TRX-tråden

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
HansJ skrev:
Kan man inte vända växlarna med original skyddet på?

Går inte att vänd på det original då skyddet går ut såpass mycket över drevet.
Fixar bilder tills imorgon så får ni se hur fint det är.

Han jag köpte hojen av hade beställt från japan, tror inte det går på annat sätt, dom har mycket fint till trx:en.
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
Shit. Den här killen har nerver av stål skulle jag tippa. Fy faan för att blankpolera en rörram

/oXydex
 

Bifogat

  • i_rico_ozawa4z.jpg
    i_rico_ozawa4z.jpg
    94.3 KB · Visningar: 247
Last edited:

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
Ola_FZR skrev:
Apråpå punkt 3 så hade jag en lite plan på att ev bygga ett diodlyse där?
Är det nån som snickrat ihop nåt sånt på en TRX?

Diodlyse borde ju inte vara så svårt egentligen då det är gott om plats för det där bak. Jag ska kika lite därhemma om det inte bara går att bygga in hela kitet lite djupare in i hojen så det sticker mindre ut.

Ang drevskyddet så får jag väl börja leta lite då men det borde ju inte va något man bara glömmer sätta dit tycker jag.

/oXydex
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
sEiKo skrev:
Går inte att vänd på det original då skyddet går ut såpass mycket över drevet.
Fixar bilder tills imorgon så får ni se hur fint det är.

Han jag köpte hojen av hade beställt från japan, tror inte det går på annat sätt, dom har mycket fint till trx:en.
Hittar bara en sida med 90 % japanska, och den är lite rostig... Har du något tips på en bra länk?
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
Sprang på denna på TRX850.net

Polaren har ju laserskärare så det är väl bara å ge honom lite å bränna efter ;)

/oXydex
 

Bifogat

  • MoreSprocketCover.jpg
    MoreSprocketCover.jpg
    95 KB · Visningar: 207
Last edited:

Kvicken

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Rimforsa
Hoj
TRX 850, TZR 250
oXydex skrev:
1. Kedo-sitsen som jag antar att jag har då. Man verkligen ser hur mycket plats den stjäl iom att den är så djup (sett underifrån) Original skulle vara skön å känna på så om Kvicken kanske har sin kvar så är jag intresserad av att provistta din hoj lite bara ;)

/oXydex

:tummenupp Inga problem om du vill provsitta någon gång! Vi kan väl PM:a om någon lämplig mötesplats / tid.

Jodå, jag har lite Over Racing prylar på min hoj. Tydligen fanns det ett helt kit man kunde köpa, jag har inte hela kitet utan bara de grejorna som hör hemma i motorn:
Högkompskolvar 868 cm^3
Fuggar, Keihin FCR 41
Kammar. Nåja, det är Ve-two kammar men ryktet säger att de ska vara väldigt lika Overs egna.
6-växlad låda. Har inte orkat mecka dit den, något osäker på om utväxlingarna funkar bra på gata.

//Pelle
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
Kvicken skrev:
:tummenupp Inga problem om du vill provsitta någon gång! Vi kan väl PM:a om någon lämplig mötesplats / tid.

Jodå, jag har lite Over Racing prylar på min hoj. Tydligen fanns det ett helt kit man kunde köpa, jag har inte hela kitet utan bara de grejorna som hör hemma i motorn:
Högkompskolvar 868 cm^3
Fuggar, Keihin FCR 41
Kammar. Nåja, det är Ve-two kammar men ryktet säger att de ska vara väldigt lika Overs egna.
6-växlad låda. Har inte orkat mecka dit den, något osäker på om utväxlingarna funkar bra på gata.

