TRX-tråden

Knoxan

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Luleå
Hoj
WR450F -05
transmissionsglapp

Hej alla TRX-åkare!

Håller på att ta Mc kort och tänkte köpa mig en hoj nästa vår att övingsköra på. Lite intresserad av TRX:en, men undrar lite om det omtalade transmissionsglappet. Inte helt säker på att jag förstår vad det innebär, men jag gissar på att det känns som att motorn "rör sig" lite på låga varv och känns lite slapp i upphängningen när man ger gas och sedan motorbromsar?! Eller har jag fattat det helt fel?

Beskriv gärna hur ni upplever det hela.

Kör försiktigt!
/Knoxan
 
Last edited:

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Ola_FZR skrev:
Såg att det pratade packväskor.
Det är inte nån som kommit på nåt att lägga mellan hojen och dom mjuka packväskorna? Jag har testat sån här bokomslags plast med klister men det ser för taskigt när man ska åka,dagsturer under semestern utan väskorna på?

Silver el. svart gaffateip! Pjåår räjsing :yoparty
En kompis skaffade genomskinlig plast av nåt slag till tanken. Ska kolla med honom vad det var. Återkommer...
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
HansJ skrev:
"Edelstahl", borde väl vara lika med rostfritt. OK, räcker det med en normal borrmaksin, eller? Polertrissa, något tips på något bra? Man behöver inget underdunder medel?
/Hasse

Jo de ska funka om den är nätdriven (sladd). Autosol bör användas. En såndär polertrissa eller lumpskiva heter det egentligen. Går det lossa grenrören från varandra? Det borde underlätta jobbet ngt. För då kan du ta med dem till nån kompis som har en bänkslip med lumpskiva :tummenupp
 

Bifogat

  • lump1.JPG
    lump1.JPG
    29.4 KB · Visningar: 231

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Knoxan skrev:
Hej alla TRX-åkare!

Håller på att ta Mc kort och tänkte köpa mig en hoj nästa vår att övingsköra på. Lite intresserad av TRX:en, men undrar lite om det omtalade transmissionsglappet. Inte helt säker på att jag förstår vad det innebär, men jag gissar på att det känns som att motorn "rör sig" lite på låga varv och känns lite slapp i upphängningen när man ger gas och sedan motorbromsar?! Eller har jag fattat det helt fel?

Beskriv gärna hur ni upplever det hela.

Kör försiktigt!
/Knoxan

njaa, som jag upplever det kan det bli lite ryckig körning när man håller jämn fart & vill korrigera lite med gasen (specielt i låga farter). Då kan gasen kännas lite "digital".
Hojen med motor är hur stabil som helst.
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
TRX-joCCe skrev:
Jo de ska funka om den är nätdriven (sladd). Autosol bör användas. En såndär polertrissa eller lumpskiva heter det egentligen. Går det lossa grenrören från varandra? Det borde underlätta jobbet ngt. För då kan du ta med dem till nån kompis som har en bänkslip med lumpskiva :tummenupp
Tackar för tipsen. Systemet är 4 delar, krökarna passas in i X:et, så det blir lätt att fixa :tummenupp
 

Laila

ser snabb ut
Gick med
19 Feb 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Gixxer - Rakel
Ola_FZR skrev:
Såg att det pratade packväskor.
Det är inte nån som kommit på nåt att lägga mellan hojen och dom mjuka packväskorna? Jag har testat sån här bokomslags plast med klister men det ser för taskigt när man ska åka,dagsturer under semestern utan väskorna på?

Jag varit på ICA och shoppat :p

Det finns ett mtrl som man brukar stoppa i kökslådor för att inte saker ska drälla runt.....gummi/plast med hål i. Finns i flera färger, är ca 50cm brett och 1 meter långt, lätt att skära till så det passar. Jag lägger det helt enkelt under packningen och tar av det samtidigt som packningen åker av. Tror att det kostar hela 39 riksdaler.
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
HansJ skrev:
Här kommer länkar till dels bilder på sitsen, den tunnare är den som jag kör med och som uppenbarligen är KEDO:s.

