Modifieringar XT660 X/R

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
Ort
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
Tja

Tack för tipset men jag har testat det tidigare med resultatet att glaset sprack men tejpen höll ihop det efter att jag träffades av en stor sten = dyrt. Så jag kör på min polykarbonat, när den säger upp sig så kapar jag bara till en ny.:)

Ofan stora stenar :näsblod Jo lyktan listar ca +2000 om jag minns rätt


Jag har gaffelbens skydd till en XT660X 2006 samt framstänkan övre delen lite lätt matt på något ställe 2 vita blinkers kompletta. Kan få dessa då jag inte har hojen kvar sålde den 2008. (Resreverade till Patrik) 2018-03-27


Finns i Bromma
Dra ett pm om det är intressant :tummenupp


//Robin
 
Last edited:

Sherman

Med Lem
Gick med
1 Mar 2011
Ort
Göteborg
Hoj
XT660X -08
Hej!
Upptäckte att jag behöver byta bakdäck på min XT660X men blir inte klok på vad man skall ha för däck. Det pirellidäck som sitter på tillverkas tydligen inte längre.
Kan någon vänlig själ tala om vad för däck som gäller nu för tiden?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Hej!
Upptäckte att jag behöver byta bakdäck på min XT660X men blir inte klok på vad man skall ha för däck. Det pirellidäck som sitter på tillverkas tydligen inte längre.
Kan någon vänlig själ tala om vad för däck som gäller nu för tiden?
Ta vilket som Michelin, avon, Bridgestone mfl!

Skickat från min F5321 via Tapatalk
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
T, ex Michelin pilot power alt Street räcker lång väg för XT660.

Skickat från min F5321 via Tapatalk
 

Aramidos

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2013
Ort
Åkersberga
Hoj
XT660R
Ofan stora stenar :näsblod Jo lyktan listar ca +2000 om jag minns rätt


Jag har gaffelbens skydd till en XT660X 2006 samt framstänkan övre delen lite lätt matt på något ställe 2 vita blinkers kompletta. Kan få dessa då jag inte har hojen kvar sålde den 2008. (Resreverade till Patrik) 2018-03-27


Finns i Bromma
Dra ett pm om det är intressant :tummenupp


//Robin

Det var mycket vänligt av dig men jag har allt sådant intakt på hojen. Så om Patrik är sugen så ge dom till honom.

Tack ändå, alltid kul med gemenskap och snälla hojkompisar :tummenupp
 

Putte74

Medlem
Gick med
16 Apr 2016
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha t700-20, Suzuki vz 800-05 (Bobber)
Sugen att köpa slippa till min xt660r-15 och vill ha tips på bra och prisvärda alt. Gärna om nån har begagnat till bra pris skulle va intressant.Har googlat runt lite och sett att man måste mappa om hojen då? Vad brukar sånt kosta på ett ungefär?
 

Putte74

Medlem
Gick med
16 Apr 2016
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha t700-20, Suzuki vz 800-05 (Bobber)
Fick tips om Black widow slipon som verkar vettiga. Många olika storlekar och riktigt bra pris på dom. Nån som har såna och kan ge lite input...erfarenheter? Är det bara att slå till?
 

carlbergcommand

Ny medlem
Gick med
11 May 2013
Ort
Norrköping, Karlsborg, Sthlm
Hoj
Yamaha Xt660r 2007, Ducati 999 2003
Är det lämpligt att höja COn hur många snäpp efter borttagning utav snorkel?

"Köp fuel mod osv.." är inte svaret jag vill ha även om jag kanske får det men det finns andra leksaker i garaget för snabbåka. Letar bara efter enkla billiga/gratia fix som får den att gå lite lite bättre.

De pratas om att slänga i 30mm rör i framgaffeln. Funkar det med typ ett vanligt rör från bauhaus? Stål,alu vilken godstjocklek vill man ha?
 

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
Ort
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
Är det lämpligt att höja COn hur många snäpp efter borttagning utav snorkel?

"Köp fuel mod osv.." är inte svaret jag vill ha även om jag kanske får det men det finns andra leksaker i garaget för snabbåka. Letar bara efter enkla billiga/gratia fix som får den att gå lite lite bättre.

De pratas om att slänga i 30mm rör i framgaffeln. Funkar det med typ ett vanligt rör från bauhaus? Stål,alu vilken godstjocklek vill man ha?

Hej

Det finns info i denna tråd om Co settings. Samt hur man kommer in i menyn.
Samma sak ang framgaffeln gå tillbaka ca10 år i denna tråden.
Så kommer du hitta infon vissa ändrade even oljan i framgafeln sedan användes det brickor/rör som monterades uppifrån.
Men då var det slipon TPS DNA filter luftfilter mod mm. pc3

Nu finns det AIS plugar att köpa till dessa.
Med dessa så plugar man den del som sitter på höger sida bakom tank kåpan och monterar bort denna (spar du vikt)
Samt att dreva ner den -1 eller -2 kugg fram eller göra det på bakdrevet men där är det +1 eller 2 kugg.


Det är över 11 år sedan jag/vi fixade med detta. :tummenupp

//Robin
 

Aramidos

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2013
Ort
Åkersberga
Hoj
XT660R
Är det lämpligt att höja COn hur många snäpp efter borttagning utav snorkel?

"Köp fuel mod osv.." är inte svaret jag vill ha även om jag kanske får det men det finns andra leksaker i garaget för snabbåka. Letar bara efter enkla billiga/gratia fix som får den att gå lite lite bättre.

De pratas om att slänga i 30mm rör i framgaffeln. Funkar det med typ ett vanligt rör från bauhaus? Stål,alu vilken godstjocklek vill man ha?

Jag svarvade fram distanser till framgaffeln. 30,0 x 30,0mm, fungerar säkerligen med brickor också alternativt ett rör, dock inte för tunna väggar. Bara att gänga av "locket" uppe på gaffeln, dit med distansen och på med locket. Enkelt och det blev faktiskt mycket behagligare åkning utan nigningar som tidigare...

Lycka till.
 

iceaway

Forgotten Hopes
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XT660R -07
På min XT660R så har bakbromsen börjat strula. Efter att ha bytt bromsvätska fungerar den perfekt och är rätt stum. Men gradvis under några veckor därefter övergår den till att bli svampig och ta riktigt dåligt (går inte ens att låsa bakhjulet). Bromsvätskenivån är oförändrad så antar att det kommer in luft nånstans. Nån med tips på var/hur man ska börja felsöka?

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Last edited:

CrozOver

Medlem
Gick med
15 Jun 2016
Ort
Tibro
Hoj
Kawasaki Z800
Ska besiktiga på onsdag näsa vecka och märker att bromsljuset inte lyser när jag bromsar på någon av bromsarna.. det har fungerat för några veckor sedan. Alla kablar sitter som de ska och har kollat med en annan lampa och fick samma problem.
Några tips..? Mvh
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top