TRX-tråden

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Hej!

Jag har en fått lite smärre problem på min trx från 96...

Temperaturmätaren vid instrumenten vill inte riktigt fungera som den ska, motorn går fint så jag tänker att det kan va nått skit vid ngn kontakt eller liknande som gör att mätaren inte beter sig normalt? Någon som har ngt tips?

Hastighetsmätaren har slutat fungera...har lokaliserat felet till framhjulet och beställt en ny mojäng( speedo drive) via ebay och hoppas att det är lätt att byta...
Rätt vanligt också, att man som nybliven ägare tror att tempmätaren inte funkar...Viktigaste är att fläkten går igång. Kör en sväng, stanna, och låt hojen gå på tomgång ett tag. Tempmätaren, om den fungerar, ska då gå upp mot de 100, och fläkten ska gå igång. Går fläkten i gång efter ett par minuter, och tempmätaren inte gett utslag, så är det nog som "Irish" säger, tempgivaren. Sitter under tanken, bakom toppen.
 
Last edited:

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Intressekoll:
Funderar på att antingen sälja, men mer troligt sälja i delar. Allt måste då så klart vara "bokat"...

Bolt on R1 framgaffel med matris cartridge, framhjul med adaptrar för användning av standard hastigetsmätare. Framhjul med waveskivor, finns både bluespots och goldspots. Finns även adaptrar för att köra med 320mm skivor.

Delbara clipons med ISR broms + ISR koppling

Ombyggd 900 motor med TRX delar, raceportad topp, wiseco högkompkolvar, Keihin 41:eek:r, tornado kammar 100hk på slangen. Bör köpas med yzf svingen och modifierade drev.

Öhlins bakstöt, Toby styrdämpare.

5,5" bakfälg såklart, modifierad bakbroms så R1 ok används.

Programmerbar TCI med quickshifter installerad.

Akrapovic 2-1 med MTC tri oval dämpare.

Nya metzeler spotrec M7 rr puckar.

Duc 916 roumpa. Kålfiber framskärm + hugger.

Säkert glömt nåt men bara intressekoll :)
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Halloj alla har precis blivit med TRX igen efter 16år. Det blev en 1996 med "håll i hatten" 9000mil på mätaren. Dock en viktig del är att vid ungefär hälften då var den inne för garanti just för att den drog mycket olja så de renoverade stort sett hela motorn. Den gick underbart och lät bra samt kollade oljan efter provkörningen för att se rätt nivå vilket var nästan för mycket olja. Oljan var inte bytt då nuvarande ägare köpte den nu i vintras för att bygga cafe av den men tyckte den var för fin att börja kapa i. Förra ägaren innan den jag köpte av hade tänkt byta olja innan försäljning men lade det ansvaret på nuvarande. GPR pipor sitter på likaså stålomspunna i fram. Hugger i bak och bukspoiler. 16k gav jag för att vara på den säkra sidan om något skulle hända. Gick kanon på tomgång både kall som varm. Känns skitroligt att ha en TRX igen.

Har haft funderingar på R1 gaffel så jag gillar USD utseende men vi får se :banana
Återkommer med bilder senare. har haft 6 ägare och svensksåld men bara 3 riktiga ägare.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Någon som vill köpa en racekuts innan jag lägger ut den på blocket?

6ae93aa026f80599bb295d69a7bb54a1.jpg


8ec6835c2414f9a6799117b5d31fd6d9.jpg
 

Ripnilpor

wrooom
Gick med
14 Jun 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
Yamaha TRX 8,5 dl
Är det någon som har broms och kopplingsgrepp över, eller vet något bra ställe att köpa på.
Har dock R1 broms 98-03, andra sidan är vanligt
Sköna slantar att vänta ;)
 

Ripnilpor

wrooom
Gick med
14 Jun 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
Yamaha TRX 8,5 dl
Jag redigerar tidigare inlägg.
Greppen som (koppling broms) är till TRXn, finns det någon annan modell, typ fzr som passar, är likadana.

Jag har tröttnat på original/jag gillar hojen och den skulle nog vilja ha lite nytt (som en tjej :tuttar )
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Köpte till mina blåa korta, lyckades få dem att skicka bromshandtaget ifrån en R6 istället då jag har R6 pump men de verkar se likadana TRX och R6! ?

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
De ser lika ut, men om jag inte minns fel är det lite olika form på dem så R6 passar bara nästa i TRX-pump och vice versa. Typ bromsen låser när den blir varm för greppet ligger på lite...

Men jag kanske minns fel, det är inte ovanligt. :gnissla
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Jaha, den här tråden har stannat av rätt rejält. Orkar man läsa igenom den igen? Funderar på projekthoj till hösten när racingsäsongen är över och farsan har händelsevis 900 kubik liggande på en hylla. Vet till och med var min gamla Humlan bor...
 
Last edited:

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Jag har inte hittat någon som säljer 2-1 till tdm900 med det finns till 850. Någon som vet varför det är så?
Är det insprutningen på 900 som ställer till det på något sätt?
På tuben finns det massor av klipp på 2-2 slipons.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
För liten marknad antagligen, eller nåt annat. Har inte med insprutningen att göra, snarare möjligen med avgasrening om jag får gissa.Eller att 2-1 huvudsakligen är ett system som gynnar sportigare register med toppeffekt snarare än det man vill ha i en TDM.

Skickat från min SM-A310F via Tapatalk
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top