Originalsadel
http://img.photobucket.com/albums/v11/HansJ/TRX/DSC01550.jpg
KEDO sadel
http://img.photobucket.com/albums/v11/HansJ/TRX/DSC01558.jpg
/Hasse

Jo det verkar ju skilja en hel del på dem. Min ser dock ännu tunnare ut. Hur såg undersidan ut på KEDOn. Jag fotade min igår men råkade ju som jag skrev tidigare sumpa bort bilderna =(

Tar nya ikväll

/oXydex
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Knoxan skrev:
Hej alla TRX-åkare!

Håller på att ta Mc kort och tänkte köpa mig en hoj nästa vår att övingsköra på. Lite intresserad av TRX:en, men undrar lite om det omtalade transmissionsglappet. Inte helt säker på att jag förstår vad det innebär, men jag gissar på att det känns som att motorn "rör sig" lite på låga varv och känns lite slapp i upphängningen när man ger gas och sedan motorbromsar?! Eller har jag fattat det helt fel?

Beskriv gärna hur ni upplever det hela.

Kör försiktigt!
/Knoxan
Stämmer vad TRXJocce skriver, kan tilläggas att symptomen förvärras av en dåligt inställd hoj/slitna förgasarnålar. Tycker inte att det är några större problem, dessutom vänjer man sig vid "sin" hoj snabbt oavsett vad det är för egenheter den har för sig. Alltså, inget att oroa sig för, köp en TRX så får du kul hoj för lite pengar!
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
oXydex skrev:
Jo det verkar ju skilja en hel del på dem. Min ser dock ännu tunnare ut. Hur såg undersidan ut på KEDOn. Jag fotade min igår men råkade ju som jag skrev tidigare sumpa bort bilderna =(

Tar nya ikväll

/oXydex
Visste väl att du skulle fråga, så jag tog en bild av undersidan oxå ;)
 

Bifogat

  • seat_small.JPG
    seat_small.JPG
    23.1 KB · Visningar: 200

Ola_FZR

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Örebro
Hoj
TDM 850
Laila skrev:
Jag varit på ICA och shoppat :p

Det finns ett mtrl som man brukar stoppa i kökslådor för att inte saker ska drälla runt.....gummi/plast med hål i. Finns i flera färger, är ca 50cm brett och 1 meter långt, lätt att skära till så det passar. Jag lägger det helt enkelt under packningen och tar av det samtidigt som packningen åker av. Tror att det kostar hela 39 riksdaler.

Det låter ju bra ,får drista mej att åka till ica och shoppa loss lite
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
Någon som vet vad det här är för bakdel?

Riktigt slimmad och läcker va den iaf

/oXydex
 

Bifogat

  • back1.jpg
    back1.jpg
    82 KB · Visningar: 213
  • back2.jpg
    back2.jpg
    86.1 KB · Visningar: 231

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Krasch-puckar?

Hur är intresset av att köpa kraschpuckar? Har haft funderingar på det ett tag, men har inte slagit till ännu. finns en firma i Tyskland som gör dem för ca 50 Euro, och jag tänkte höra om det var några fler som var intresserade. Ingen panik, har egentligen inte råd just nu (men då klotar jag säkert nästa vecka bara för det...), så vi kan gärna vänta ett tag oxå. slänger med en bild på hur de ser ut, finns vita och svarta.
 

Bifogat

  • TRX_Sturz_weiss.jpg
    TRX_Sturz_weiss.jpg
    3.5 KB · Visningar: 1,227

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Nån mer än ajg som har grejer från japanska over racing på sin cykel?
Jag har kolfiberframstänka och billet främre drevskydd vilket är oändligt mycket snyggare samtidigt som man kan vända växellägena om man vill.
pict1629.jpg
 

lunamod

Two stroke smoke forever!
Gick med
29 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
TRX 850 och Italjet Dragster 172R som bara rasat en gång......
Jaaah äntligen en TRX-tråd, angående väsksnacket så kan jag rekomendera Bagsters kombination av ett separat tanköverdrag och en väska med snabbfästen, den repar dessutom inte tanken.

