TRX-tråden

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
oXydex skrev:
hehe väldigt bra timing eftersom det jag just gjort under förmiddagen blev såhär ;)

/oXydex

Typiskt..
Blev riktigt snyggt :tummenupp
Men vad är det för skruvhål som sitter på kutsen?
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
TRX-joCCe skrev:
Typiskt..
Blev riktigt snyggt :tummenupp
Men vad är det för skruvhål som sitter på kutsen?

Tack, kändes skönt att få in den för det ser inte riktigt hundra ut original.

Min hoj har passagerarhandtag där per default men det verkar bara vara vissa som har det så.

/oXydex
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Hur fäste du det längre in?
Ser inte nån fästpunkt, är det bara ditklämt?
Blir det nån nummerskyltsbelysning när det sitter så där?
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
sEiKo skrev:
Hur fäste du det längre in?
Ser inte nån fästpunkt, är det bara ditklämt?
Blir det nån nummerskyltsbelysning när det sitter så där?

Fästanordningen ska jag fixa under morgondagen och ja det blir nummerbelysning för glaset är vitt hela vägen ut. Jag har inte kontrollerat det men ser ut att bli det iaf.

Fästanordnignen kommer jag nog antingen lösa med vinkeljärn ifrån låsfästet

/oXydex
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
oXydex skrev:
Fästanordningen ska jag fixa under morgondagen och ja det blir nummerbelysning för glaset är vitt hela vägen ut. Jag har inte kontrollerat det men ser ut att bli det iaf.

Fästanordnignen kommer jag nog antingen lösa med vinkeljärn ifrån låsfästet

/oXydex

Nu sitter den på plats och det blev faktiskt riktigt bra

Här kommer lite bilder.

Fotpinnarna måste jag kolla över oxå för föregående ägare har gjort ett riktigt skitjobb med den ena och den andra är på väg av igen verkar det som

/oXydex
 

Bifogat

  • 040822_01.sized.jpg
    040822_01.sized.jpg
    94.3 KB · Visningar: 152
  • 040822_04.sized.jpg
    040822_04.sized.jpg
    91.6 KB · Visningar: 147
  • 040822_11.sized.jpg
    040822_11.sized.jpg
    91.7 KB · Visningar: 172
  • 040822_12.sized.jpg
    040822_12.sized.jpg
    92.8 KB · Visningar: 160
  • 040822_13.sized.jpg
    040822_13.sized.jpg
    90.6 KB · Visningar: 144
Last edited:

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Kvicken skrev:
Jodå, jag har lite Over Racing prylar på min hoj. Tydligen fanns det ett helt kit man kunde köpa, jag har inte hela kitet utan bara de grejorna som hör hemma i motorn:
Högkompskolvar 868 cm^3
Fuggar, Keihin FCR 41
Kammar. Nåja, det är Ve-two kammar men ryktet säger att de ska vara väldigt lika Overs egna.
6-växlad låda. Har inte orkat mecka dit den, något osäker på om utväxlingarna funkar bra på gata.

//Pelle

Det där med 6-växlad låda får du gärna berätta lite om.
Har haft min i 2 år nu & letar fortfarande efter en sjätte växel när jag är ute & kör... :kocko
Var den från OVER åxå? Går det att beställa hem eller ännu bättre... vill du sälja din? :7peta
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
HansJ skrev:
mmm, men bakljuset blev snyggt :tummenupp

Tackar. Tog mig inte många timmar att fixa heller.

Ang. svetsen så ska polaren som är svetsare se över det och göra det ordentligt för högersidan kommer ge upp snart samt vänstersidan ser riktigt ful ut

/oXydex
 

Kvicken

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Rimforsa
Hoj
TRX 850, TZR 250
TRX-joCCe skrev:
Det där med 6-växlad låda får du gärna berätta lite om.
Har haft min i 2 år nu & letar fortfarande efter en sjätte växel när jag är ute & kör... :kocko
Var den från OVER åxå? Går det att beställa hem eller ännu bättre... vill du sälja din? :7peta

Jodå, det är en Over-låda, lådan härstammar från någon av Yammas 750-hojar med viss mod från Overs sida.
Kommer inte ihåg siffrorna på utväxlingarna men jag vet att ettan var högre än på original och sjätte är något lägre.
För tillfället kör jag med ett 16-kuggs framdrev och trivs ganska bra med det, har haft 224 på cykeldatorn (vill inte varva in på rött!) så farten räcker för mig. Har en stark misstanke om att Over-lådan skulle kräva ett 17-kugg fram och då får man ju tyvärr ganska tråkiga stadstrafikegenskaper (kan man säga så?)
Jag har inga planer på att sälja den, då min original-låda väsnas lite på vissa växlar tänkte jag att den kan komma väl till pass nån dag. (Eller om jag plötsligt får tillräckligt med fritid!!)


