att man förändrar tvåtaktpipans karaktär och kan stämma av röret bättre till motorn och tänkt maxvarv/maxeffekt t.ex.

de e ju ett 4-takts rör, men de med avstrålning har du ju rätt i,

Man kan dock vinna mycket med avgasbandage på 2-takt,
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
ojfan, trodde ni menade pitprons avgasbandage :va
där var de ju mer sannolikgt för att inte bränna benen
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 790 Duke och en Yamma
Nyss inhandlad knarr - en sfpro yx150 -08. Går riktigt fint, men det finns lite optimeringsbehov i toppen, insug och fugge :) Följde med annan cdi-box och extra fuggar, så det ska väl gå att skrämma upp några kusar till.
 

Bifogat

  • sfpro150a.jpg
    sfpro150a.jpg
    86 KB · Visningar: 270

KHRacing

"D-K"
Gick med
3 Jan 2005
Ort
ring knutstorp
Hoj
CBR600
Min hoj: första bilden är från 2 vecko sedan: Sista bilden från igår.

2007 års modell Orion AGB29.
Motor: Lifan Racing 125cc med 150cc cylinder
Team Bonnmeck-portad topp,
Kosu 28mm förgasare
ombyggd sving
KTM-orangelackerad ram
Svart KLX-plast
Michelin StarCross 3,00-12 bak
Rinaldi 60/100-14 fram
Oljekylare
Styrdämpare
Biltema luftfilter :tummenupp
Hemmagjort "vagga" under motorn
Yoshimura Racing avgassystem med 32mm rör
ProTaper-styre med unbreakable handtag
BMX-fotpinne på kicken för bättre/större greppyta för foten
 
Last edited:

robinh

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2011
Ort
Uppsala Län
Hoj
03 Monkeybike 110cc
Kan någon säga vad detta är för modell??? den är ett par år gammal men motor med cylle har blivit stulen så jag skulle behöva hitta en ny motor och cylle + förgasare, men då kan det vara bra att veta modell eller liknande, den är omlackad det har vart röd/vit/blå
168952_10150124737841240_640391239_7725421_5116184_n.jpg
 

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
Keenmotorbikes "BadBoy CX"

Jag har sparat på en sån här Keenmotorbikes (KM) "BadBoy CX", en taiwanesisk mini-EU-moppe som hämtat en del attribut från större förebilder. Trimningsgraden är tämligen beskedlig men motorn spinner otroligt fint. Den har endast gått 1 mil enligt mätaren, reggad o klar, avställd. Elstart, skivbroms fram.
Jag blev lite nyfiken på om det går att trycka in lite fler pållar under huven för det skulle kunna gå att konvertera den till är en rätt sjysst depåmoppe pga designen. Så jag kom snart i mail-kommunikation med en chef på KM i Taiwan som kunde skicka mig en ny KM 90cc motor + förgasare som passar direkt i ramfästen/avgasrör. Ok jag importerade den. Men deras exportkillar schabblade så de hade packat motorn i en wellpapplåda utan inre stoppning och dessutom hade DHL tappat den i transporten så toppen fått en spricka. KM hade ingen fler 90cc i lager utan skickade en beg. likadan 90cc från deras motorlabb som kan användas som donator för att byta topp på den annars nya 90cc-motorn. Dessutom skickade de som plåster en ny 70cc cylinder/kolvsats så man enkelt kan uppgradera befintlig 50cc-motor till 70cc. Även det kan vara ett kul kit att prova montera. Kompl packningssats till motorn finns. Jag har inte hunnit meka något med detta så 1-mils-orörd EU-moppe + motorer finns kvar. Om någon är spekulant går det diskutera. Finns i Solna/Sthlm.
 

