TRX-tråden

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Ixildämpare utan stoppnig... Missljud? Fan vet!



Nä, allvarligt, min låter skit. Tickar och har sig. Vi är tre tappra själar med TRX runt göteborg och alla för mer eller mindre liv.
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Pumbalaa skrev:
Kan bara hålla med!
har 641´an å det blev en helt annan hoj :Bugar :tummenupp

Hoppsan! tjejens nick...
Som sagt kan bara rekomendera ny dämpare.
Passade även på att höja baken 3cm
 

lunamod

Two stroke smoke forever!
Gick med
29 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
TRX 850 och Italjet Dragster 172R som bara rasat en gång......
Passar gammelrettans bakljusglas direkt på TRX:ens hållare?

oXydex skrev:
Tackar och bockar. Jo det va inga svårigheter i att göra det alls och om jag har läst rätt på lite olika ställen så passar R1'ans kåpglas 98-99 som handen i handsken på baklyset så då får du ett 2-delat om du tycker det är trevligare och vill ha lie annorlunda

Lycka till ;)

/oXydex
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
lunamod skrev:
Passar gammelrettans bakljusglas direkt på TRX:ens hållare?

Japp enligt vad jag läste i tråden som HansJ gav mig innan i den här tråden så ska Kev på TRX850-forumet ha bytt ut till det och om jag förstog rätt så blev det så här

/oXydex
 

Bifogat

  • kevsr1tailight.jpg
    kevsr1tailight.jpg
    37.2 KB · Visningar: 153

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
Jag hade bort min sadel fram igår igen och kikade på den och kom på en sak.

Dels är den ju väldigt smal men det visste vi ju sen innan isf men är det inte så att den är väldigt utkarvad undertill oxå utan att egentligen finnas något behov av det?

Nu har jag bara en liten dum bild framifrån som förstörs lite av att sadeln är lite uppåtstyrd framtill men man ser ändå att den är ungefär 5cm djup undertill. Varför??

Ser inte ut att vara något problem att få plats med batteri etc. där under eftersom de ligger under ramen som sadeln vilar på.

/oXydex som vill ha tag i en bättre sadel
 

Bifogat

  • IMG_2755.JPG
    IMG_2755.JPG
    93.3 KB · Visningar: 122

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
En TRX i sin rätta miljö!

En del av bilderna blev rätt kass, för jag är ny på kameran och var ute och tränade action shots...

T-rex provar scandinavian raceway.
 

Bifogat

  • T-rex copy.JPG
    T-rex copy.JPG
    93.6 KB · Visningar: 234

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
mer

Poträtt av ägare med hoj
 

Bifogat

  • T-rex copy 1.JPG
    T-rex copy 1.JPG
    139.5 KB · Visningar: 223

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
mer

Ingången till kurvan innan flygrakan
 

Bifogat

  • T-rex copy 2.JPG
    T-rex copy 2.JPG
    86 KB · Visningar: 191

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
mer

Detta kortet blev jag nöjd med!

I ovan nämda kurva
 

Bifogat

  • T-rex copy 33.JPG
    T-rex copy 33.JPG
    59.4 KB · Visningar: 241

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
mer

I karusellen
 

Bifogat

  • T-rex copy 4.JPG
    T-rex copy 4.JPG
    82.7 KB · Visningar: 162

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
sista

Ännu en i karusellen
 

Bifogat

  • T-rex copy 5.JPG
    T-rex copy 5.JPG
    78 KB · Visningar: 161

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Nu går ögonen i kors snart, men för att sammanfatta;

Rakan på anderstorp är lååång. Längre blir den med lite effektsvag cykel.

MEN; Jävlar i helvete vad kul det var att köra bana. Stövlar, fotpinnar och puckar är skrapade och däcken är färdiga för skroten. Stötdämparen funkade kalas, det kändes otroligt stabilt att ta sig in i kurvorna, och jag vill inbilla mig att det inte gick helt långsamt.