//Pelle
 

Ola_FZR

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Örebro
Hoj
TDM 850
Munstycken

Tänkte ta tillfället i akt och fråga om ni som bytt ljuddämpare har gjort nåt åt munstyckena i förknasarna och isåfall vilken storlek på dom och ev nålläge som vart bra med ett "rätt" öppet avgassystem? Byter man till ett kn filter som också pratas så om?
Har sett att stiften är rätt vita så nåt ska jag nog göra till vintern frågan är bara vad :)
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Ola_FZR skrev:
Tänkte ta tillfället i akt och fråga om ni som bytt ljuddämpare har gjort nåt åt munstyckena i förknasarna och isåfall vilken storlek på dom och ev nålläge som vart bra med ett "rätt" öppet avgassystem? Byter man till ett kn filter som också pratas så om?
Har sett att stiften är rätt vita så nåt ska jag nog göra till vintern frågan är bara vad :)
Kan bara svara vad jag läst på andra siter, (har inte originalförgasarna), TRX ska tydligen gå rätt fett original, så det ska inte behövas. Har du vita stift kan det iofs vara läge (förutsätter att du kör med original värmetal?) Själv kostade jag på en Dynojetbänkning, de fick skruva och byta tills jag blev nöjd. Med nya avgassystemet på verkar det som min går lite för tunt, så jag tänker bänka om den snart igen efter lite luftboxmodifieringar oxå...

KN filter tvistas det om, vacuumförgasare kan bli sämre med mindre sugmotstånd, (öppningshastigheten av trottel blir tydligen tokig?) men jag vet ärligt inte om våra hojar har vacuumförgasare original? Jag har KN filter på i vart fall, om inte annat så lär det betala sig i längden pga skippade filterbyten (säkert helt irrationell argumentation, det blir nog lika dyrt ändå ;))

En kille på Yahoo's TRX grupp hävdar att han hittade en hel del hästar genom att borra hål i luftburken på strategiska ställen. Han gjorde en bänkning innan och en efter, men jag fick aldrig klart i om han hade optimala justeringar av förgasarna innan? OM han har rätt borde det tyda på att TRX:en mår bättre av öppnare andning, oavsett vacuumförgasare eller inte.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Kolvringarna. Nån som kan plocka fram artikelnummer åt mig? Kanske nån som har en microfiche eller nåt rent av?

Till TRX då alltså....
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
Jåke skrev:
Kolvringarna. Nån som kan plocka fram artikelnummer åt mig? Kanske nån som har en microfiche eller nåt rent av?

Till TRX då alltså....

Microfishes som jag hittade innehöll inte några artikelnummer som jag minns det men ring nån MC-firma, vilken som helst så har ju de informationen åt dig

/oXydex
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Jåke skrev:
Kolvringarna. Nån som kan plocka fram artikelnummer åt mig? Kanske nån som har en microfiche eller nåt rent av?

Till TRX då alltså....
kolla på kedo
Eller ännu bättre, ring mascot motor på 0380-75084.
Mycket kompetent yamaha personal :tummenupp
 
Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
TRX-joCCe skrev:
kolla på kedo
Eller ännu bättre, ring mascot motor på 0380-75084.
Mycket kompetent yamaha personal :tummenupp
:Bugar

Har lite tveksamheter till det där att ringa till handlare å fråga såna saker. De brukar inte vara så samarbetsvilliga när de inser att man inte tänker handla :gnissla Men det kanske bara är erfarenheterna från lokala krängaren....

Har förresten kollat igenom Kedo-katalogen och hittat mycket roligt :yoparty men måste ha missat kolvringarna....
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
Ola_FZR skrev:
Riktigt nice baklyse :tummenupp
Tror jag ska ompröva min tanke med diod lyse detta verkar enklare :)

Tackar och bockar. Jo det va inga svårigheter i att göra det alls och om jag har läst rätt på lite olika ställen så passar R1'ans kåpglas 98-99 som handen i handsken på baklyset så då får du ett 2-delat om du tycker det är trevligare och vill ha lie annorlunda

Lycka till ;)

/oXydex
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Tickar era hojar från topplocket nånstans upp till ca 3000 varv? Min gör det, jag har frågat runt på andra siter, men det avfärdas som normalt. Jag känner mig inte helt övertygad... Har läst lite elaksheter om dålig smörjning av kammar vid kallstart (själv gasar jag aldrig innan motorn fått lite temperatur), med skurna kamlager och rensade vevaxelskamdrev, och sen har vi det vanliga om mjuka ventilsäten. När min justerades i våras var det ingen fara i varje fall med ventilspelet. Kom igen och berätta om alla hemska missljud ni har, och gör min nattsömn lugnare!
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top