Honda CBR 125 R

*SoWHS*

Guest
BlueNinJa skrev:

Men för farsan kostade det ca 2400. Så vi ringde och kollade med dom på försäkrings bolaget om nu min far skulle kunna stå som " försäkrare" och det gick bra bara man bodde undersamma tak! .
Det är en annan sak om du tex försäkrar den på din mormor som bor på nått jävla hem .. för då går det åthelvete


Som min kompis. Han bor i utkanten av stan och har sin försäkrad på sin farsa som bor typ 2 mil ifrån han på landet (där försäkringen är billigare), han lär ju inte få ut nånting om den tex blir snodd under natten (vilket egentligen är rätt omöjligt, men ändå?)
 

*SoWHS*

Guest
Gradda skrev:
Tycker allt låter så jävla konstigt... som sagt iaf... det finns inga pluggar i hojjen som det sagts tidigare av hondas general agent!
Jag och Janne har vart å kollat på utländska honda sidor där dom har cbr:en till salu och vartenda ställe så har hojjen legat på samma kW osv. snackade med lelles idag också och dom säger också att hojjen är på full effekt!

Nej men är det inte så att hela EU har samma bestämelser med 11Kw? tex "EU-Moppe"? Gissar på att du för beställa en sån där kamaxel från japan eller nåt land utanför EU om du vill få en "avstrypt". Eller nån butik som kanske importerar sådana. om någon kan japanska så kan den ju alltid kolla på hondas japanska sida :rofl www.honda.co.jp
 

*SoWHS*

Guest
att honda gör en strypnig bara för europa är högt troligt!
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Norre89 skrev:
att honda gör en strypnig bara för europa är högt troligt!

Ganska otroligt enligt mig, europa har 11kW-gräns(15 hk) hojen har väl 13 eller 14? Att strypa en stånka med en annan kam får kanske ner effekten ett par-tre hästar på sin höjd(15-25%).
 

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Ort
Söderhamn
Hoj
Zx9R -99
Chris Ash skrev:
Ganska otroligt enligt mig, europa har 11kW-gräns(15 hk) hojen har väl 13 eller 14? Att strypa en stånka med en annan kam får kanske ner effekten ett par-tre hästar på sin höjd(15-25%).

så är det iallafall... annars skulle jag väl aldrig ha skrivit det .. och när jag själv lämnat in min så dom gick igenom den och konstaterade att det var kammen , då fattar jag inte ens att ni gnatar emot... :kocko
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
BlueNinJa skrev:
så är det iallafall... annars skulle jag väl aldrig ha skrivit det .. och när jag själv lämnat in min så dom gick igenom den och konstaterade att det var kammen , då fattar jag inte ens att ni gnatar emot... :kocko

Eftersom du skriver att det är en speciell kam för Sverige, medan alla utländska CBR har samma kam som den svenska....
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
BlueNinJa skrev:
jamen eu kanske?

Nu är det bannemig upp till bevis för (mot, eller vad heter det?) oss tvivlare.
Visa oss den hemsidan eller lämna ut ett telnr. och namn till det verkstadsanställda som verkligen vet.
 

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Ort
Söderhamn
Hoj
Zx9R -99
jamen asså.... om jag lämnar in min förbannade mc för att kolla om den är stryp och han kommer fram till att den är strypt i kamm axeln då är dte väl så då eller? eftersom snubben har hållt på med mc motorer och motorcyklar hela sitt liv.. men visst ni får väl tro vad fan ni vill.. för jag vet iallafall att denär strypt samt att han håller på att fixa en ny kamm axel till mig.... :fatta!
 

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
"Strypt" och "original" är två helt olika saker! :mattias
 

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
BlueNinJa skrev:
ja? har jag påstått att den har varit annat än strypt då? :tungan

Nu blandar jag mig in i leken också....

Det kan ju vara så att Honda har på fabriken (produktutvecklingen) valt att ha en "snällare"-kam för att kunna leva upp till sitt (störrsta)säljarrgument; 5års garanti. Visst säljer effekt lika bra (om inte bättre med skryt siffror på papper) men det är ju inte effekten som efterfrågas om man väljer att köpa en liten driftsäker 4-taktare som klarar EUs alla direktiv.

Så visst kan man tjäna lite effekt med en "vassare"-kam, men tänk då på att service intervallerna blir kortare och registret får en mer 2-t liknande prägel.

Men strypt skulle jag inte kalla det i alla fall!
 

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Umeå
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
BlueNinJa skrev:
för jag vet iallafall att denär strypt samt att han håller på att fixa en ny kamm axel till mig.... :fatta!

Har du hört om dom har hittat nån kammaxel åt dig en? :)
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Gradda skrev:
Tjenare!
lite svar ska väll jag kunna komma med.. *kört ca 320mil med min så* ;)
Bensinförbrukning: Ligger på 0,32 - 0.33l/milen
Komfort: helt ok! *står i tester att den är ok för dom som är högst 1,80lång eller kortare och själv är man nästan 1,80 :)
Lyse: kanonbra!!
Bromsar: Dom tar kan ja lova ;)
verkstäderna skiljer sig från varje stad så där håller jag tyst
Bra kvalite på hojjen tycker jag iaf.
Ljudet: underbart framförallt när man kör i stan ;)
Toppar runt 120km/h på en raksträcka om man ligger på tanken och inte har allt för mycket motvind *vikten på förarn avgör ju en del också*
Man får ju inte skjutsa, men klart man testat det också en sväng.. och det gick då inte mycke långsammare med en passagerare på när jag skjutsade.. kunde köra mellan 100 - 110km/h
Det är bra acc i hojjen original också, det är inte som på en 2-taktare att det går tungt på låga varv å sedan kommer allt direkt, utan den acc. med en jämn kurva :) några mera frågor?


Jag har en Honda NS125F av årsmodell 86 Jag har strypningen kvar som är till 9kW men Atac ventilen är ikopplad. Den gör 130 på raka oavsätt om jag tjussar.. (något nerdrevad) övningskörde med farsan förra året och det gick ju att toppa för det.. lite segare att komma upp i fart bara.
 

wahlan

Sporthojsnörd
Gick med
18 Sep 2003
Ort
på havet
Hoj
K7
philsson skrev:
Jag har en Honda NS125F av årsmodell 86 Jag har strypningen kvar som är till 9kW men Atac ventilen är ikopplad. Den gör 130 på raka oavsätt om jag tjussar.. (något nerdrevad) övningskörde med farsan förra året och det gick ju att toppa för det.. lite segare att komma upp i fart bara.

Min gör 130 till varvstoppet, men det är acc i min också :)
 

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Ort
Söderhamn
Hoj
Zx9R -99
hmm. min är då snart inkörd iallafall.. kört drygt 100 mil nu på några dagar.. men det är bara här hemma, har ej varit ute på¨några större svängar , nån som är sugen på att åka nån sväng? steffo , jag och nån kompis till han skulle prelimenä ut och åka en sväng på lördag eller söndag , men ju fler dessto roligare
 

wahlan

Sporthojsnörd
Gick med
18 Sep 2003
Ort
på havet
Hoj
K7
BlueNinJa skrev:
hmm. min är då snart inkörd iallafall.. kört drygt 100 mil nu på några dagar.. men det är bara här hemma, har ej varit ute på¨några större svängar , nån som är sugen på att åka nån sväng? steffo , jag och nån kompis till han skulle prelimenä ut och åka en sväng på lördag eller söndag , men ju fler dessto roligare

Jomenvisst! Söderhamn är ju inte såå långt bort :)
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top