R1a -01 stulen!

s2000

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Höganäs
Hoj
none
Hade en spekulant på min R1a som jag hade i annons. Personen satte sig på hojen och drog innan jag fick hans legitimation. Kul lördakväll!

Ser ni min båge någonstans eller blir erbjuden att köpa delar som tex ett par frambromsar som de som är på den bifogade bilden så hör av er.


EDIT: Motorcykeln är återfunnen!
 
Last edited:

dainesebiker

Medlem
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
Yamaha XT660X -11
Och jag som har min Retta till salu, vet inte om man vågar släppa i väg en ev. spekulant på en provtur.
Inte första gången detta händer. Trist som fan att det har hänt dig

Hoppas att det löser sig
 

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Ort
I Sverige
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Surt. Lider med dig.
För övrigt - värsta bromsskivorna jag sett i hela mitt liv. :Bugar
Buell - släng dig i väggen...
 

Showtime

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 race -17, R6 race -13, z800 -15
Lider med dig oscar! Jag hoppas fan att den jävla idioten som snodde din hoj åker fast så hårt! Hör av dig/ davva
 

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
Lider också med dig! fyf*an va trist! det ar stulits tokmånga hojjar i år :huvet
 

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Örebro
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Usch för de som snor hojar :mad:

Som vanligt så verkar dock inte alla lära sig av det som ofta skrivs på
denna sida.

Det är alltså så att man ALLTID ska säga åt köparen att ta med sig te.x hela eller halva summan om en prel. provkörning kommer äga rum.

Släpp aldrig iväg hojen utan att göra det !!!

Ett annat tips är att te.x bara ha 2-3liter i tanken och behålla tanknyckeln själv,
ser lite misstänkt ut om någon börjar att dyrka upp tanklocket vid macken.
Detta tillsammans med pengatricket är bra.
 
Last edited:

Flippen

Ruff Ryderz
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Täby
Hoj
Suzuki GSXR LT K4
Vilken idiot.. :mad:

Ska hålla utkik.. Är väl inte så troligt att den dyker upp här i norr men kan hända att man kanske hör nåt..

Mvh / Martin
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
burner skrev:
......................

Ett annat tips är att te.x bara ha 2-3liter i tanken och behålla tanknyckeln själv, ser lite misstänkt ut om någon börjar att dyrka upp tanklocket vid macken. Detta tillsammans med pengatricket är bra.

Ska komma några å titta på min i veckan eller till helgen och det där var två bra tipps, det ska jag praktisera.

Sen tar jag även körkortet i pant. Är ju bra att personen som provar har A-behörighet med, inte så ovanligt med folk som inte har det men kör ändå. Lånar man ut hojen till en sån person och det händer något kan det bli problem.
 

hlin

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2004
Ort
Älmhult
Hoj
Ducati Monster, nästa år förhoppningsvis nya Monster S2R
Kreuger skrev:
Ska komma några å titta på min i veckan eller till helgen och det där var två bra tipps, det ska jag praktisera.

Sen tar jag även körkortet i pant. Är ju bra att personen som provar har A-behörighet med, inte så ovanligt med folk som inte har det men kör ändå. Lånar man ut hojen till en sån person och det händer något kan det bli problem.

min polare hade 4 liter i tanken....men kan lovar att de inte kör längre än nödvändigt med hojen..har förmodligen en bil med släp stående som de rullar in hojen i å sen vidare....

Kolla tråden med hoj stulen i Älmhult..signalement på killen som ligger bakom två stölder av R1 or... :huvet
 

s2000

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Höganäs
Hoj
none
wonderwizard skrev:
hur har det gått ? fått tillbaka hojen ? fått tag i personen som tog den ?


Hojen ser jag nog aldrig mer men tjuvens hjälm är på analys så man kan alltid hoppas de får fram någonting där.

:Bugar
 

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Liljeholmstorget
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Jag blev av med min R1 i aug. Jag låg o sola bara 40m ifrån i rolambshovsparken. Den dök aldrig upp. Men på onsdag får jag min nya gixxer :) då slänger jag på larm och gps-sändare. Då kan man ju alltid dra ihop en mob o lynsha dom jävlarna :kulspruta
 

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
*
s2000 skrev:
Hojen ser jag nog aldrig mer men tjuvens hjälm är på analys så man kan alltid hoppas de får fram någonting där.

:Bugar
så gör dom...antingen lämnar dom körkortet,bilen dom kom i.....
Men hjälmen han lämnade...den kan du vara säker på att den INTE var hans...
Utan att den var snodd den med.vet att det inte låter uppmuntrande..men så går det till...det sura är om man låter någon provköra ens hoj,Ååå att han inte kommer tilbaka...ja då får du inte ut det på försäkringen..då räknas det som om du har gett bort hojen..för att du gett han nycklarna till fordonet...
detta har sverker olofsen haft uppe på PLUS på tv...
 

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
*
Blanco skrev:
Jag blev av med min R1 i aug. Jag låg o sola bara 40m ifrån i rolambshovsparken. Den dök aldrig upp. Men på onsdag får jag min nya gixxer :) då slänger jag på larm och gps-sändare. Då kan man ju alltid dra ihop en mob o lynsha dom jävlarna :kulspruta
en toppen lösning på problemet tycker jag...lite.... :fatta! :machinegu :kulspruta :smasha
 

s2000

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Höganäs
Hoj
none
E22 skrev:
så gör dom...antingen lämnar dom körkortet,bilen dom kom i.....
Men hjälmen han lämnade...den kan du vara säker på att den INTE var hans...
Utan att den var snodd den med.vet att det inte låter uppmuntrande..men så går det till...det sura är om man låter någon provköra ens hoj,Ååå att han inte kommer tilbaka...ja då får du inte ut det på försäkringen..då räknas det som om du har gett bort hojen..för att du gett han nycklarna till fordonet...
detta har sverker olofsen haft uppe på PLUS på tv...

Jag hämtade personen på centralstationen och körde honom till min lya. Han hade alltså på sig hjälmen så där ligger mycket godis i den som de kan ta DNA på.

:cdevil
 

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
*
s2000 skrev:
Jag hämtade personen på centralstationen och körde honom till min lya. Han hade alltså på sig hjälmen så där ligger mycket godis i den som de kan ta DNA på.

:cdevil
GOOD FORE YOU :tummenupp
det börgar rycka i.. :kulspruta ..
 

Hellraider

Metal is forever!
Gick med
19 Nov 2003
Ort
The westcoast
Hoj
R1:a -01(såld)TT600R(Såld)Hade en R1:a -00 (Stulen!)Numera en ZX9R Grön såklart!
s2000 skrev:
Jag hämtade personen på centralstationen och körde honom till min lya. Han hade alltså på sig hjälmen så där ligger mycket godis i den som de kan ta DNA på.

:cdevil

Va kom han ifrån?Blev av med min hoj på liknande sätt, också en R1:a :mad:
Fick bråka med försäkringsbolaget (IF) i flera månader innan jag tillslut fick mina pengar :mad: Vissa idiotbolag hävdar ju att det inte är stöld när man ger dom nyckeln, utan olovligt brukande :kocko Men om du skulle råka ut för det finns det fall som gått upp i högsta domstolen och dom är på din sida :tummenupp

/Hellraider
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top