Forum-önskemål

Status
Ej öppen för fler svar.

kk74

Medlem
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha SZR660, Termignoni Helsystem, Mikuni RS34*2, ISR, Wilbers...
McB skrev:
Vad är det för fel på moral?

Särskrivningar skall bekämpas. Med alla till buds stående medel.
Absolut inget fel i att ha moral. Fel däremot att med alla till buds stående medel försöka överföra sin egen moral på andra.
 

gojje

fuck yeah
Gick med
15 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Vill köpa enduro
Jag vet inte om d bara e jag som e korkad eller blind.... men:

om man preumererar på en tråd så får man ett mejl å en länk där i o d tyckte jag var jättejobbigt.
Önskar d kunde finnas så man kunde hamna på d stället i tråden där man senast läste när man preumenerar?? :nicka
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Kom fakiskt på en sak!
Det där med kompislistan, den verkar lite "halt" ? Skulle inte det gå att få i ordning så man kan se om nån av ens "allierade" finns online lite lättare?
 

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Skåne
Hoj
Hojlös :(
Yoshi_gixxeRR skrev:
Ngr smiliesar:aim:BuddyIcon?src=http://mysmilies.com/s/cwm/aimanim/wtf.gif
aim:BuddyIcon?src=http://mysmilies.com/s/cwm/aimanim/thinkey.gif
biggrinangelA.gif







Mc donald och ölen måste ju bara läggas till.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Banna/polisanmäl medlemmar som:

• Publicerar personliga uppgifter om andra medlemmar
• Uttycker sig hotfullt mot andra medlemmar
• Kontaktar medlemmar privat och framställer hot

Övrigt:

•Komplettera listan med smilies med fler glada/positiva varianter

Edit:

• Dela upp Racingforumet i underrubriker/tävlingsklasser
 
Last edited:

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Nyteknik skrev:
Banna/polisanmäl medlemmar som:

• Publicerar personliga uppgifter om andra medlemmar
• Uttycker sig hotfullt mot andra medlemmar
• Kontaktar medlemmar privat och framställer hot

Är detta något som hänt?! sicka :kocko
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Nyteknik skrev:
Banna/polisanmäl medlemmar som:

• Publicerar personliga uppgifter om andra medlemmar
• Uttycker sig hotfullt mot andra medlemmar
• Kontaktar medlemmar privat och framställer hot

Tveksamt att det skulle funka.

• Jag har fått tel. nr till medlemmar av andra medlemmar flera gånger (iofs via PM men ändå) och det har varit hjälpsamt vanligtvis. Bra när man ska mötas, sälja nått eller motsv.
• Det skulle innebära att de roligaste inläggen skulle bli förbjudna? Eller är det skillnad på idiotförklara och nervärdera/mucka lite?
• Hur ska man kunna kontrollera det? Då är det väl bättre om den hotade själv polisanmäler det inträffade. Och det är fanimig en skyldighet att göra tycker jag.

Men jag fattar vad du menar och håller med. Men det är nog bättre att banna idioten ganska omgående så personen hittar andra forum och itne "slår rot" här.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Itacha75 skrev:
Att kunna söka på 2 bokstäver gör att många nya trådar som man lätt kan söka sig till startas. T.ex. Om någon nu vill ha lite info om R6:an så kan dom inte bara skriva R6, måste lägga till något mer, vadå? :confused: Då gör man en ny tråd och andra medlemmar blir sura.

Det kanske finns något skäl till att gränsen ligger på 2 bokstäver?
Ju mindre bokstäver jag tillåter i sökningen, ju längre tid tar den s.k "queryn" och ju mer låser det upp forumets databas. Det slöare ner sidan helt enkelt med för små sökningar.

Sen så kan du faktiskt söka på "r6*" med * så förstår den det som "vilket tecken som helst".. t.o.m. blanksteg. Så det fungerar för dig som söker efter R1, R6 osv.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
sandstream skrev:
Där tycker jag att du har fel eftersom de flesta som skenförsäkrar inte har fattat vad det innebär för resten av dem som faktiskt gör rätt för sig. I snälla ordalag bör man få kritisera vad man vill till en viss gräns.

