TRX-tråden

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
oXydex skrev:
OK tack ser onekligen väldigt likt ut. Då är vi 2 med det mot resten av världen ;)

HansJ: Din sadel ser onekligen ut som min även fast den är lite mer bullig ändå. Va det den som du trodde va original?

/oXydex
Hej vad det går... Med risk att dubbelsvara: Nej, den som sitter på bilden är den jag tror kommer från Kedo, den som ligger i förrådet tror jag är tjockare, och har lite mer "struktur" i överdraget.
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
HansJ skrev:
Hej vad det går... Med risk att dubbelsvara: Nej, den som sitter på bilden är den jag tror kommer från Kedo, den som ligger i förrådet tror jag är tjockare, och har lite mer "struktur" i överdraget.

hehe och jag som just ändrade min tråd ;)

Jag är ev iaf intresserad av den om jag inte kan göra något åt min egen

/oXydex
 

Ola_FZR

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Örebro
Hoj
TDM 850
Laila skrev:
Tja nu lägger jag mig i en diskussion som jag inte vet om jag fattat rätt, ni pratar sadel....Jag bifogar en bild på min, den är original, passar min rumpa utmärkt men jag har iofs extra stoppning naturligt :tungan

Edit: Jag har försökt att göra bilden större :huvet

Vad är det för en liten pryttel du har på rumpan ,på hojen alltså :hihi
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Handtagen bak verkar vara orginal på Tyskspecade TRXer. Både min och kompisens (4UN3 vilket skall vara -97 enl bike trollhättan) så sitter dessa och ser väldigt orginal ut. En annan kompis har en -96 och den har inte fästen i bakramer för passagerarhandtagen. JUst dessa fästen i bakramen är svetsmuttrar, som dessutom är inlackerade så jag betvivlar att så många lyckats få till ett garageprojekt så bra. Dessutom finns en hel del diskussioner på tyska sidor om hur man tar bort och täcker hålen.

//Peter
 

Laila

ser snabb ut
Gick med
19 Feb 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Gixxer - Rakel
Ola_FZR skrev:
Vad är det för en liten pryttel du har på rumpan ,på hojen alltså :hihi

Prylen på kutsen är en gps-antenn.

Hört talas om ISA (intelligent hastighetsanpassning)?
Vägverkerket gav för ett par år sedan Sweco i uppdrag att undersöka om det är möjligt att ha ett hjälpande hastighetssystem på hojar. Ute i Europa finns det krafter som verkar för att detta ska bli ett krav på alla fordon.....
SMC fick i uppdrag att hitta fyra förare, eftersom jag bor i Borlänge och Transportforskarcentrum finns här så frågade SMC mig.

Tanken var att vi skulle ha en vanlig handator istället för hastighetsmätare som via gps och sammankoppling med nationella vägdatabasen skulle ge oss varningar om att vi körde för fort (ljud- och ljussignaler). Problemet är att man inte kan ta en kontorspryl, sätta den utomhus i regn/rusk osv och tro att den funkar, projektet står väldigt still just nu.

Är du intresserad kan du läsa mer här:
http://smcdalarna.org/phpbb2/viewtopic.php?t=93
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Passar på att ställa en fråga här nu då.

Är det någon som känner till vilka chassienummer som är vilka årsmodeller ??

Ex: T-rex har en på 1000 nånting, reggad som -96 av SBP.
Min har ch-nr 11xxx, reggad som -96 av SBP

//Peter
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
Froven skrev:
Handtagen bak verkar vara orginal på Tyskspecade TRXer. Både min och kompisens (4UN3 vilket skall vara -97 enl bike trollhättan) så sitter dessa och ser väldigt orginal ut. En annan kompis har en -96 och den har inte fästen i bakramer för passagerarhandtagen. JUst dessa fästen i bakramen är svetsmuttrar, som dessutom är inlackerade så jag betvivlar att så många lyckats få till ett garageprojekt så bra. Dessutom finns en hel del diskussioner på tyska sidor om hur man tar bort och täcker hålen.

//Peter

Ska fota mitt bakparti lite ikväll då så får jag se hur mitt ser ut. Det är nog troligt osm du säger att det är en viss batch skeppad till Tyskland som ev kan ha så då.

/oXydex
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Min är tyskimport och har inte handtag, bara plastpluttar. Skruvarna finns på insidan, ev är det någon som redan tagit bort handtagen och täckt hålen enligt den tyska hemsidan.
/Hasse
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
kör utan

Jag har en täckplatta istället. De som åker med tycker det är obekvämt å jag tycker det är jobbit att skjutsa :)
 

Bifogat

  • 01.JPG
    01.JPG
    122.9 KB · Visningar: 559

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
till oxydex

Oljan som rinner ur ramen kommer nog från luftburken.
Om det är som på min, så går det en dreneringsslang från luftburken till ramen och oljan som rinner ut kommer från vevhusventilationen. Antingen har du haft för mycket olja i eller så är dina oljeringar dåliga.
Kommer d blårök under kraftig acc upp till rödmarkering?
Kolla i luftburken om där är olja. Hade nog över en ½dl där...
Mvh. Jokim
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
HansJ skrev:
Min är tyskimport och har inte handtag, bara plastpluttar. Skruvarna finns på insidan, ev är det någon som redan tagit bort handtagen och täckt hålen enligt den tyska hemsidan.
/Hasse

Tillbaks från alperna?
Skippar nog svingen och kör enbart på fälg istället. Har hittat en dragracer som har en skitlätt yzf750rr fälg till salu!
Såg japanen "tz250"´s trx på trx850.com. Han hade bara bytt fälg å d gick bra.
/Jocke
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Hjullagermått?

