TRX-tråden

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Okej, ramarna ser juu rejält olika ut, men tyckte ändå att formen på tanken var rättså lika :)
Sen har jag även läst någonstans att dom flesta delarna från yamaha hojar ska passa:tungan

Men tack ska du ha!
En till fråga dock, Ducati monster 600 ser ut att ha precis samma ram, så passar delar från en sån? :)

MVH

Nja, ramarna är bara lika på så sätt att de är rörramar byggda likartat. Hojen som är mest lika TRX är faktiskt Ducati 900SS, att få på en sån bakdel borde gå att göra snyggt. Sen kan man ju få det mesta att passa bara man vill. :)

Bakdel från Honda passar förresten ganska bra om man bara är lite händig. Sitter förresten Apriliasving och lite annat på denna: http://www.youtube.com/watch?v=Vz7wP6j7Usc
 
Last edited:

persson97

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2013
Ort
småland
Hoj
suzuki 125x
Nja, ramarna är bara lika på så sätt att de är rörramar byggda likartat. Hojen som är mest lika TRX är faktiskt Ducati 900SS, att få på en sån bakdel borde gå att göra snyggt. Sen kan man ju få det mesta att passa bara man vill. :)

Bakdel från Honda passar förresten ganska bra om man bara är lite händig. Sitter förresten Apriliasving och lite annat på denna: http://www.youtube.com/watch?v=Vz7wP6j7Usc
Vilken honda? :)
Sving, ram, bromsar gafflar, dämpare och sadel har jag redan lyckats skaffa. Så det får sitta kvar på mitt hemmabygge ;)

Spanat in dendär hojen mkt förövrigt men har inte den r1 bakparti? :)
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Sen har jag även läst någonstans att dom flesta delarna från yamaha hojar ska passa:tungan
Jorå, väldigt mycket från sportigare Yamaha åren ca -94 till -02 passar ganska rakt av eller med enklare mod. Har dock inte så bra koll längre förutom det mest uppenbara som du redan hittat.
 

persson97

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2013
Ort
småland
Hoj
suzuki 125x
Jorå, väldigt mycket från sportigare Yamaha åren ca -94 till -02 passar ganska rakt av eller med enklare mod. Har dock inte så bra koll längre förutom det mest uppenbara som du redan hittat.

Ja okej, men får ta och leta runt, lite modd brukar jag inte ha något emot ändå ;):banana
 

persson97

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2013
Ort
småland
Hoj
suzuki 125x
Blir dubbel här med.. Känner mig tvungen:smasha
Men verkar som att det är populärt att sätta dit antingen r1, r6 eller CBR 1000 arsle, hur pass svårt ingrepp är dehär? :) Måste ramen moddas?
 
Last edited:

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Ort
På landet
Hoj
XJR1300
Tjenare!
Skall imorgon åka och hämta ett Trx chassi, så undrar mest vilka delar som passar då det istortsätt bara är en ram jag ska ta hem. Så tank, vilka hojar kan man plocka en tank ifrån? sadel? just nu är det mest såna stora delar jag undrar över, ska gå från chassi till klar hoj är tanken, vet att det kan bli dyrt men anser att det är värt det :tummenupp Motorn kommer sist..

om någon har något att sälja så hör av er! :rolleyes:

Lär skriva här ofta ^^
Kan man lägga prem på tråden förövrigt?:va

Edit: passar r1 tank utan massa mod? några ändringar kan jag såklart öra men passar det inte alls så är det ju ovärt ;)
vad tror ni?
Hej! Ett tag sedan jag var inne i denna tråden. Var det mitt chassi du köpte kanske?

Jag har en del tankar hemma. Krävs mod på de flesta verkar det som. Den stora luftburken
undertill ställer till det lite. Skaffar du t.ex. FCR´s med pods på så öppnar det nog för fler
alternativ. Jag lånade även hem en Ducati Monster tank för länge sedan men den passade
dåligt och var dessutom för lång i min smak. Jag har en TRX tank med en rejäl buckla på sidan/toppen.
Den skulle du kunna modda för att få till ditt eget stuk kanske.
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Städade lite och hittade trxprylar. Tänkte kolla här först innan de går ut på annons med alla andra prylar.
Det är komplett bakkåpa med bakljus, sadel, passagerarsadel och täckkåpa som ersätter passagerarsadeln.
2st Lazer kolfiberslip-ons.
2st original pipor
En sving
En hugger i plast med jättesnabb kolfiber look :)
 

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Hej alla TRX-ägare/kännare!

Har just köpt en 98:a med 2-1 Micron helsystem som jag har tänkt fixa en del med. Ett par inledande frågor:

- Är det mycket jobb för att få dit en gaffel från t.ex. en R6 eller R1?
- Försämrar man registret genom att byta till Ramair filter utan att justera förgasarna?
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2014-05-13 kl. 20.14.50.png
    Skärmavbild 2014-05-13 kl. 20.14.50.png
    48.6 KB · Visningar: 55
  • Skärmavbild 2014-05-13 kl. 20.21.05.jpg
    Skärmavbild 2014-05-13 kl. 20.21.05.jpg
    75 KB · Visningar: 73

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Ort
På landet
Hoj
XJR1300
Hej alla TRX-ägare/kännare!

Har just köpt en 98:a med 2-1 Micron helsystem som jag har tänkt fixa en del med. Ett par inledande frågor:

- Är det mycket jobb för att få dit en gaffel från t.ex. en R6 eller R1?
- Försämrar man registret genom att byta till Ramair filter utan att justera förgasarna?
Är det YZF750 gafflar du har, moddade så bluespoten passar?
 

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Ort
På landet
Hoj
XJR1300
Det är inte min hoj! I wish!! Bara ett exempel på hur jag vill att min ska se ut.

:)

Så: hur är det med gaffel och filter?
Det jag vet om våra förgasare är att de inte trivs med för öppna landskap.
De skall ha lugnet inifrån en luftburk. Installerar du däremot FCR´s så
mår de som fisken i vattnet utan burk.

Gällande gafflar så står jag också inför ett kommande byte. Så pass mycket
har jag tagit reda på att styrstammen skall följa med till de nya gafflarna/styrkronorna.
Jag misstänker att TRX stammen är några hundradelar för smal så den inte
sitter tajt i R1 kronan men inget jag hunnit verifiera än.
 

demolitiondave

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2009
Ort
stockholm
Hoj
trx 850-98, gs450-81
Hej

Jag har strul med min trx. har tappat ur oljan i nivåglaset (kall hoj bytte inte filter heller) i glaset såg det ut som det var olja kvar, jag tänkte inte mer på det. Fyllde på olja och fick i en och en halv liter kanske och sen är det proppfullt i nivåglaset. Jag har ingen susning om vad som kan vara felet. Någon i expertisen här som har en susning?
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Har du tappat ur olja på bägge ställena, låter som du glömt tömma tanken...

Sen är det ju faktiskt torrsump, du ser inte korrekt nivå med kall hoj, du måste varmköra så du cirkulerar oljan. Annars ser du bara det du just fyllt tanken med...
 

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Ort
På landet
Hoj
XJR1300
Troligtvis som Jåke säger, ej tappat ur på bägge ställena, 3 om du även byter filter.
Du är inte den första som bommar den andra pluggen o inte den sista heller.
Jag gjorde samma sak. :D
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Det är inte min hoj! I wish!! Bara ett exempel på hur jag vill att min ska se ut.

:)

Så: hur är det med gaffel och filter?
När jag bytte gaffel/gaflar på min, så gjorde jag nya styrstammar. Det gick inte använda de som satt på nya gafflarna.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top