Forum-önskemål

Status
Ej öppen för fler svar.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Vänligen berätta vad ni vill se hända på forumet. Jag är öppen för förslag. Jag kommer säga min mening om varje önskemål. Bra och dåligt. Är det en usel ide får ni veta det. Men jag är iaf öppen för önskemål. :tummenupp

Detta handlar inte om hur jag ska filtrera/censura trådar mer eller mindre, det handlar om funktioner ni önskar se på forumet som kan förbättra användningen av det. Alltså en önskad förbättring eller nått helt nytt.

Lite punkter att läsa innan ni gör inlägg här:
  • Om ni önskar fler smilisar, VISA VILKA! Jag är ingen tankeläsare.
  • Sidan laddar snabbt. Det är din internetuppkoppling som "suger".
  • Det är möjligt att det blir ett Minimoto-forum OM det svärmas över med just såna frågor. Tills dess, skapas ej något nytt forum. Vill helst ha sidan att handla o Sporthojar och inte få hit en massa obehörigt folk. De flesta endast-minimoto ägare är inte heller av rätt mognad för att få vara på sajten, enligt min mening.
  • Jag kan inte göra någonting åt sken-försäkrare. Det är DERAS VAL! Försök inte övertyga dom genom att hoppa på dom med dina moraliska ordval.

Tack! :) Sådär. Ville bara ha det sagt så vi slipper det mest onödiga.
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Tog ett bra tag innan jag hittade var listan med alla smilies finns, men det kanske blir för mycket sånt om det är för enkelt?
Annars är det helt tomt vad gäller förbättringar, mao, bra betyg!!!
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
HansJ skrev:
Tog ett bra tag innan jag hittade var listan med alla smilies finns, men det kanske blir för mycket sånt om det är för enkelt?
Annars är det helt tomt vad gäller förbättringar, mao, bra betyg!!!
Vid registrering måste du helt enkelt ha valt att inte visa smilieslistan. Därav att du inte hittade dom först. Som "Default" är det PÅ att smilieslistan ska visas.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Angående smilisar; Kan du inte lägga in en spärr så man slipper en massa "folk" som lägger in en eller två rader med :banana :fyllisar osv?

Edit: Det är fult att kalla folk töntar...
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
Se det som ett förslag:

Möäjligheten att "bocka av" forumdelar som inte ska vara med i vyn när man klickar på "Visa nya inlägg". Då slipper jag bläddra bland lakritsremsans, pbr och alla andra klubbspecifika trådar som jag inte är intresserad av.

P.S. jag har inget mot lakritsremsan eller pbr
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Vet inte om det är vad du efterfrågar här, men på annonssidan skulle jag vilja ha en "nästa sida" knapp, typ som på blocket.

Idag är det 1,2,3,4,..................xx.>sista sidan.
Hade hellre sett 1,2,3,4.........xx>nästa sida.

//Peter
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Swedie skrev:
Vid registrering måste du helt enkelt ha valt att inte visa smilieslistan. Därav att du inte hittade dom först. Som "Default" är det PÅ att smilieslistan ska visas.
Rest my case, och går och drar nåt illaluktande över mig. Vill ni mig nåt sitter jag i hörnet...
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
benrangel skrev:
Se det som ett förslag:

Möäjligheten att "bocka av" forumdelar som inte ska vara med i vyn när man klickar på "Visa nya inlägg". Då slipper jag bläddra bland lakritsremsans, pbr och alla andra klubbspecifika trådar som jag inte är intresserad av.

P.S. jag har inget mot lakritsremsan eller pbr
Detta är samma problem som med OT forumet. Jag vet ej hur man kan stänga av att defaultsökningen sker i endast forum som jag valt.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Froven skrev:
Vet inte om det är vad du efterfrågar här, men på annonssidan skulle jag vilja ha en "nästa sida" knapp, typ som på blocket.

Idag är det 1,2,3,4,..................xx.>sista sidan.
Hade hellre sett 1,2,3,4.........xx>nästa sida.

//Peter
Ska titta på det nu.
 

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Att kunna söka på 2 bokstäver gör att många nya trådar som man lätt kan söka sig till startas. T.ex. Om någon nu vill ha lite info om R6:an så kan dom inte bara skriva R6, måste lägga till något mer, vadå? :confused: Då gör man en ny tråd och andra medlemmar blir sura.

Det kanske finns något skäl till att gränsen ligger på 2 bokstäver?
 

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Tabort Photoviewern ur annonsforumet... Det är asirriterande när man öppnar två bilder och då laddar den ena över den andra.

Ja/Nej alternativ när man får frågan om läskvitto på PM.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Man borde kunna spara de smileys man använder frekvent i en liten favorit istället för de som nu ligger per default brevid rutan man skriver inlägget i.
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
soppatorsken skrev:
Angående smilisar; Kan du inte lägga in en spärr så man slipper en massa "folk" som lägger in en eller två rader med :banana :fyllisar osv?

Ja! Bort med flinona! Jag fucking hatar dem!

Begränsa åtminstone den svulstiga användningen av dem - max två stycken per användare och vecka, tex.

Och ja, jag är allvarlig nu.
:7peta
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
UrbanTiger skrev:
Då har du just blåst tre stycken vilket motsvarar en och en halv veckoranson.

Bättre att radera repeterade smilies på samma sätt som flera mellanslag. :banana :banana :banana :banana :banana :banana

Du är så äcklig.

:7peta <-- jag har dispens för den.
 

Freakshow

Hur f..n kan jag börja snusa igen!?!?
Gick med
25 Aug 2004
Ort
Södra Stockholm
Hoj
Nää..... såld!
benrangel skrev:
Se det som ett förslag:

Möäjligheten att "bocka av" forumdelar som inte ska vara med i vyn när man klickar på "Visa nya inlägg". Då slipper jag bläddra bland lakritsremsans, pbr och alla andra klubbspecifika trådar som jag inte är intresserad av.

P.S. jag har inget mot lakritsremsan eller pbr
Håller med, bra där.....
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Markus skrev:
Man borde kunna spara de smileys man använder frekvent i en liten favorit istället för de som nu ligger per default brevid rutan man skriver inlägget i.
Den idén var inte tokig :)

bara för att irritera duckie:

:fatta!
:7peta
:fyllisar
:gnissla
:banana
 

sandstream

Guest
Swedie skrev:
[*]Jag kan inte göra någonting åt sken-försäkrare. Det är DERAS VAL! Försök inte övertyga dom genom att hoppa på dom med dina moraliska ordval.
Där tycker jag att du har fel eftersom de flesta som skenförsäkrar inte har fattat vad det innebär för resten av dem som faktiskt gör rätt för sig. I snälla ordalag bör man få kritisera vad man vill till en viss gräns.

Förslag:
1. Använd sajtens förstasida bättre och lista tex 10 inlägg från de 4-5 populäraste forumen.

2. Skapa en MC-blog där man kan skriva vad man gjort med sin hoj eller vart man åkt osv. Då blir det lättare att följa de olika projekt som folk gör i vinter.

3. Bättre moderering med tuffare regler för inläggen så att nivån höjs lite. En del personers inlägg håller ständigt sandlådenivå.

3½. Bort med alla onödiga inlägg i trådarna som inte hör till ämnet eller för diskussionen framåt. Det är nog jobbigt att läsa igenom 3-4 sidor.
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
En sak till Swedie ang. alla dessa GR-trådar som då poppar upp...

En egen forumdel där No1 kan posta sina trådar om events som rör Team GR och som är kanske lite mer lättmodererat(överskådligare)?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top