//Pelle

Oj det va värst. Borde gå nått ruggit bra då gissar jag

Jo vore trevligt. Jag "jobbar" uppe på universitetet om det underlättar. Bor annars ute i Gällstad Lundby

Hittade just en japansk guldgruva men det är inte helt gratis. Speciellt inte om man ska ha hem grejerna oxå men några grejer som va ruggigt snygga såsom t.ex. tailraiser

http://www.dax.co.jp/coerce/fenderless/trx850/trx850.html

trx850_01.jpg


/oXydex
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Kvicken skrev:
Jodå, jag har lite Over Racing prylar på min hoj. Tydligen fanns det ett helt kit man kunde köpa, jag har inte hela kitet utan bara de grejorna som hör hemma i motorn:
Högkompskolvar 868 cm^3
Fuggar, Keihin FCR 41
Kammar. Nåja, det är Ve-two kammar men ryktet säger att de ska vara väldigt lika Overs egna.
6-växlad låda. Har inte orkat mecka dit den, något osäker på om utväxlingarna funkar bra på gata.

//Pelle
Coolt! Går som tusan då, har du bänkat den? Har du jämfört med originalTRX? Lådan låter intressant, jag har ett program nånstans där man kan mata in värden och få ut hastighet per växel, då kan man labba runt med drevning och se vad som passar (om man inte orkar räkna själv vill säga). Om nån är intresserad så kan jag skicka, det är bara på nån Mb.
 
Last edited:

Laila

ser snabb ut
Gick med
19 Feb 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Gixxer - Rakel
Kvicken skrev:
:

Jodå, jag har lite Over Racing prylar på min hoj. Tydligen fanns det ett helt kit man kunde köpa, jag har inte hela kitet utan bara de grejorna som hör hemma i motorn:
Högkompskolvar 868 cm^3
Fuggar, Keihin FCR 41
Kammar. Nåja, det är Ve-two kammar men ryktet säger att de ska vara väldigt lika Overs egna.
6-växlad låda. Har inte orkat mecka dit den, något osäker på om utväxlingarna funkar bra på gata.

//Pelle

Får man vara näsvis och fråga vad dylikt kostar? PM:a om du inte vill meddela offentligt.

Jag har funderat lite på att göra "Dino" skojigare, retar ju alltid någon :tungan
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Värst vad kul ni har här då...hittade följande åt er på nätet:

Vee-Two kammar inkl munstrycken och luftfilter: 3179.75 SEK + frakt 75 AUD
http://veetwo.net/mainpages/vehicleproductlist.aspx?id=78

Keihin FCR 41 mm, fråga pris (~4000 SEK ??)
http://www.allensperformance.co.uk/keihin-carburettors.htm

BigBore-kit 878 kubik: fråga pris
http://www.tts-performance.co.uk/yamabore.shtml

Planing av löst topplock: 500,- hos vilken motorverkstad som helst.

Vinst: massor av effekt och ännu mer vrid....

:yoparty

Edit: ändrade lite....
 
Last edited:

Laila

ser snabb ut
Gick med
19 Feb 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Gixxer - Rakel

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Jåke skrev:
Värst vad kul ni har här då...hittade följande åt er på nätet:

Vee-Two kammar inkl munstrycken och luftfilter: 3179.75 SEK + frakt 75 AUD
http://veetwo.net/mainpages/vehicleproductlist.aspx?id=78

Keihin FCR 41 mm, fråga pris (~4000 SEK ??)
http://www.allensperformance.co.uk/keihin-carburettors.htm

BigBore-kit 878 kubik: fråga pris
http://www.tts-performance.co.uk/yamabore.shtml

Planing av löst topplock: 500,- hos vilken motorverkstad som helst.

Vinst: massor av effekt och ännu mer vrid....

:yoparty

Edit: ändrade lite....
Hmm kammarna verkar vara intressanta, enklast och billigast...