Bifogat

  • badboy-6.jpg
    badboy-6.jpg
    239.1 KB · Visningar: 220
  • badboy-5.jpg
    badboy-5.jpg
    228.9 KB · Visningar: 248
  • badboy-4.jpg
    badboy-4.jpg
    234.2 KB · Visningar: 243
  • badboy-3.jpg
    badboy-3.jpg
    233.4 KB · Visningar: 228
  • badboy-2.jpg
    badboy-2.jpg
    236.5 KB · Visningar: 499
  • Badboy-1.jpg
    Badboy-1.jpg
    232.7 KB · Visningar: 319
Last edited:

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
Jag har sparat på en sån här Keenmotorbikes (KM) "BadBoy CX", en taiwanesisk mini-EU-moppe som hämtat en del attribut från större förebilder. Trimningsgraden är tämligen beskedlig men motorn spinner otroligt fint. Den har endast gått 1 mil enligt mätaren, reggad o klar, avställd. Elstart, skivbroms fram.
Jag blev lite nyfiken på om det går att trycka in lite fler pållar under huven för det skulle kunna gå att konvertera den till är en rätt sjysst depåmoppe pga designen. Så jag kom snart i mail-kommunikation med en chef på KM i Taiwan som kunde skicka mig en ny KM 90cc motor + förgasare som passar direkt i ramfästen/avgasrör. Ok jag importerade den. Men deras exportkillar schabblade så de hade packat motorn i en wellpapplåda utan inre stoppning och dessutom hade DHL tappat den i transporten så toppen fått en spricka. KM hade ingen fler 90cc i lager utan skickade en beg. likadan 90cc från deras motorlabb som kan användas som donator för att byta topp på den annars nya 90cc-motorn. Dessutom skickade de som plåster en ny 70cc cylinder/kolvsats så man enkelt kan uppgradera befintlig 50cc-motor till 70cc. Även det kan vara ett kul kit att prova montera. Kompl packningssats till motorn finns. Jag har inte hunnit meka något med detta så 1-mils-orörd EU-moppe + motorer finns kvar. Om någon är spekulant går det diskutera. Finns i Solna/Sthlm.

tyvärr har ju 4-taktare väldigt väldigt dålig trimningsgrad, spec på dessa kina motorer,

Men nån pålle får du ju ut med rätta inställningar
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Jag har sparat på en sån här Keenmotorbikes (KM) "BadBoy CX", en taiwanesisk mini-EU-moppe som hämtat en del attribut från större förebilder. Trimningsgraden är tämligen beskedlig men motorn spinner otroligt fint. Den har endast gått 1 mil enligt mätaren, reggad o klar, avställd. Elstart, skivbroms fram.
Jag blev lite nyfiken på om det går att trycka in lite fler pållar under huven för det skulle kunna gå att konvertera den till är en rätt sjysst depåmoppe pga designen. Så jag kom snart i mail-kommunikation med en chef på KM i Taiwan som kunde skicka mig en ny KM 90cc motor + förgasare som passar direkt i ramfästen/avgasrör. Ok jag importerade den. Men deras exportkillar schabblade så de hade packat motorn i en wellpapplåda utan inre stoppning och dessutom hade DHL tappat den i transporten så toppen fått en spricka. KM hade ingen fler 90cc i lager utan skickade en beg. likadan 90cc från deras motorlabb som kan användas som donator för att byta topp på den annars nya 90cc-motorn. Dessutom skickade de som plåster en ny 70cc cylinder/kolvsats så man enkelt kan uppgradera befintlig 50cc-motor till 70cc. Även det kan vara ett kul kit att prova montera. Kompl packningssats till motorn finns. Jag har inte hunnit meka något med detta så 1-mils-orörd EU-moppe + motorer finns kvar. Om någon är spekulant går det diskutera. Finns i Solna/Sthlm.
Ser ut som att motorn är samma som på allla fiddys och liknande, alltså borde en 140cc fiddymotor passa rakt av ;) :banana lite tips ifall trimsuget är kvar... :D
 

Rikardo

First Gear Pinned Member
Gick med
12 Sep 2004
Ort
Örebro
Hoj
YZ 250 -08, CRF 50
Här kommer min CRF 50. Slänger med en bild från First Gear Pinned's costume race vid Battle of Vikings 2011.
 

Bifogat

  • DSC01534.jpg
    DSC01534.jpg
    240.3 KB · Visningar: 248
  • DSC01537.jpg
    DSC01537.jpg
    237.5 KB · Visningar: 210
  • DSC00974.jpg
    DSC00974.jpg
    197.4 KB · Visningar: 304
  • afafsaf.JPG
    afafsaf.JPG
    72.2 KB · Visningar: 419
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top