Jag är ny medlem från Umeå - Säger hej!

Kulgan

När Kulgan vurpar hårdnar asfalten...
Gick med
6 May 2005
Ort
Umeå
Hoj
Såld...letar nytt.
tja!
har betalat in för typ 3 veckor sedan för att bli medlem...får man ingen bekräftelse eller medlemskort eller nåt!?

HEJ btw! :yoparty
 

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Kulgan skrev:
2211186 tja!
har betalat in för typ 3 veckor sedan för att bli medlem...får man ingen bekräftelse eller medlemskort eller nåt!?

HEJ btw! :yoparty

Jo fast beroende på lite när du betalt så tar det olika länge. Du får ditt medlemskort i första utskicket (som kommer efter ett månadsmöte). Så har du betalt i slutet på månaden är det inte säkert att det hinner registreras till månadsmötet (som är första torsdagen varje månad)...men max borde det ta en dryg månad.

Men inte ska du sitta och vänta på nåt medlemskort, har du betalt så är du ju medlem. Kom och hälsa på oss, ikväll har vi fest, kom förbi och drick nån bärs i klubblokalen!

...och ja, välkommen förresten :tummenupp
 

Kulgan

När Kulgan vurpar hårdnar asfalten...
Gick med
6 May 2005
Ort
Umeå
Hoj
Såld...letar nytt.
Tyvärr var jag på fest på annat håll ikväll, men jag får väl ta och kika förbi någon annan gång...
ev har jag sett dig tidigare idag...har du en röd hoj och kör med sporthoj tröja?
jag och en polare var ute & luftade mopparna idag och såg två plastpåsar.. :pannkyss
 

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Kulgan skrev:
2211989 ev har jag sett dig tidigare idag...har du en röd hoj och kör med sporthoj tröja?
jag och en polare var ute & luftade mopparna idag och såg två plastpåsar.. :pannkyss

Var inte ute igår så det var nog nån annan.
 

Jovian

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Umeå
Hoj
Yamaha WildStar
Tja alla glada

Efter att äntligen tagit mitt kort (och kört upp cykeln från malmö) är jag nu redo att börja utforska norrland, och umcc. Har kollat på sidan samt på forumet men hittar ingen adress till lokalen. Är inte från ume så "Man svänger in vid ambulansstationen på Ålidhöjd." säger mig inte mycket :(
Om en vänlig själ kan slänga upp adressen ska jag nog kunna dunka inom klubben ikväll och säga hej ;)
 

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Här: Karta
Sen ligger UMCC på baksidan av lokalen...sitter en stor skylt ovanför.

Ikväll är det tisdagskörning. Kl.19 från kajen, passa på och kom och träffa några av oss då :tummenupp
 

Järven

Loch Ness
Gick med
14 Jul 2006
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R 1100-92(såld) Yamaha FZ1-S
Ny medlem

Tja! Jag heter Patrik Djärv(därav nicket "järven") och har äntligen dragit tummen ur och ska gå med i umcc! Kommer att betala in avgiften vilken dag som helst nu och tänkte passa på och presentera mig.
Ålder: 28 år
Erfarenhet: Tog kortet för ca 3 år sen och köpte första hojen ifjol på Norrlands (gixxer 1100). Känner mig fortfarande som nybörjare, inga wheelies än!
Mekstatus: Är väl inget geni på att meka än, bytte nyligen oljefilter samt sträckte kedjan, men det kommer väl.
Jobbstatus: Kör för närvarande på Taxi Direkt (kollega med Freddy) men söker musiklärarjobb.
Civilstatus: Singel, dumpad för en dryg vecka sedan. :( Annars 2 döttrar från ett tidigare förhållande. :)
Partystatus: Är inte den som tackar nej till några öl i gott sällskap! :fyllisar
Intressen: Ja MC obviously! Musik, har spelat gitarr i ca 18 år gärna hårt och snabbt! :yoparty Mina döttrar. Samt det eviga sökandet efter kärleken! :pussa
Kommer nog förbi på kajen någon tisdag framöver när jag har möjlighet och åker lite! :squid
 
Last edited:

-Freddy-

Guest
Tjena Patrik, slå en signal på 0736-414876 om du ska ut och köra i helgen!
 

Järven

Loch Ness
Gick med
14 Jul 2006
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R 1100-92(såld) Yamaha FZ1-S
Freddy82 skrev:
2304912 Tjena Patrik, slå en signal på 0736-414876 om du ska ut och köra i helgen!
Ja men det kan vi göra! Har just kommit hem från jobbet så jag lär väl sova hela dagen idag och sen är det slaveri i taxin hela kvällen, men på söndag kanske! Så du har äntligen fått igång hojen nu! King!
 

Jovian

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Umeå
Hoj
Yamaha WildStar
Tack cbjorkman för vägbeskrivningen, blev lite kallsvett när jag såg att klubben låg på baksidan av östra pav. :)
I alla fall, medlemspengarna borde vara inne imorgon så jag får ta och presentera mig.
Gustav Edvinsson, 26 och student. Tog kortet får någon vecka sedan och kan nu ses tuffa runt på en yamaha wilde.
 

[F]redde

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Ort
Umeå
Hoj
Se bild
Fredrik säger hejsan

Fredrik, 35år
Varken medlem,mc kort,mc :=)



Men det ska ändras på har jag tänkt, ska ner på nån bilskola i morrn och skaffa teoripaket.

Har siktat in mig på att köpa en R6´a från 98-00 (50-60000:)

Nån kanske har nått förslag på lämplig/billig/bra bilskola i stan?

mvh /Fredde
 

Sundelin

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2006
Ort
Umeå
Hoj
Z750 -04 Röd
Lagomt till vintern han jag få mitt A kort och lyckades även hitta en MC jag ville ha (Kawa Z750 -04) på norrlands. :tummenupp

Peter Sundelin
22 år
Blandar färg på dagarna på färg och tapet
Spelar innebandy i dalen på kvällarna.
och fryser som en tok nu när jag kör de sista dagarna :)

Blir bara roligare köra då man lär sig något nytt varje dag.
 

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Välkommen :yoparty

Tisdag och torsdag kan man även under vintern sysselsätta sig på klubben med fika på tisdagar och studiecirklar (med varierande tema) på torsdagarna.

Sen kan man förståss hänga här på forumet i obegränsade mängder också :D
 
Nyheter
Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Trailer: The Bikeriders

I höst har filmen ”The Bike...

Indian Riders Fest 2024

Återupplev glansdagarna und...

KTM presenterar specialversionen RC 8C

KTM har presenterat 2024 år...

Däck i massor

I nästa nummer av Bike hand...

Tre nya däck från Michelin.

Allt om MC beger sig till J...

Ingen MC-Mässan 2025

23YM CL500 Styrelsen för...

Start2Ride arrangeras 2024

Sveriges största provkörnin...

Första vårtecknet (?)

Ett av det första vårteckne...

Bike på hembesök: Örebro MC Service

Fredrik Persson poserar fra...

Top