TRX-tråden

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Har en fräsch kran i min gamla svarta tank, du kan få den mot frakten. Har en som är intresserad av kolfibersidorna som sitter på den så skall ändå riva lite i förrådet :)
.....och tanka inte 95, vet flera vars membran gått åt pesos av för mycket ethanol
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Har en fräsch kran i min gamla svarta tank, du kan få den mot frakten. Har en som är intresserad av kolfibersidorna som sitter på den så skall ändå riva lite i förrådet :)
.....och tanka inte 95, vet flera vars membran gått åt pesos av för mycket ethanol

Det är taget, va snällt av dig! :)
 

Joliet

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2017
Ort
Sollentuna
Hoj
CBR100RR TRX850
Nu har jag införskaffat en 96:a Mycket trevlig hoj men frambromsarna är kass.
Nån som har Bluespots + pump liggandes för att förbättra det hela?
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Nu har jag införskaffat en 96:a Mycket trevlig hoj men frambromsarna är kass.
Nån som har Bluespots + pump liggandes för att förbättra det hela?
Välkommen till traktorn-land.

Köp ett set från högen på eBay. De behöver ju inte ens vara blå numera.

Är det original slangar är nog de och dassig belägg största boven iofs. Men bromsbyte är klart värt slantarna.

Skickat från min G8441 via Tapatalk
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Ibland är det lustigt hur livet händer när man gör andra planer, förra året när jag skulle fixa hojen och börja köra igen efter flera år så pajade ryggen så hela säsongen gick åt helvete!:huvet Men nu är ryggen okej så i år är det dags! Bara att renovera förgasarna eftersom allt gummi i dom hade torkat sönder, tydligen gillar inte motorcyklar att stå i över 10 år! så, renovera förgasare och rensa ur rosten ur tanken och göra en service, sen så!
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Om någon skall sälja en fräsch TRX i år kanske jag är intresserad, dumt att gaffeln ligger obrukad :)
Du får ge dig till tåls framåt juni så brukar nåt dyka upp.

En fråga: Rune i Norge köpte grejer av dig, bla en topp. Är det en original som är ok, jag kan vara spekulant på den?

Min är plötsligt av olika anledningar inte så rolig att leka med...

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
 
Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Det är roligt hur det går runt... Har en begagnad topp på ingång, den har @Killerwhale haft i sin TRX en gång i tiden i nåt steg av dess utveckling. Nu är den på väg tillbaka från Norge för att ta plats i gamla Humlan som även den fanns med "när det begav sig".
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Det är roligt hur det går runt... Har en begagnad topp på ingång, den har @Killerwhale haft i sin TRX en gång i tiden i nåt steg av dess utveckling. Nu är den på väg tillbaka från Norge för att ta plats i gamla Humlan som även den fanns med "när det begav sig".
Faan va coolt, det är "Boost3" här inne som portat och svetsat den!
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Du får ge dig till tåls framåt juni så brukar nåt dyka upp.

En fråga: Rune i Norge köpte grejer av dig, bla en topp. Är det en original som är ok, jag kan vara spekulant på den?

Min är plötsligt av olika anledningar inte så rolig att leka med...

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Ha, som jag skrev innan....den kommer ge dig nästan 10 ponnies.
Kan du inte skramla ihop till ett par JE 878 också? Då blir det fart på grejjerna.


......och säg till när du vill köpa R1 gaffeln med matris :) Billigt billigt, kom o tjööööp.
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Ha, som jag skrev innan....den kommer ge dig nästan 10 ponnies.
Kan du inte skramla ihop till ett par JE 878 också? Då blir det fart på grejjerna.


......och säg till när du vill köpa R1 gaffeln med matris :) Billigt billigt, kom o tjööööp.
Lustigt nog så brukar det inte vara svårt att lägga mycket pengar på ens hobbies! :gnissla
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Lustigt nog så brukar det inte vara svårt att lägga mycket pengar på ens hobbies! :gnissla

Nah, jag sålde FZ1:an i höstas då jag var allt utan nöjd. Vibrerade i handtagen värre än TDXen...
Sitter och kollar vad jag får betala i försäkring för olika hojar, Duc Streetfighter 1098 ligger illa till :D
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Ha, som jag skrev innan....den kommer ge dig nästan 10 ponnies.
Kan du inte skramla ihop till ett par JE 878 också? Då blir det fart på grejjerna.


......och säg till när du vill köpa R1 gaffeln med matris :) Billigt billigt, kom o tjööööp.
Ja, jo... Hösten började ju med att jag nästan beställde ett par högkompade 880-kubikare av Pieter på HPS-motoren. Egentligen en modernare variant av de gamla 878 om jag förstod rätt. Nu blev det andra utgifter istället (en 2014 Renault Trafic...) så nöjde mig med nya kolvringar och ventiltätningar.

Hur det gick med ventiltätningarna har vi ju sett nu... Men loppen är fint henade och kolvringarna bytta. Även tunnare packning ligger och väntar för lite bättre komp.

Gaffeln hade suttit fint nu när jag fått på en YZF750-sving också, men jag tror inte de gillar den i Classic-reglementet nåt vidare. :lol
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Nah, jag sålde FZ1:an i höstas då jag var allt utan nöjd. Vibrerade i handtagen värre än TDXen...
Sitter och kollar vad jag får betala i försäkring för olika hojar, Duc Streetfighter 1098 ligger illa till :D
Hur ser Tuono V4:an ut i försäkring numera? 1000-kubikaren som är råare börjar ju komma ner i pengar också.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top