Jag är ny medlem från Umeå - Säger hej!

johnxii

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Umeå
Hoj
KTM 525 EXC -05
Hej!
Jag har precis avklarat dryga 100 mil med det nya körkortet, och det är precis lika kul som jag hade hoppats.

Funderar på att gå med i UMCC och åka med på en tisdagskörning eller två.

Hur fungerar det?
Hälsn. John
 

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)

T-Fork

Medlem
Gick med
20 May 2007
Ort
Uppsala
Hoj
Honda CRF450 2004
Ytterligare en Umebo rapporterar sin närvaro. :)
Var ute och gled idag, skoj att se fler än mig som tog vara på det grymma vädret.
Såg ett par snygga fighters, behöver inspiration då jag ska göra mig av med den rätt fula kåpan till min diversion.
 

Sundelin

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2006
Ort
Umeå
Hoj
Z750 -04 Röd
Så var första Tisdagskörningen avklarad, just betalt medlemsavgiften och ser fram emot fler kvällar :tummenupp

Kort info om mig så är jag 23 och kortet tog jag i höstas.
Om jag inte arbetar på Färg och tapet, sover eller kör MC brukar den mesta tiden ryka på innebandyplanen då jag spelar med IBK Dalens herrlag.

Så nästa gång ni/vi blir utmanade i innebandy ska jag göra mitt bästa för att hjälpa till :tummenupp sen är jag grym på bluffsyna i poker :näsblod

Ses i sommar!
 

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Så var första Tisdagskörningen avklarad, just betalt medlemsavgiften och ser fram emot fler kvällar :tummenupp

Kort info om mig så är jag 23 och kortet tog jag i höstas.
Om jag inte arbetar på Färg och tapet, sover eller kör MC brukar den mesta tiden ryka på innebandyplanen då jag spelar med IBK Dalens herrlag.

Så nästa gång ni/vi blir utmanade i innebandy ska jag göra mitt bästa för att hjälpa till :tummenupp sen är jag grym på bluffsyna i poker :näsblod

Ses i sommar!

Välkommen med :tummenupp
 

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
ZX12R -02 i delar
Så var första Tisdagskörningen avklarad, just betalt medlemsavgiften och ser fram emot fler kvällar :tummenupp

Kort info om mig så är jag 23 och kortet tog jag i höstas.
Om jag inte arbetar på Färg och tapet, sover eller kör MC brukar den mesta tiden ryka på innebandyplanen då jag spelar med IBK Dalens herrlag.

Så nästa gång ni/vi blir utmanade i innebandy ska jag göra mitt bästa för att hjälpa till :tummenupp sen är jag grym på bluffsyna i poker :näsblod

Ses i sommar!

Välkommen i gänget! Vi kan behöva förstärkning på innebandyfronten...:gnissla
Jag tror jag sett dig på vägarna, du verkar köra rätt flitigt(ofta).
 

johnxii

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Umeå
Hoj
KTM 525 EXC -05
Sådär!

Nu har jag pyntat in.

Ska försöka dyka upp på kajen med min z750 så ofta som möjligt i sommar.
Skulle vara kul att hänga med på en bankörning också, så glöm inte mig om ni åker.

Vi ses på tisdag till att börja med!

Hälsningar John
 

MikkE

Guest
Hejsan.

Micke heter jag. Skrev tidigare att jag kommer att flytta upp till er men tycker att en presentation hör till också. Är iaf 23 bast, tycker om att fota, vara med människor, spela allan och jobbat med barn tidigare. Flyttade för ett år sedan till Norge ensam för att se hur det var. Har ju funkat bra men nu sagt upp mig här och söker nu arbeten i Umeå =)

Köpte mig en CBR600F -98 för några månader sedan och gjort en mindre vurpa med den redan. Hade planer på att köra lite streetfighter och gjorde det, sedan beställde lite grejer som raisers, fatbar, mm. men ångrade mig nu. Har slipat kåpor som vart skrapade och nu lackat dem nattsvarta, snart klar med allt. Det blir kåpor igen =)

Ser fram mot att flytta härifrån då jag saknar den riktiga sociala biten, svenskar, billig pizza, vänner, standarden. Norge är ett rikt U-land för mig... typ. Hoppas iaf att få träffa er då jag grott mig in litegrann i eran forumdel och även UMCCs hemsida och ni verkar ju vara ett juste gäng!
Kommer till 90% i slutet av september.

