VARNING om du ska bygga turbo

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
TurboVmax skrev:
Har en Vmax som byggts om till turbo av en norsk firma och det är bara strul samt att motorn rasat inom 500 mil trots renovering. Vill varna för dem. Se länk för mer info:

Jeffrey


du ska nog ta bort länken har ja inte för mig fel så får man enligt lag inte "hänga ut" företag...
å det blir Swedie som råkar illa ut?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Fluxir skrev:
du ska nog ta bort länken har ja inte för mig fel så får man enligt lag inte "hänga ut" företag...
å det blir Swedie som råkar illa ut?
PUL är jag mest rädd för. Det handlar om privatpersoner. Så om han skulle skriva namnet på ägaren av firman o kalla honom för en sopkvast så kan ju han ta illa upp och känna sig kränkt. Att varna om att en firma kanske inte gör det bästa jobbet är "OK".

Förövrigt flyttar jag denna tråd till rätt forum.
 

RG500-Johannes

Telefonstolpe vs Johannes 1-0
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RG500 "Aim and squirt" + Aprilia SXV550 "Slide and burn"
Fluxir skrev:
får man enligt lag inte "hänga ut" företag...

Hmm? Låter väldigt konstigt. Jag menar: http://www.radron.se/templates/startpage____1912.asp

Tycker det dessutom är bra att man varnar andra, dock finns det ju en risk att vissa gör det för att skada företag (ex.vis konkurrenter). Fanns en tråd på ett forum för hemmabio där man kunde påvisa att en viss person från ett företag hade gått in på en rekommendations-site och skrivit negativa recensioner mm om ett annat företag och hyllat sitt eget.

Men det borde höra till ovanligheterna.

/J
 

GlennB

Teases and Dares
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sthlm
Hoj
GSX1100 Brööl edition, yamaha MR50 och Kinamoppe.
företag kan man som privatperson hänga ut hur man vill, privatpersoner är en HELT annan sak.
 

Balthazar

Balans
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Dalby
Hoj
cr250 + rd350 = meck
Svartlistor

Som tidigare nämnts så har ju Råd och Rön en svartlista på sin sida: http://www.radron.se/templates/blacklist.asp?id=1936
:confused:

Men visst förstår jag swedies oro. Så kan du, TurboVmax, kanske posta i vilken ort det var. Så kan vi söka på Råd och rön om dom redan är svartlistade. Är dom inte det och inte vill känna vid sig av dina problem så.... Följ Råd och Röns tips/ konsumentlagen......
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Han postade på Bike's forum också och där är länken kvar, dock måste man ta bort sista biten på den för att den ska fungera.

Men jag förstår inte riktigt vad som är problemet? Han spenderar många stycken på att hylla V-max, turbo m m innan han på slutet kort nämner att han har något motorproblem han knappt går in på. Inte så övertygande varning till allmänheten tycker jag mer än att man bör provköra hojen innan köp vilket denna kille inte gjorde.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Det var redan gjort när han köpte den. Annars är väl Erik Marklund med MC-Xpress mest känt för turbo.
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Fluxir skrev:
har ja inte för mig fel så får man enligt lag inte "hänga ut" företag...
Ja, det regleras av Fantasilagen, §3, fjärde stycket i Kuckelikubalken.

Vilket jävla hemskt samhälle det skulle vara om man inte fick prata skit om företag som ger dålig service, den dagen vi får en sådan lag vill inte jag vara med längre.

Swedie: Varför står det så här i reglerna?
Personliga påhopp, ärekränkning eller sexism. (Namn och Adresser till Privata personers eller Företag / Myndigheter) ?!?!?

Får man inte ge ut adresser till företag och myndigheter? Ehhh?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top