R1a -01 stulen!

Mulles

MedLem
Gick med
8 Jun 2004
Ort
Halland / Göteborg
Hoj
F.d STK 600 åkare-numera hojlös
Kreuger skrev:
Ska komma några å titta på min i veckan eller till helgen och det där var två bra tipps, det ska jag praktisera.

Sen tar jag även körkortet i pant. Är ju bra att personen som provar har A-behörighet med, inte så ovanligt med folk som inte har det men kör ändå. Lånar man ut hojen till en sån person och det händer något kan det bli problem.


En till ide´!

- Be dom ta med regpapperen till bilen de kommer i och kika så uppgifterna stämmer och att bilen står på köparen ta sen regpapper, nycklar kk i "pant".
 

McRae

Radical Riders
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Trelleborg
Hoj
KTM 625 SMC -04
Så enligt försäkringsbolagen är det ok, med ett falskt körkort gå in till en bilhandlare och provköra en bil o sno den??
Samma sak!
 

rougie

Smile you just got fucked 4 life!
Gick med
15 Apr 2003
Ort
Framför datorn!
Hoj
1000RR Repsol Replica
s2000 skrev:
Jag hämtade personen på centralstationen och körde honom till min lya. Han hade alltså på sig hjälmen så där ligger mycket godis i den som de kan ta DNA på.

:cdevil

Trist med hojen med tror inte dom jagar hoj tjuvar med hjälp av DNA, bra om dom ens tar DNA på den vilket jag också tvivlar på.
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Hellraider skrev:
Va kom han ifrån?Blev av med min hoj på liknande sätt, också en R1:a :mad:
Fick bråka med försäkringsbolaget (IF) i flera månader innan jag tillslut fick mina pengar :mad: Vissa idiotbolag hävdar ju att det inte är stöld när man ger dom nyckeln, utan olovligt brukande :kocko Men om du skulle råka ut för det finns det fall som gått upp i högsta domstolen och dom är på din sida :tummenupp

/Hellraider
Faan det fallet har jag inte sett i IF reklamen!
 

Mar

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1
Vilket as

vilket as... hoppas allt ordnar sig!! :tummenupp

Förövrigt var den hojen jävligt fräch!! :)

mvh Mar
 

s2000

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Höganäs
Hoj
none
Hellraider skrev:
Va kom han ifrån?Blev av med min hoj på liknande sätt, också en R1:a :mad:
Fick bråka med försäkringsbolaget (IF) i flera månader innan jag tillslut fick mina pengar :mad: Vissa idiotbolag hävdar ju att det inte är stöld när man ger dom nyckeln, utan olovligt brukande :kocko Men om du skulle råka ut för det finns det fall som gått upp i högsta domstolen och dom är på din sida :tummenupp

/Hellraider


Han påstods komma från Norrköping och hade stockholmsdialekt.
 

s2000

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Höganäs
Hoj
none
rougie skrev:
Trist med hojen med tror inte dom jagar hoj tjuvar med hjälp av DNA, bra om dom ens tar DNA på den vilket jag också tvivlar på.

Polisen ringde mig förra veckan och då kollade han upp det med hjälmen och konstaterade att den var på analys. Om de nu får upp något spår från hjälmen så gäller det ju att han finns i något register sen tidigare.
 

s2000

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Höganäs
Hoj
none
Kan meddela att motorcykeln är återfunnen. :yoparty Återfanns då en husrannsakan i ett garage i Stockholmstrakten gjordes . Eftersom jag fick ersättning från f-bolaget så är hojen deras. Vet inte vad dem gör med den men antagligen säljs den vidare.
 

WildCard

Alltid med ett ess i skjortärmen!
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Kungsbacka-ish
Hoj
R1 -04 (tänkte byta märke med det blev visst inte så...)
Gött att den kom fram iaf! :tummenupp
Hoppas de som snodde den får något straff som svider också!!!
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
s2000 skrev:
Kan meddela att motorcykeln är återfunnen. :yoparty Återfanns då en husrannsakan i ett garage i Stockholmstrakten gjordes . Eftersom jag fick ersättning från f-bolaget så är hojen deras. Vet inte vad dem gör med den men antagligen säljs den vidare.

Hur gick det med DNAt? Det är lite cool faktiskt. Dom har ju börjat med DNAanalys för mindre brott oxå. Inte bara mord längre alltså.
 

s2000

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Höganäs
Hoj
none
yonsson skrev:
Hur gick det med DNAt? Det är lite cool faktiskt. Dom har ju börjat med DNAanalys för mindre brott oxå. Inte bara mord längre alltså.

Jag vet inte hur det gick med analysen av hans hjälm som han lämnade kvar. Att dem gjorde husrannsakan var att dem hade misstankar om att där fanns stöldgods vilket det gjorde i mängder. Där stod dessutom min hoj bland alla grejer. :tummenupp
 

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
s2000 skrev:
Jag vet inte hur det gick med analysen av hans hjälm som han lämnade kvar. Att dem gjorde husrannsakan var att dem hade misstankar om att där fanns stöldgods vilket det gjorde i mängder. Där stod dessutom min hoj bland alla grejer. :tummenupp

Grattulerar!
 

EZrideR

Adios Westtrafik
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Västkusten
Hoj
Back to min ÄrrSexa ............SV650S -01 *såld*
Fan vad roligt och höra!! Det är inte ofta det händer... ska du inte köpa tillbax den för en billig peng??
 

s2000

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Höganäs
Hoj
none
EZrideR skrev:
Fan vad roligt och höra!! Det är inte ofta det händer... ska du inte köpa tillbax den för en billig peng??

Hehe, tanken finns men jag har precis köpt mig en bil. Vet du förresten hur det går till med f-bolagets stöldgods som dem får in? Alltså säljs det bland vanliga privatannonser eller auktioneras det ut? Det kanske är olika beroende på vad det är för grejer.
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
s2000 skrev:
Hehe, tanken finns men jag har precis köpt mig en bil. Vet du förresten hur det går till med f-bolagets stöldgods som dem får in? Alltså säljs det bland vanliga privatannonser eller auktioneras det ut? Det kanske är olika beroende på vad det är för grejer.
Det är en bra fråga.. men vemsomhällst borde ju kunna köpa den. Tillockmed du. :tummenupp
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top