Förslag:
1. Använd sajtens förstasida bättre och lista tex 10 inlägg från de 4-5 populäraste forumen.

2. Skapa en MC-blog där man kan skriva vad man gjort med sin hoj eller vart man åkt osv. Då blir det lättare att följa de olika projekt som folk gör i vinter.

3. Bättre moderering med tuffare regler för inläggen så att nivån höjs lite. En del personers inlägg håller ständigt sandlådenivå.

3½. Bort med alla onödiga inlägg i trådarna som inte hör till ämnet eller för diskussionen framåt. Det är nog jobbigt att läsa igenom 3-4 sidor.
1. Nej. för tillfället
2. Bra ide! Ska fixas så snart mitt internet hemma fungerar. Sitter på bärbara hos mor o far nu.
3. Mer modifiering gör oxå att folk har mindre att säga... vilket folk klagar på. Så lite snack får det vara. Och när det går till överdrift, låser jag.
3.5. Nej. Jag har inte tid. osv
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
sharpedge skrev:
En sak till Swedie ang. alla dessa GR-trådar som då poppar upp...

En egen forumdel där No1 kan posta sina trådar om events som rör Team GR och som är kanske lite mer lättmodererat(överskådligare)?
ALDRIG. Jisses. Han har en egen hemsida.
 

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Jag skulle vilja ha 2st forum som behandlar mc. t.ex en om själva hojjarna och sen ett mc-relaterat som behnadlar allt övrigt som kläder, skyddsutrustning, jag har klotat-trådar ja du förstår säkert.

Men det kanske blir stökigt jag vet inte...avslutar med några smilies för Duckies skull så hon blir glad.

:tummenupp :tummenupp
:banana :banana :fyllisar
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Freppa skrev:
1: Våga Vägra Skenförsäkrare. (man måste ju försöka)
2: Fixa en sökfunktion till enbart OT-forumet. Finns en hel del sköj där att läsa, men som försvinner.
3: Vid "Visa Nya Inlägg" verkar resultatet vara limiterat till 500 träffar. Nu räcker det med att vara borta en helg för att missa det.
4: Sluta låsa trådar. Förklara varför de har spårat ur, men det kan fortfarande finnas relevanta saker kvar att diskutera.
5: Rättstavningsfunktion är en utopi eller?

Återkommer med mera om jag orkar.

1. De är människor... och de har gjort sina val. Det är tråkigt. Jag kommer inte göra någonting åt att de skriver att de har skenförsäkrat tidigare eller skenförsäkrar. Kommer ej banna "dom".
2. Läs mitt första inlägg och 100 andra om varför.
3. Ska titta på det där. Men tror det handlar mer om dina personliga inställningar. (t.ex att endast visa t.ex 30 trådar på samma sida osv..)
4. Nej, ibland är det onödigt. Men för din skulle ska jag fundera på det iaf.
5. Att stava rätt är bra. Att stava fel är fult. Jag stavar fel ibland och uppskattar när jag får rättning då jag anser att rättstavat ökar nivån från Underkänt i svenska till talförd och lättare att förstå.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Pejo skrev:
En sak jag undrar över ganska länge är om det går att skapa sub-form, dvs under-forum... träd-struktur. Går det eller inte ?
Ja, om du tittar i diverse forum innan du frågar så inser du det att det går då det t.ex i OT forumet finns Datorcentralen och även i endel av MC-grupp-forumen.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Froven skrev:
Skulle vilja att defaultläget för trådprenumeration var prenumerera ej.

//Peter
Det är det redan. Det är en inställning du har ändrat på vid registrering. Vänligen kolla i dina profilinställningar under "Forumval". T.ex här:
http://www.sporthoj.com/forum/profile.php?do=editoptions
Under "Default Thread Subscription Mode". Ska översätta mer till svenska snart så det blir lättare för er att hitta och ändra själva.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top