Liten kommentar till fuggarna, Kedo säljer ett kit med Mikuni som är bolt-on, och det kostar 929 Euro. 4500 låter billigt? Sen finns det Keihin 41 mm (Mikuni är 40 mm tror jag), men var man får tag på det vet jag inte.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
HansJ skrev:
Liten kommentar till fuggarna, Kedo säljer ett kit med Mikuni som är bolt-on, och det kostar 929 Euro. 4500 låter billigt?
Jag gissade priset på dem efter att jag kollat vad Mikuni kostade hos Motospeed. Där gick ett set med 4 st på ungefär 9000, TRX behöver väl bara hälften...?
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Laila skrev:
Är du sjuk??? Du brukar inte vilja meka min hoj....
Lat... :tungan
Ventilerna ska justeras vare sig jag vill eller inte, då är det inget extrajobb att droppa i nya kammar :rofl
 

Kvicken

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Rimforsa
Hoj
TRX 850, TZR 250
Jåke skrev:
Lat... :tungan
Ventilerna ska justeras vare sig jag vill eller inte, då är det inget extrajobb att droppa i nya kammar :rofl

Jag vet inte om jag kan rekomendera kammarna rakt av.

Innan jag "bytte" till högkompskolvarna och FCR:erna gjorde jag en liten oseriös provkörning med bara Ve-two kammar, luftfilter och de munstycken som lev. med kammarna. Jag blev inte imponerad, kanske vann man något allra högst upp i registret men man förlorar lite bottendrag.
Kanske kan man få till det om man jobbar lite med bestyckning och avgassystem, va vet jag.

//Pelle
PS: oXydex, vi kan ta en provsittning vid LIU nån eftermiddag nästa vecka om det passar
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Jåke skrev:
Jag gissade priset på dem efter att jag kollat vad Mikuni kostade hos Motospeed. Där gick ett set med 4 st på ungefär 9000, TRX behöver väl bara hälften...?
Njae, men 50 %... :tungan Inte vet jag varför det ska vara så dyrt, iofs ett kit med vajrar, TPS, luftfilteradaptrar osv, men ändå. För en gångs skull är kanske Sverige billigare än Tyskland?
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
Kvicken skrev:
Jag vet inte om jag kan rekomendera kammarna rakt av.

Innan jag "bytte" till högkompskolvarna och FCR:erna gjorde jag en liten oseriös provkörning med bara Ve-two kammar, luftfilter och de munstycken som lev. med kammarna. Jag blev inte imponerad, kanske vann man något allra högst upp i registret men man förlorar lite bottendrag.
Kanske kan man få till det om man jobbar lite med bestyckning och avgassystem, va vet jag.

//Pelle
PS: oXydex, vi kan ta en provsittning vid LIU nån eftermiddag nästa vecka om det passar

Kalas. Jag skickar PM med mobilnummret så är det bara att du slår en signal när du kan kika förbi. Jag kan alla tider hela veckan i stort sett

/oXydex
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
oXydex skrev:
3. Det här måste väl någon ha en bra plan på hur man kan få in enkelt? Den sticker ju ut 1dm när den är monterad :kocko

/oXydex

Tog ngr. bilder idag. hoppas du får ut ngt. av dem..
 

Bifogat

  • 1.JPG
    1.JPG
    120.9 KB · Visningar: 220
  • 2.JPG
    2.JPG
    80.1 KB · Visningar: 205
  • 3.JPG
    3.JPG
    59.1 KB · Visningar: 218

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Lyset är skruvat i "plastlådan" som är under kutsen.
Det var redan gjort när jag köpte den, så jag kan inte berätta hur, tyvär.
Men jag kan ta fler kort om du vill.
En sak till... Eftersom lampglaset är klart undertill, funkar det som skyltbelysning :tummenupp
/joCCe
 
Last edited:

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
TRX-joCCe skrev:
Tog ngr. bilder idag. hoppas du får ut ngt. av dem..

hehe väldigt bra timing eftersom det jag just gjort under förmiddagen blev såhär ;)

/oXydex
 

Bifogat

  • taillight.jpg
    taillight.jpg
    87.5 KB · Visningar: 281
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top