Någon som vet om jobb är det bara säga till. Jag är grym på att köra truck =)

Ses kanske snart då :tummenupp
 

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Välkommen upp hit :tummenupp

Du kommer inte vantrivas i sveriges bästa klubb :D
 

Headhunter

Jonas Bergdahl
Gick med
18 Sep 2007
Ort
Umeå
Hoj
Ducati 749 monoposto, Ducati Monster S4R
Hejar lite i rätt tråd också!

Träffade några av er under en tisdagstur för två veckor sedan och drack kaffe i klubblokalen, tack för det!

Tänkte hänga lite här också och läsa om vad alla UMCC:are hittar på på hojfronten. Jag kör gärna bandagar, så tips i den vägen är mer än välkomna.
 

johnxii

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Umeå
Hoj
KTM 525 EXC -05
Hejar lite i rätt tråd också!

Träffade några av er under en tisdagstur för två veckor sedan och drack kaffe i klubblokalen, tack för det!

Tänkte hänga lite här också och läsa om vad alla UMCC:are hittar på på hojfronten. Jag kör gärna bandagar, så tips i den vägen är mer än välkomna.


Kom till kajen kl 19:tummenupp , det är sista tisdagskörningen idag enligt kalendern.
Välkommen!
 

andreas1

Fucking good karma
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Robertsfors
Hoj
CBR900RR Fireblade
Är väl lika bra att plita ihop nått här.

Andreas heter jag och bor utanför Umeå (nästan samma riktnummer).
Är 27 år och jobbar framför en dator hela dagarna.
Kör en blå/vit/röd CBR900RR.

Hej och vink! :)
 

Wheels

Inte lika kul i år!
Gick med
17 Aug 2005
Ort
Umeå
Hoj
Fireblade 929
Är väl lika bra att plita ihop nått här.

Andreas heter jag och bor utanför Umeå (nästan samma riktnummer).
Är 27 år och jobbar framför en dator hela dagarna.
Kör en blå/vit/röd CBR900RR.

Hej och vink! :)

Välkommen!
Kom till klubben i morrn kväll på Oktoberfesten. Brukar vara en av årets bästa fester så du får se de flesta aktiva medlemmarna från .... ja kanske inte sin bästa sida, men en sida i alla fall. :fyllisar
 

absolutpadda

För evigt, För alltid Björklöven
Gick med
15 Aug 2007
Ort
Umeå
Hoj
08 kawasaki er6f
Tjena
heter Lars och bor i sävar.
jobbar som målare mestadels mitt i stan.

Jag känner inte så många som kör mc så man kanske bakar in sig på nån torsdagstur nångång i framtiden, och ser hur det är, funderar på att bli medlem.

Jag förhandsbokade en kawa er6f i fredas,grön så klart :yoparty "peppad"
sommar vart är du? :huvet

Godjul på er!
 
Last edited:

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ducati 1198 -09. Yamaha R1-Touch Of Evil Edition
Välkommen.
Om du inte vill vänta till sommaren och torsdagskörnigarna med veteranerna kan du alltid dyka in på klubben nu under vintern. Vi finns där tisdagar och torsdagar från 19. Eller så kommer du förbi på lördag då vi har julfesten och träffar oss alla från vår bättre sida.
 

Syster-Tysk

Fullgasförespråkare.
Gick med
3 Jan 2008
Ort
Umeå
Hoj
KTM RC8R -11, BMW S1000RR -10 (såld), BMW HP2 Sport -08 (Skrotad -09), BMW R1200S -06 (Såld), Honda VFR 800 -06 (Såld)
Hej alla! Ny i UMCC sedan ett år och i sporthoj forumet sedan nu!
Har föresten beställt, och lagt handpenning på en ny cykel, BMW HP2 Sport! Kommer i slutet på mars. Tittar förbi och visar när snön har smält eller jag fått cykeln, vilket nu kommer först! Tack för ett bra hoj-år 2007 och gott nytt hoj-år -08.
;-)
Jonas
 
Nyheter
Indian Riders Fest 2024

Återupplev glansdagarna und...

KTM presenterar specialversionen RC 8C

KTM har presenterat 2024 år...

Däck i massor

I nästa nummer av Bike hand...

Tre nya däck från Michelin.

Allt om MC beger sig till J...

Ingen MC-Mässan 2025

23YM CL500 Styrelsen för...

Start2Ride arrangeras 2024

Sveriges största provkörnin...

Första vårtecknet (?)

Ett av det första vårteckne...

Bike på hembesök: Örebro MC Service

Fredrik Persson poserar fra...

Sneak Peak på nya Husqvarna 801 Svartpilen!

Snart är det dags för Husqv...

Start2Ride är tillbaka 2024

Sveriges största provkörnin...

Top