Bilder på minisar

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Umeå
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
bike skrev:
Den modellen du har fått är väldigt mycket snyggare enligt mig.
Och ang kylningsproblemen så är de åtgärdade för längesedan.

Jag skulle behållt den hojjen... :tummenupp

Är du säker på det? tycker att det är konstit att dom sa att dom slutade tillverka den pga kylningen till Sam i så fall... :va
 

Duval

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Lund
Hoj
R6-08
*Foxen* skrev:
Är du säker på det? tycker att det är konstit att dom sa att dom slutade tillverka den pga kylningen till Sam i så fall... :va
Det går att köpa temp-mätare till hojarna :tummenupp
 

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Umeå
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
Duval skrev:
Det går att köpa temp-mätare till hojarna :tummenupp

Det såg jag när jag mekade lite med den igår kväll! :tummenupp
Hörde att chlas olsson skulle ha nån vettig modell, nån som vet nåt om det eller har någon annan modell att rekomendera kanske?? :)
 

Viglo

Z-900 prolink
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Lindome
Hoj
z900
*Foxen* skrev:
Är du säker på det? tycker att det är konstit att dom sa att dom slutade tillverka den pga kylningen till Sam i så fall... :va
Kylningsproblemen skall vara åtgärdade för länge sedan,men det finns mycket matnyttigt att läsa om detta på www.badazztoyz.com samt www.pocketbikeplanet.com där dem även rekommenderar att köra med glykol blandat med destillerat vatten samt att lufta kylsystemet noga.
På den senaste av vattenkylda kineskopierade minmotos finns det 2 slangar till exp.kärlet. Finns en beskrivning på pocketbikeplanet hur du byter ut luftnippeln mot en slangnippel och drar en slang till exp.kärlet för att förbättra cirkulationen.
Annars är din modell en av dem bäst utprovade hojarna förutom kopplingen som suger fett liksom den gör på de flesta vattenkylda kopior. Men detta finns det en lösning på med att montera en pollinikoppling eller köpa en eftermarknadskoppling som har kevlarbelägg.
Behåll hojen är mitt råd den är dessutom snygg.!!!
 

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Umeå
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
Viglo skrev:
Annars är din modell en av dem bäst utprovade hojarna förutom kopplingen som suger fett liksom den gör på de flesta vattenkylda kopior. Men detta finns det en lösning på med att montera en pollinikoppling eller köpa en eftermarknadskoppling som har kevlarbelägg.
Behåll hojen är mitt råd den är dessutom snygg.!!!

Vet du nåt ställe i Sverige där man kan få tag på en vettig koppling? länk?
 

Viglo

Z-900 prolink
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Lindome
Hoj
z900
*Foxen* skrev:
Vet du nåt ställe i Sverige där man kan få tag på en vettig koppling? länk?
Jag har tänkt att genom mitt företag ta fram bättre belägg tillsammans med en stor bromsbandstillverkare att sko om orginalbackarna med , men det blir inte förrän om ett par månader. Det enda ställe jag känner till som säljer eftermarknadskoppling till din modell för tillfället är www.badazztoyz.com som ligger i USA men det finns ju återförsäljare för Pollini i Sverige som säljer kopplingar till dessa. Men tänk på att även dessa kopplingar behöver justeras in för att greppa vid rätt varvtal.(görs ex.med ett digitalt skjutmått).Det finns en kille från Markaryd som har monterat en Pollinikoppling på en likadan hoj som din, du kan ju försöka få tag i honom och fråga närmare vilken modell han köpte.Han har nick: A3t och skriver på www.pocketbikeplanet.com.

MVH Viglo
 

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Umeå
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
Viglo skrev:
Jag har tänkt att genom mitt företag ta fram bättre belägg tillsammans med en stor bromsbandstillverkare att sko om orginalbackarna med , men det blir inte förrän om ett par månader.
MVH Viglo

Tack för tippset! Jag tror jag avaktar lite med kopplingen, och om det blir aktuellt för ditt företag framöver så hojjta till så lär jag nog beställa en från dig!

Förresten, hittade en bild på mitt andra kåpsett hur det ser ut!
Obs! En så länge har jag bara röd fram och bakstänka Obs!
 

Bifogat

  • 14F.jpg
    14F.jpg
    86.5 KB · Visningar: 431

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
*Foxen* skrev:
Tack för tippset! Jag tror jag avaktar lite med kopplingen, och om det blir aktuellt för ditt företag framöver så hojjta till så lär jag nog beställa en från dig!

Förresten, hittade en bild på mitt andra kåpsett hur det ser ut!
Obs! En så länge har jag bara röd fram och bakstänka Obs!

