Minimoto på allmän väg?

Stolten

Team Starköl Racing
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
Husaberg 570
platniklas skrev:
Jag blev även av med lämplighetsintyget i 1 år. Men det nog bara min vanliga tur.



Vänligen Niklas.

Lånar lite på tråden och ställer en simpel (?) fråga.. Jag har A1 kort och är 17 år, har jag något lämpa kvar som jag kan mista till bil körkorter eller så??
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Stolten skrev:
Lånar lite på tråden och ställer en simpel (?) fråga.. Jag har A1 kort och är 17 år, har jag något lämpa kvar som jag kan mista till bil körkorter eller så??

Om du menar prövotid är svaret nej.

Förresten 30 dagsböter hur mycket $ är det ?
 

Stolten

Team Starköl Racing
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
Husaberg 570
Twosaint skrev:
Om du menar prövotid är svaret nej.

Förresten 30 dagsböter hur mycket $ är det ?


Med tanke på att min inkomst är 0 kr (om man inte räknar studiebidrag) så är det ju inte mycket iaf...

Vad bra, så då blir inte mitt bil körkort inställt pga tex att man gör nått dumt?
 

Farstamannen

M-U-G-G MC
Gick med
21 Aug 2004
Ort
sthlm
Hoj
tramp
Stolten skrev:
Med tanke på att min inkomst är 0 kr (om man inte räknar studiebidrag) så är det ju inte mycket iaf...

Vad bra, så då blir inte mitt bil körkort inställt pga tex att man gör nått dumt?

Blir du av med A1-kortet blir du troligen av med lämpan samtidigt, om jag inte missförstått det hela.
0 SEK i inkomst ger dagsböter på 30 SEK.



Vänligen Niklas.
 

Slynix

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
CBR o minis
Min big bike är pajj så jag ska bränna runt som fan när mina minibikes kommer
:tomten Vägen till skolan är ju över avenyn så blir att lära sig uuuuila med minibikesen.
 

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660
Mr-zx7 skrev:
Isåfall köp en moppe! och använd minimotorn där den kommer till sin rätt på en liten bana! tror nog att du kommer att tröttna annars!
En moppe går inte att trycka in i skåpet och är inte lika 14årigafrida över som en minimoto
 

GlennB

Teases and Dares
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sthlm
Hoj
GSX1100 Brööl edition, yamaha MR50 och Kinamoppe.
Stolten skrev:
Jag ringde polisen för 2 minuter sedan och frågade vad man fick för straff för att köra en minimoto på allmän väg, då dem inte visste va det var så sa jag ett helt oregisterat fordon som inte finns med i några register..

Svaret blev: 30 dagsböter och en varning! Kan INTE bli av med körkortet sa dom, detta är altså polisen själva som sagt... 016-162000 om in inte tror mig..

För *DET* brottet ja, saknar man körkort får man även *olovlig körning* vilket kan göra att man blir av med kortet (andra behörigheter), man kann också torska på andra saker som "framförande av trafikfarligt fordon" osv..
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top