TRX-tråden

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Tråden mestadels död förutom Jåke :)

Min TDX 900 körs inte, sväljer tusenlappar när den förvaras på johans MC. Den behöver ett hem där den uppskattas, nästan till vilket pris som helst....*host*
ca 100hk på slangen till en kostnad av 80:- i månaden på IF mitt i Göteborg....borde vara gratis i stort sett på landsbygd.

Lite Fakta:
Bolt on R1 framgaffel med matris cartridge, framhjul med adaptrar för användning av standard hastigetsmätare. Framhjul med waveskivor, finns både bluespots och goldspots. Finns även adaptrar för att köra med 320mm skivor.

Delbara clipons med ISR broms + ISR koppling, precis satt på suberbike konvertering för 6 lax....alla delar sparade så klart. En hel mängd prylar finns....

Ombyggd 900 motor med TRX delar, raceportad topp, wiseco högkompkolvar, Keihin 41:eek:r, tornado kammar.

Öhlins bakstöt, Toby styrdämpare. gick sönder förra säsongen. Staget sitter kvar...

5,5" bakfälg såklart, modifierad bakbroms så R1 ok används.

Programmerbar TCI med quickshifter installerad. Kapat kabeln till gamla QS, ny QS från ignitech ligger och väntar på installation.

Akrapovic 2-1 med MTC tri oval dämpare.

Nya metzeler sportec M7 rr puckar.

Duc 916 roumpa. Kolfiber framskärm + hugger.

Tändkablarna har ramlat ner på fläkten, allt funkar men skall bytas (nya tändkablar finns redo för installation)

Lägger detta här inne först för vill helst den går till TRX entusiast, lägger upp detta på säljes om några veckor.

Alla bud överväges då jag vet att alla bud kommer vara skamligt låga mot vad man får i köpet :) :)


OBS OBS, inga takers så har bokat förvaringsplats...kanske kommer tillbaks till våren.
 
Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Tråden mestadels död förutom Jåke :)

Min TDX 900 körs inte, sväljer tusenlappar när den förvaras på johans MC. Den behöver ett hem där den uppskattas, nästan till vilket pris som helst....*host*
ca 100hk på slangen till en kostnad av 80:- i månaden på IF mitt i Göteborg....borde vara gratis i stort sett på landsbygd.

Lite Fakta:
Bolt on R1 framgaffel med matris cartridge, framhjul med adaptrar för användning av standard hastigetsmätare. Framhjul med waveskivor, finns både bluespots och goldspots. Finns även adaptrar för att köra med 320mm skivor.

Delbara clipons med ISR broms + ISR koppling, precis satt på suberbike konvertering för 6 lax....alla delar sparade så klart. En hel mängd prylar finns....

Ombyggd 900 motor med TRX delar, raceportad topp, wiseco högkompkolvar, Keihin 41:eek:r, tornado kammar.

Öhlins bakstöt, Toby styrdämpare. gick sönder förra säsongen. Staget sitter kvar...

5,5" bakfälg såklart, modifierad bakbroms så R1 ok används.

Programmerbar TCI med quickshifter installerad. Kapat kabeln till gamla QS, ny QS från ignitech ligger och väntar på installation.

Akrapovic 2-1 med MTC tri oval dämpare.

Nya metzeler sportec M7 rr puckar.

Duc 916 roumpa. Kolfiber framskärm + hugger.

Tändkablarna har ramlat ner på fläkten, allt funkar men skall bytas (nya tändkablar finns redo för installation)

Lägger detta här inne först för vill helst den går till TRX entusiast, lägger upp detta på säljes om några veckor.

Alla bud överväges då jag vet att alla bud kommer vara skamligt låga mot vad man får i köpet :) :)
Försöker övertala Laila att hon ska ha den istället för en 600....

Skickat från min G8441 via Tapatalk
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Inte bara du KW som avyttrar det som nu börjar bli rejält gammalt. Brian (cobba) har sålt en av sina i delar också, nåt jag inte trodde skulle hända.

Tips är att göra detsamma, du kommer tyvärr inte få några riktiga slantar för hojen som den står. Jag skulle gärna ta ex.vis motor, men det är annat som ska betalas så det går inte.

Istället envisas jag med att slänga ut lite pengar i taget på traktorn. En FB-kontakt i Norge som köpt en Aprilia (jupp, vi har diskuterat den en del) lade ut sina TDMR från den vurpade TDM:n och jag högg direkt, inte vad jag planerat köpa men med tanke på hur sällan de dyker upp beggade i den här delen av världen... Troligen överpris, men efterfrågan och tillgång styr ju och det var halva priset jämfört med nya. :gnissla:yoparty

Funderar på en korrekt byggtråd, men fan vet om jag orkar. Min hoj är ju iaf ett rullande projekt, till skillnad från många andra som bara försvinner. Ska vara Jörgens H-D eller Dr C enstånka då...:Bugar

Avslutningsvis. TRX må vara en rätt avsomnad hoj (och tråd) här i landet, rör sig mer i UK/NZ/AUS men jäklar den är rolig att köra på bana trots allt och jaga nya 600:eek:r med. :rofl
 
Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Är det någon som vill börja säsongen med ett billigt Akrapovic (MTC tri oval titan dämpare)
Hojta bara, fan glömt att det står i skrubben! :)
Finns inga hojåkare som kör TRX längre, bara folk som är på väg till en "riktig hoj med ABS" och nån enstaka gammal gubbe som Hasse och jag som inte begriper bättre.