Det kåpsetet är ju skit coolt :tummenupp
 

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Umeå
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
För er som är intresserade så har jag lagt ut en film på dc hubben där jag kör lite med min och en kompis med sin 14E :) Är dock på kvällen så det är mörkt, men man ser ju lite iaf. Gjorde en tråd om detta också, men jag vet inte om nån har märkt den eller om alla bara är ointresserade?
 

baltra

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Lindome
Hoj
CB900 Hornet
Isracing rockar !!!

20050129_007_40.JPG
 

Viglo

Z-900 prolink
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Lindome
Hoj
z900
bike skrev:
Vad fasen gör försvarets kängor där :ajjabajja :mattias
Eller är det jag som ser fel? :va

Bebben har rät det är inga försvarets kängor,det är såna skor man har när man jobbar inte leker pang pang :tungan :tungan
 

Andreas70

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda CBR1000RR 2008
*Foxen* skrev:
var och hämtade min minibike igår! 14F, fast vart lite besviken när jag packade upp och såg att jag hade fått den äldre modellen som dom hade slutat tillverka pga sämre kvalité när det gällde kylningen.. Sam har ju bytt företag nu och han kunde inte åtgärda detta *dom bytte företag pga att företaget skickade lite som dom ville* nån som har en likadan och kan ge förslag på hur jag ska göra? sälja å beställa igen och hoppas man kan lita på den nya leverantören??

Här är 2 bilder på hojjen iaf!

Ps. Har även ett annat kåpsett *colorcombination blev det, fast det skulle varit gult* :rolleyes:
kan lägga upp nån bild på dom också framöver, om så önskas :tummenupp

Var och hämtade min 14F igår av Sam och min var den nya med aluramen.
Går som ett litet skott trots att jag väger 90+.
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Japp, idag fick jag den!!! Äntligen, och rätt modell var det också :banana

Edit; är det någon som vet hur man luftar kyl systemet på rätt sätt??
 

Bifogat

  • IMG_3076.JPG
    IMG_3076.JPG
    60.1 KB · Visningar: 354
  • IMG_3072.JPG
    IMG_3072.JPG
    49.3 KB · Visningar: 269
  • IMG_3064.JPG
    IMG_3064.JPG
    53.6 KB · Visningar: 360
  • IMG_3063.JPG
    IMG_3063.JPG
    54.8 KB · Visningar: 368
  • IMG_3067.JPG
    IMG_3067.JPG
    50.7 KB · Visningar: 418

Coola Ola

Guest
bebbe skrev:
Japp, idag fick jag den!!! Äntligen, och rätt modell var det också :banana

Edit; är det någon som vet hur man luftar kyl systemet på rätt sätt??

Coolt, ser ju riktigt seriöst ut! Dämpning fram? Hur verkar bromsarna? Ser ganska lika ut de på 14E?
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Coola Ola skrev:
Coolt, ser ju riktigt seriöst ut! Dämpning fram? Hur verkar bromsarna? Ser ganska lika ut de på 14E?

Nej, ingen dämpning. Ser bara så ut :3freak I övrigt så tycker jag att den ser ut att ha hyffsad bygg kvalitet. Fast jag var ju tvungen till att plocka ner lite och titta ändå. Tur var väll det för luftfiltret satt löst :skrämd

Coolt att den ser ut som en riktig hoj med ramen iaf :banana Fast om man tittar på hur allt runt motorn ser ut (förgasare, expansion, mm) så tvekar jag på att den är vassare än vad den vanl Blatakopian är. Men iaf coolt med uppbyggnaden :D Bromsarna åter står att se, tjejen blev lite sur när jag skulle prova och det blev bromsspår på golvet :rolleyes:
 

Coola Ola

Guest
bebbe skrev:
Nej, ingen dämpning. Ser bara så ut :3freak I övrigt så tycker jag att den ser ut att ha hyffsad bygg kvalitet. Fast jag var ju tvungen till att plocka ner lite och titta ändå. Tur var väll det för luftfiltret satt löst :skrämd

Coolt att den ser ut som en riktig hoj med ramen iaf :banana Fast om man tittar på hur allt runt motorn ser ut (förgasare, expansion, mm) så tvekar jag på att den är vassare än vad den vanl Blatakopian är. Men iaf coolt med uppbyggnaden :D Bromsarna åter står att se, tjejen blev lite sur när jag skulle prova och det blev bromsspår på golvet :rolleyes:

Äsch, ni ska väl flytta snart ändå? :D När får man se hojen in action då?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top