Det första som hände när vi anlände till a-torp i morse var att det bara var 6 som vågade köra i den gröna gruppen=vi blev tvångsflyttade till gul grupp. Eftersom det var första gången på bana kändes det sådär.... Efter ett par varv kändes det dock rätt hyffsat och jag lämnade vår lilla gruppledare (som körde skiten ur de flesta med sin kawwa KLX........) och försökte gasa lite. Första passet gick väl mest ut på att hitta runt banan och inte hamna på den där gröna spenaten som växte alldeles bredvid asfalten.

Efter att ha insett att det faktiskt gick att svänga rätt bra utan att flyga av kom vi fram till 3e passet, och då började det röra på sig. Rätt som det var (med en jävla massa vilja och långa ben....) satt till och med en puck i backen! När jag väl klurat ut hur man skulle sitta gick det finfint att mäta nedlägg med knäna. Fan vet om det gick fortare, men kul var det!

Det blev till och med ett par omkörningar, med en liten personlig höjdpunkt när jag körde om en blade och en 996 på utsidan i karusellen. Det var kul!

All in all, wilberg gör jobbet, 110-däck fram funkar alldeles utmärkt och ni som har IF, bränn era försäkringspapper!!

Sjyssta bilder Jocke!
 
Last edited:

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
nej
lunamod skrev:
Passar gammelrettans bakljusglas direkt på TRX:ens hållare?
R1:a glaset på TRX:ens lykta är jag osäker på. Nu har jag ingen TRX och är därför osäker men på min TZR passade inte R1:ans glas på TZR:ens lykta då klick-fästena var olika. Tror TZR och TRX med flera har samma baklyse. Men hela lyktan från äldre R1 bör gå att klämma dit om fästena nu är dom samma vilket jag tror att dom är.
 
Last edited:

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
t-rex skrev:
Nu går ögonen i kors snart, men för att sammanfatta;

Rakan på anderstorp är lååång. Längre blir den med lite effektsvag cykel.

MEN; Jävlar i helvete vad kul det var att köra bana. Stövlar, fotpinnar och puckar är skrapade och däcken är färdiga för skroten. Stötdämparen funkade kalas, det kändes otroligt stabilt att ta sig in i kurvorna, och jag vill inbilla mig att det inte gick helt långsamt.

Det första som hände när vi anlände till a-torp i morse var att det bara var 6 som vågade köra i den gröna gruppen=vi blev tvångsflyttade till gul grupp. Eftersom det var första gången på bana kändes det sådär.... Efter ett par varv kändes det dock rätt hyffsat och jag lämnade vår lilla gruppledare (som körde skiten ur de flesta med sin kawwa KLX........) och försökte gasa lite. Första passet gick väl mest ut på att hitta runt banan och inte hamna på den där gröna spenaten som växte alldeles bredvid asfalten.

Efter att ha insett att det faktiskt gick att svänga rätt bra utan att flyga av kom vi fram till 3e passet, och då började det röra på sig. Rätt som det var (med en jävla massa vilja och långa ben....) satt till och med en puck i backen! När jag väl klurat ut hur man skulle sitta gick det finfint att mäta nedlägg med knäna. Fan vet om det gick fortare, men kul var det!

Det blev till och med ett par omkörningar, med en liten personlig höjdpunkt när jag körde om en blade och en 996 på utsidan i karusellen. Det var kul!

All in all, wilberg gör jobbet, 110-däck fram funkar alldeles utmärkt och ni som har IF, bränn era försäkringspapper!!

Sjyssta bilder Jocke!
Allt är det kul med bana! Impregnerande att skrapa så mycket och fortfarande vara kvar på på banan, själv lyckades jag bara med stövlarna och litelite fotpinne, och förmodligen mest för att mina 44:eek:r var på fel ställe...
Dämparfråga, var det bak eller fram du hade nytt, fattade det som framfjädrarna? I så fall, hur gjorde du med olja, har hört tunnare och mer men också tjockare (och originalmängd).
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top