Har du kollat begpriserna på Blocket förresten, om man ska tro handlare sitter man på en guldklimp...

Skickat från min G8441 via Tapatalk
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Det var bra ljud i dem! Sebring hamnade på Lailas hoj sen, monterade Akra på min. Lättare men inte lika myndig ton.

Såhär låter den nu, 16 år senare...


Skickat från min G8441 via Tapatalk
 
Last edited:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 790 Duke och en Yamma
Det var bra ljud i dem! Sebring hamnade på Lailas hoj sen, monterade Akra på min. Lättare men inte lika myndig ton.

Såhär låter den nu, 16 år senare...

Fiiint! :) Den mest minnesvärda resan jag gjorde med TRX:en, var en vårdag när jag skulle till Sthlm på seminarium (KTH) och var lite sent iväg. Från garaget i Östhammar tills jag parkerade nere vid Osquldas väg inne på campus tog det inte mer än 60 minuter. Det gick undan då. Inkl några kilometer på E18 bakom en mc-polis som sneglade på mig och manade till lägre hastighet (han for dock iväg efter någon mötande bilist och då var det bara att dra på igen). :crash
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Den pinnar ju på ganska skapligt om man vill.

Nåt liknande har väl hänt...

Som Gelleråsen - Borlänge t o r inkl däckbyte i garaget på under 5 timmar.

Skickat från min G8441 via Tapatalk
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
FZ1:an dök upp i fredags eftermiddag, redan har kapellet blivit utsatt för stöldförsök 2ggr. Tur man har låsögla.
Sverige är annorlunda efter 2015...fiffan
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Någon som vet vilket set med "fotpinnar" som passar TRX, har frågat på olika firmor utan resultat.
Passar och passar... Det kan ju bara olika geometri trots samma infästning. Jag brukar kolla på www.motorcyclespareparts.eu bara för att de har en fungerande korsreferens. Kollar man på en del kan man lätt få en lista på övriga hojar där den använts.

Handlare har inte sån kunskap längre.

Halvdyra LSL finns på eBay annars.

Skickat från min G8441 via Tapatalk
 
Last edited:

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
God kväll gott folk, det var ett tag sen, men nu är det dags att ta fram hojen igen, det är 10 år sen! Vad kör ni för däck nuförtiden?
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Köpt en FZ1a med bridgestones som aldrig tar stryk.
Sista paret jag handlade till trixen var metzelers M7RR. Absolut fantastiska och eftersom nästan nya går dom på fizzern strax.....
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Pirelli Superbike/Supercorsa eller Bridgestone R11...

På de andra hojarna sitter det Conti Roadattack 2 (inte senaste gen = billigt) samt Pirelli Angel GT.

Skickat från min G8441 via Tapatalk
 
Last edited:

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Tidigare så har jag alltid kört på Michelin Pilot Power, men det verkar inte som att dom tillverkas längre, det går att få tag i bakdäck men inte framdäck... Hur funkar efterföljarna?
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Tidigare så har jag alltid kört på Michelin Pilot Power, men det verkar inte som att dom tillverkas längre, det går att få tag i bakdäck men inte framdäck... Hur funkar efterföljarna?

Har personligen ingen erfarenhet då jag inte tycker om hur Michelindäck beter sig. Power 3CT testade jag på V4:an ett tag, ungefär det sämsta moderna skräp jag kört på. Temperaturkänsliga och ojämna i beteendet. Power One som var första "Power"-däcket var faktiskt bättre men saknade allt vad våtgrepp heter.

Generellt är dock inga däck från det dryga senaste decenniet dåliga med undantag om de är gjorda för den asiatiska marknaden. Det mesta i form av radialdäck från kända tillverkare de senaste 15 åren är alltså mer än tillräckligt bra för gatåka. Till och med våtgreppsdäck som första generationens Pilot Road duger för knäskrap på bana om man kan leva med att de rör sig ganska mycket och hellre går rakt än svänger.

Pilot Power är ju inget svårt att få tag på annars, det finns fortfarande. Power utan nån siffra efter är den äldsta konstruktionen med bara en gummiblandning. Värdelöst i regn. 2CT har två olika gummiblandningar, fortfarande inget touringdäck och trivs heller inte på bana men fullgott gatdäck. 3CT... tjaaa... Enligt min text ovan inget dåligt däck, men funkade inte alls för mig och har som de flesta sportigare Michelin ganska smalt användningsområde. Om jag tolkar webben rätt är nog Power 3 det senaste däcket och det finns i dimension för TRX, vill man vara lite baninriktad heter däcket RS/RS+.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top