:) Mattias
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
sEiKo skrev:
Nån mer än ajg som har grejer från japanska over racing på sin cykel?
Jag har kolfiberframstänka och billet främre drevskydd vilket är oändligt mycket snyggare samtidigt som man kan vända växellägena om man vill.
Inga Over prylar här, men det skulle vara kul att veta var man kan få tag på deras grejor, så att man kan drömma lite... Har du bild på vänstersidan också så man kan se drevskyddet? Kan man inte vända växlarna med original skyddet på?
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
HansJ skrev:
Inga Over prylar här, men det skulle vara kul att veta var man kan få tag på deras grejor, så att man kan drömma lite... Har du bild på vänstersidan också så man kan se drevskyddet? Kan man inte vända växlarna med original skyddet på?

Jag är oxå intresserad av en bild från vänsterisdan. Jag tog en på min hoj igår och konstaterade att det va som jag trodde. Jag sakner en kåpa :(

1. Kedo-sitsen som jag antar att jag har då. Man verkligen ser hur mycket plats den stjäl iom att den är så djup (sett underifrån) Original skulle vara skön å känna på så om Kvicken kanske har sin kvar så är jag intresserad av att provistta din hoj lite bara ;)

2. Missing? Nån som har en väl inzoomad bild av sin vänstra drevkåpa?

3. Det här måste väl någon ha en bra plan på hur man kan få in enkelt? Den sticker ju ut 1dm när den är monterad :kocko

/oXydex
 

Bifogat

  • seat.jpg
    seat.jpg
    91 KB · Visningar: 205
  • missing.jpg
    missing.jpg
    92.5 KB · Visningar: 194
  • taillight.jpg
    taillight.jpg
    91 KB · Visningar: 191

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
oXydex skrev:
Jag är oxå intresserad av en bild från vänsterisdan. Jag tog en på min hoj igår och konstaterade att det va som jag trodde. Jag sakner en kåpa :(

1. Kedo-sitsen som jag antar att jag har då. Man verkligen ser hur mycket plats den stjäl iom att den är så djup (sett underifrån) Original skulle vara skön å känna på så om Kvicken kanske har sin kvar så är jag intresserad av att provistta din hoj lite bara ;)

2. Missing? Nån som har en väl inzoomad bild av sin vänstra drevkåpa?

3. Det här måste väl någon ha en bra plan på hur man kan få in enkelt? Den sticker ju ut 1dm när den är monterad :kocko

/oXydex

Du har definitivt inte en original sits, men det kan ju vara någon annan tredjepartare också (eller så hade de slut på svart plast den dagn den gjöts).

Hur 17 kan drevkåpan saknas? För det är det ju ganska klart att den gör! Bilder kan fixas senare, men det är nog bara att börja jaga begad...

Bakljuset finns det rätt många idéer på, börja med att kika här:
http://trx850.com/forum/viewtopic.p...&start=0&sid=9d6a890feb9a8c62ab3f0cffee834a86
 

Ola_FZR

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Örebro
Hoj
TDM 850
oXydex skrev:
Jag är oxå intresserad av en bild från vänsterisdan. Jag tog en på min hoj igår och konstaterade att det va som jag trodde. Jag sakner en kåpa :(

1. Kedo-sitsen som jag antar att jag har då. Man verkligen ser hur mycket plats den stjäl iom att den är så djup (sett underifrån) Original skulle vara skön å känna på så om Kvicken kanske har sin kvar så är jag intresserad av att provistta din hoj lite bara ;)

2. Missing? Nån som har en väl inzoomad bild av sin vänstra drevkåpa?

3. Det här måste väl någon ha en bra plan på hur man kan få in enkelt? Den sticker ju ut 1dm när den är monterad :kocko

/oXydex

Apråpå punkt 3 så hade jag en lite plan på att ev bygga ett diodlyse där?
Är det nån som snickrat ihop nåt sånt på en TRX?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top