TRX-tråden

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Nu har jag surfat runt. Det var endast 2-2 i olika varianter. Kompletta system, rör för att kunna byta ljuddämpare till valfritt 50,8 mm och avgasrören som passar till originalljuddämpare.

YAMAHA TDM900 ALL MODELS
PREDATOR 2-2 RRB EXHAUST SYSTEM COMPLETE Road Legal
YAMAHA TDM900 ALL MODELS
PREDATOR 2-2 RRB EXHAUST SYSTEM COMPLETE (RRB Road Legal Removable Baffles)
YAMAHA TDM900 2002-on SILENCER LINK PIPES 50.8mm (2") O/D (PAIR)
PREDATOR EXHAUST DOWNPIPES TO FIT ONTO ORIGINAL SILENCERS

Ixil såg jag ju på blocket för något år sedan. Mailade lite frågor till firman men fick inget svar. Jag har för mig att det var väldigt stor skillnad i längd på rören före kollektorn.

Vad har du för avgassystem på din TRX Killerwhale?
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Akra med 60mm slutdiameter, lite speziale då det brukar vara 52mm tror jag.
Jåke hade om jag kommer ihåg korrekt ett ompulat tdm akra på sin gröna faran, men det kommer han berätta alldeles strax....

EDIT: Kan ju nämna att min motor är tdm/trx hybrid vilket gör att jag kör med trx oljetråg. Detta är lägre än TDM900 vilket hade gjort att mitt akra hade varit obrukbart....Med lägre menar jag så klart att det inte går lika långt ner mot marken....
 
Last edited:

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Jag har inte hittat någon som säljer 2-1 till tdm900 med det finns till 850. Någon som vet varför det är så?
Är det insprutningen på 900 som ställer till det på något sätt?
På tuben finns det massor av klipp på 2-2 slipons.

Jag monterade bort för ett tag sen ett Micron helsystem 2-1 från en TDM900
160424b28.jpg
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Haloj.

Jag funderar stark på en TDM 900 då jag har bekymmer med ryggen o inte kan sitta ihopkrupen på en hoj typ sportigare sak.

TDM900 verkar ju ha rätt bra fart i sig dom verkar ju hänga på både 600/750 sporthojar upp i rätt höga farter.

Bromsar från R1 borde ju bromsa rätt bra med ABS dessutom är ju vikten lägre än ex xt660 o detta borde ju göra gott på småvägar.

Är det något speciellt man skall tänka på förutom alla moddar som bör göras på dessa insprutade 900??

Ös på är ni snälla.
Mvh
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Haloj.

Jag funderar stark på en TDM 900 då jag har bekymmer med ryggen o inte kan sitta ihopkrupen på en hoj typ sportigare sak.

TDM900 verkar ju ha rätt bra fart i sig dom verkar ju hänga på både 600/750 sporthojar upp i rätt höga farter.

Bromsar från R1 borde ju bromsa rätt bra med ABS dessutom är ju vikten lägre än ex xt660 o detta borde ju göra gott på småvägar.

Är det något speciellt man skall tänka på förutom alla moddar som bör göras på dessa insprutade 900??

Ös på är ni snälla.
Mvh
TDM eller om du vill ha modernare med mer effekt, Caponord 1200. Inga speciella konstigheter, är ju egentligen 3e generationen TDM så Yamaha har fått bort de flesta egenheter. Fjädringen kanske upplevs mjuk, ljuddämparna är dyra i original.

Skickat från min Pipo P4 via Tapatalk
 
Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Akra med 60mm slutdiameter, lite speziale då det brukar vara 52mm tror jag.
Jåke hade om jag kommer ihåg korrekt ett ompulat tdm akra på sin gröna faran, men det kommer han berätta alldeles strax....

EDIT: Kan ju nämna att min motor är tdm/trx hybrid vilket gör att jag kör med trx oljetråg. Detta är lägre än TDM900 vilket hade gjort att mitt akra hade varit obrukbart....Med lägre menar jag så klart att det inte går lika långt ner mot marken....
Jupp, stämmer men det var till 850-motorn och har dessutom gått ur produktion vad jag kan hitta. Är det samma delning/anslutningar på 900an? Akra 2-1 helsystem till TDM som med lite kapning/vinkeländring på slutröret passade på TRX. 52 mm anslutning.

Skickat från min Pipo P4 via Tapatalk
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
TRX850-forat är ju jäkligt hemligt, är det helt dött numera? Försökte få kontakt med nån men ingen respons. Om det är insomnat är det ju synd att det inte går att komma åt informationen åtminstone, som arkiv.
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Inte som förr kanske men UK & AUS folket postar på...
Var precis in och kollade lite nya posts som kommit in under dagen..säker på att du var på samma som min länk?
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Inte som förr kanske men UK & AUS folket postar på...
Var precis in och kollade lite nya posts som kommit in under dagen..säker på att du var på samma som min länk?
http://www.trx850.com/phpBB_forum/index.php

Jag kommer inte ens in för min användare är inaktiv och ingen admin verkar vilja aktivera mig. Inte för att det är hela världen, men nu när jag för en gångs skull letade lite info... :)
 
Last edited:

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Last edited:

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Intressekoll:
Funderar på att antingen sälja, men mer troligt sälja i delar. Allt måste då så klart vara "bokat"...

Bolt on R1 framgaffel med matris cartridge, framhjul med adaptrar för användning av standard hastigetsmätare. Framhjul med waveskivor, finns både bluespots och goldspots. Finns även adaptrar för att köra med 320mm skivor.

Delbara clipons med ISR broms + ISR koppling

Ombyggd 900 motor med TRX delar, raceportad topp, wiseco högkompkolvar, Keihin 41:eek:r, tornado kammar 100hk på slangen. Bör köpas med yzf svingen och modifierade drev.

Öhlins bakstöt, Toby styrdämpare.

5,5" bakfälg såklart, modifierad bakbroms så R1 ok används.

Programmerbar TCI med quickshifter installerad.

Akrapovic 2-1 med MTC tri oval dämpare.

Nya metzeler spotrec M7 rr puckar.

Duc 916 roumpa. Kålfiber framskärm + hugger.

Bara kopierat en post från 2015 för att se om det finns någon intressent.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Fan, jag har ju bara inte råd...

Byta mot 1:a årsmodell TDM? :D:hihi
 
Last edited:

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Inga priser på delar alt hela?

Skickat från min F5321 via Tapatalk

Ja iom den sett asfalt under 10 ggr sedan jag lade ut intressekoll senast så är jag inte lika motiverad att få betalt för allt man spenderat genom åren.
Man kan väl få köra hem den för 45 tänker jag, 850 motorn finns inte kvar. Men en jeffla massa delar såsom kolvar topp svänghjul. Original TRX bakdel. Om man vill kan man få med R1 2008 kåpor med dubbla projektorer för att "piffa" till ytterligare....glömmer säkert en del! :)
:glömdet
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top