Är det ngn. av er som har hjullagermåttet till framhjulet el. vet var man kan få tag på d?
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
TRX-joCCe skrev:
Tillbaks från alperna?
Skippar nog svingen och kör enbart på fälg istället. Har hittat en dragracer som har en skitlätt yzf750rr fälg till salu!
Såg japanen "tz250"´s trx på trx850.com. Han hade bara bytt fälg å d gick bra.
/Jocke
Jupp, tillbaks, och i bagaget hade jag ett MAB helsystem, som sitter på sen igår kl 15.00 ;), grövre rör från utblås till dämpare, låter gott. Nackdelen är att jag förmodligen måste bänka om den, men jag väntar till i vår, tänkte experimentera lite med luftburken också...
Funkar säkert bra, kanske t.o.m. bättre, originalsvingen är ju lättare, och den extra styvheten är nog överflödig.
Hjullager dimensioner jag har tyvärr ingen aning om.
/Hasse
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
TRX-joCCe skrev:
Jag har en täckplatta istället. De som åker med tycker det är obekvämt å jag tycker det är jobbit att skjutsa :)

Jag lider inte alls av att skjutsa utan tycker istället det oftast är trevligt att komma iväg nånstans utan att ta bilen. Så det får bli sadel kvar där bak för tösen

Jag skulle till å kolla luftburken idag. Visste inte alls om att den gjorde så, så tack så mycket för informationen.

/oXydex
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
HansJ skrev:
Jupp, tillbaks, och i bagaget hade jag ett MAB helsystem, som sitter på sen igår kl 15.00 ;), grövre rör från utblås till dämpare, låter gott. Nackdelen är att jag förmodligen måste bänka om den, men jag väntar till i vår, tänkte experimentera lite med luftburken också...
Funkar säkert bra, kanske t.o.m. bättre, originalsvingen är ju lättare, och den extra styvheten är nog överflödig.
Hjullager dimensioner jag har tyvärr ingen aning om.
/Hasse

MAB? Info/bilder/pris ;)

Kom igen. skynda dig hem å fota av pärlan så vi får se hur det blev

/oXydex
 

Ola_FZR

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Örebro
Hoj
TDM 850
oXydex skrev:
Tiefer slog jag upp och översatte det för mig själv som Tjockare och utgick från det ;) men visst kan det vara som du säger. Prova gärna och känner du att du inte får ut så mycket av det så kanske jag kan få prova den oxå innan jag hostar upp lite deg för den. I annat fall så ska jag ge mig på min med lite mer massa.

Har lagt upp lite manualer som jag finner användbara på min gamla hemsida. TDM-manualen är guld då den är i väldigt bra kvalitet men nackdelen är att all info inte är 100%-ig utan får tas med viss känsla. TRX-manualen däremot är ju korrekt men är samma som du länkade till antar jag och den är i riktigt dåligt kvalitet dessvärre. sen så är TDM-manualen 300 sidor tjockare så viss info saknas ju i TRX-manualen =)

Med ligger även en OEM-manual på engelska för oss som har importerad hoj och inte va riktigt vakna på tyskalektionerna

(Tar ingen creds för manualerna då jag "lånat" dem på diverse ställen på nätet)

Hoppas iaf någon får nytt av dem

http://www.visit.se/~oxygen/Manual/ ]Manualer[/URL]

/oXydex



Jag får inte fart på din länk?
Kan säkert vara jag som gör nåt fel.......
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
oXydex skrev:
MAB? Info/bilder/pris ;)

Kom igen. skynda dig hem å fota av pärlan så vi får se hur det blev

/oXydex
www.mab-power.de, ca 1070 Euro för nytt, köpte mitt beggat till ett betydligt bättre pris, men då ser det ju beggat ut också. 2-2 system med X-koppling under motorn, krökarna ca 4 mm grövre från utblås, 2 tum efter X:et till dämparna, 2 tum utan insats i dämparna. Skitnöjd, kör så mycket i tunnlar jag kan, och lämnar öronpropparna hemma :tummenupp
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
HansJ skrev:
www.mab-power.de, ca 1070 Euro för nytt, köpte mitt beggat till ett betydligt bättre pris, men då ser det ju beggat ut också. 2-2 system med X-koppling under motorn, krökarna ca 4 mm grövre från utblås, 2 tum efter X:et till dämparna, 2 tum utan insats i dämparna. Skitnöjd, kör så mycket i tunnlar jag kan, och lämnar öronpropparna hemma :tummenupp


Låter ju kalas. Nypriset va ju inte direkt billigt men du fick väl hyffsat för beg. då antar jag =) Ljudet borde ju bli något manligt då iaf med 2" ;)


Ännu en fråga. Har någon av er stött på Microfishes på TRX nånstans? Jag sökte igenom alla länkar på sporthoj.com's tekniksida utan resultat. Hade många gånger nytta av det när jag höll på med min XR600R så söker efter det nu oxå.

Kör ni alla med Haynes annars? Clymer?, Yamaha Original?

/oXydex
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
Ni som är lite mer packbenägna av er. Vad har ni för typ av packning på hojen under tur?

Funderar på en tankväska men vet inte om det blir väldigt klumpigt på den ganska smala tanken. Sporthojar i övrigt är ju ganska så breda just där så många tankväskor är väl framtagna för kanske lite mer stabila grunder.

Share your info :)

/oXydex
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top