Modifieringar XT660 X/R

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Sherwoodskogen
Hoj
Moped
Ska besiktiga på onsdag näsa vecka och märker att bromsljuset inte lyser när jag bromsar på någon av bromsarna.. det har fungerat för några veckor sedan. Alla kablar sitter som de ska och har kollat med en annan lampa och fick samma problem.
Några tips..? Mvh

Felsök/mät.

Låter som kabelbrott.
Kolla under sadeln så ingen kabelsko har dragits isär.
 

iceaway

Forgotten Hopes
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XT660R -07
Jag har en fråga om kedjespänningen. Det står i manualen att kedjan ska spännas med bakhjulet lyft. När jag lyfter det med depåstöd och justerar spelet ser allt bra ut. Men när den står på marken så ser kedjan så jäkla slapp ut, och ligger mot ovansidan på avgasröret. Är det normalt? Hur ser det ut för er?

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
 

Gussen

Ny medlem
Gick med
3 May 2018
Ort
Karlsborg
Hoj
2009 Yamaha XT660R
Jag har en fråga om kedjespänningen. Det står i manualen att kedjan ska spännas med bakhjulet lyft. När jag lyfter det med depåstöd och justerar spelet ser allt bra ut. Men när den står på marken så ser kedjan så jäkla slapp ut, och ligger mot ovansidan på avgasröret. Är det normalt? Hur ser det ut för er?

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Är spelet 4-5cm? Borde knappast vara någon skillnad med depåstöd som lyfter baksvingen, dvs om du lyftet nära bakhjulets axel. Mät när någon annan sitter på hojen


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

xt_nisse

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Arboga
Hoj
Yamaha XVS 1100 Drag Star -03, Gripen (Husqvarna) 120cc -49
Jag har en fråga om kedjespänningen. Det står i manualen att kedjan ska spännas med bakhjulet lyft. När jag lyfter det med depåstöd och justerar spelet ser allt bra ut. Men när den står på marken så ser kedjan så jäkla slapp ut, och ligger mot ovansidan på avgasröret. Är det normalt? Hur ser det ut för er?

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Hur är nedre kedjerullen?
 

xt_nisse

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Arboga
Hoj
Yamaha XVS 1100 Drag Star -03, Gripen (Husqvarna) 120cc -49
Någon som har någon idé om vad följande kan ha för begagnatvärde:
Motorskyddsbågar http://bit.ly/1l9zpsx
Motorskyddsplåt http://bit.ly/2vFNU6b
Arrow slipon, den vänstra lite repad pga vurpa.

Kraschade min MC för två veckor sedan och den blir inlöst så jag funderade mest på om det är värt att ta sig till verkstaden och skruva bort grejerna.

Har lite annat krafts som jag sparat och kommer sälja sedan, meddelar er först innan jag sätter ut annons på blocket. Bl.a komplett R-kit att sätta på en X
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Om du får ta sakerna ifrån hojen utan avdrag såklart du ska ta bort dem om du fått pris.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
 

hedan17

Who dares wins
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Bålsta
Hoj
KTM 790 Duke
Hej på er! Också blivit med en XT660R -07 :) Någon som vet vart man får tag i styrhöjare till den? Hur mycket kan man höja utan att behöva förlänga vajrarna?
 

iceaway

Forgotten Hopes
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XT660R -07
Hej på er! Också blivit med en XT660R -07 :) Någon som vet vart man får tag i styrhöjare till den? Hur mycket kan man höja utan att behöva förlänga vajrarna?
Jag kör med dom som finns på Biltema. Det var precis att det gick utan att behöva förlänga kopplingswiren.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
 

Gussen

Ny medlem
Gick med
3 May 2018
Ort
Karlsborg
Hoj
2009 Yamaha XT660R
Hej på er! Också blivit med en XT660R -07 :) Någon som vet vart man får tag i styrhöjare till den? Hur mycket kan man höja utan att behöva förlänga vajrarna?

Precis som hedan17 så kör jag med Biltemas. Fick släppa på några original buntband under monteringen, men sedan funkade allt perfekt


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

xt_nisse

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Arboga
Hoj
Yamaha XVS 1100 Drag Star -03, Gripen (Husqvarna) 120cc -49
grejerna sålda

Diverse XT660 grejer säljes då jag inte har kvar min kära hoj. Hoppas det är OK att posta detta här, annars får någon moderator meddela om den skall vara på någon köp/sälj yta.

Komplett kit i för att göra din XT660X till en XT660R innehållande:
Gaffelben med bromsok, stålomspunnen bromsslang (från XT660X) samt bromspump med handtag
Framhjul med Pirelli MT21 90-90-21 och extra tjock slang
Bakhjul med Michelin T63 130-80-17 och extra tjock slang
Bromsskivor på båda hjulen
Hjulaxlar (samma som X men andra distanser fram)
Framskärm lilla original + stora Acerbis

Gaffelbenen renoverade förra hösten med nya bussningar, packboxar, olja samt gaffelbensskydd.
Grejerna är i bra skick, däcken monterade i våras och max körda 30 mil under april-maj.
Följer även med en bromsoksadapter för att kunna ha R ok på X gaffel, har själv aldrig använt detta.
Smidigt sätt att förlänga säsongen för din XT660X och kunna sprätta grus mm. Mjukt framdäck som biter bra på löst underlag samt bra grepp med bakdäcket men det är lite mer slitstarkt. Eftersom frambromsen är en komplett enhet så slipper man krångla med att lufta när man byter mellan sin X/R uppsättning. Till bromsljuskontakten har jag satt en tvåpolig snabbkoppling, finns på Biltema att köpa då man behöver en på hojen och en på vardera sladd till de olika bromspumparna.

Kitet säljs endast med alla delar tillsammans, inga delar av detta säljs löst och det skickas ej. De finns i Arboga.
Pris 5400 kr

Drevhållare i bra skick med nytt lager och packbox, följer med begagnade gummidämpare. Köper man R-kitet följer drevhållaren med så man kan köra olika drevning om man vill.
Pris 450 kr

Ett set nya hjullager och packboxar för ett par hjul (har för mig det är likadana fram och bak). 2st lager + 2 st packboxar. Köper man R-kitet följer dessa extra hjullager med.
Pris 200 kr

Bromsok till XT660X. Aldrig själv använt det men testat så att kolvarna rör sig.
Pris 500 kr

Motorskyddsbågar http://bit.ly/1l9zpsx Några mindre repor på vänstra sidan men absolut inget störande.
Motorskyddsplåt http://bit.ly/2vFNU6b Använd men fullt funktionsduglig.
Dessa delar säljs endast tillsammans då det är en del distanser och olika bultar som gör att de passar ihop. Det går att använda dem tillsammans med original avgasrör som går under motorn.
Pris för båda 600 kr

Vikbar växelspak i bra skick http://bit.ly/2uRRB6c
Pris 200 kr

Crashpuckar för hjulaxlar i bra skick till XT660X 2007-
Pris 200 kr

Justerbara broms- och kopplingshandtag i bra skick
Pris 100 kr

Hemsmidda väskhållare passande Biltemas mjuka väskor. Fästes genom samma skruvhål som passagerarhandtagen samt en skruv vid ljuddämparen på vardera sida. Följer även med ett par originalblinkers som jag använt ihop med väskhållaren för att flytta ner/ut blinkersen om man har tail tidy så man syns bättre.
Pris 200 kr

Power Commander 3 (PCIII) mappad för Pipercross luftfilter samt GPR slipon på en XT660X 2007. CD skiva med programvara medföljer om man själv vill pilla. Följer även med en O2 eliminator samt plugg för att ersätta lambdasonden.
Pris 1200 kr

Pipercross tvättbart luftfilter
Pris 150 kr

Arrow slipon, den vänstra något skavd längst bak men generellt bra skick. Ger gott ljud och en avsevärd viktminskning jämfört med originalljuddämparna. Följer med db killers som man kan besikta den med.
Pris 1100 kr

Allt utom R-kitet kan skickas mot att köparen betalar frakten. Lämpligtvis med DHL. Kommer lägga ut annons på Blocket senare nästa vecka. Finns intresse för fler av sakerna går det såklart att diskutera paketpris, är dock inte i behov av snabba pengar så bespara mig/er skambud och slöseri med tid. Vid intresse – börja med att skicka ett mail till eriksson.nisse@gmail.com Bilder finns att se på https://drive.google.com/open?id=1XhFfRZ_NQ8ftW-rAca_IYaAqoKn7OKYP

------------------ GREJERNA ÄR SÅLDA-------------------
 
Last edited:

Tomlund-83

Medlem
Gick med
20 Aug 2008
Ort
Vänersborg
Hoj
Yamaha tenere 700 rally - 22
Hej! Nybliven xt ägare här, har lite repor samt att ett fäste är trasigt på ena plast kåpan vid tanken. Var får jag tag på ett sådant?
 

tjocksteffe

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2016
Ort
GBG
Hoj
Thruxton 1200 / XT660
Tjena!
Söker slip-on till xt660r, nån som har och vill sälja? Företrädesvis i GBG-området
 

Tomlund-83

Medlem
Gick med
20 Aug 2008
Ort
Vänersborg
Hoj
Yamaha tenere 700 rally - 22
Någon här som erfarenhet av att köra med lite grövre däck på xt660x? Typ Pirelli MT60rs eller Continental tkc 70 eller liknande.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top