Honda CBR 125 R

Ulf G

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Gott och blandat
BlueNinJa skrev:
nej men jag letar efter där man kan köpa .
Leta fram ett reservdelsnummer till den (utländska) orginalkamaxeln du letar efter så kan du beställa den från vilken Hondaåterförsäljare som helst.
 

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Ort
Söderhamn
Hoj
Zx9R -99
Flummo skrev:
Leta fram ett reservdelsnummer till den (utländska) orginalkamaxeln du letar efter så kan du beställa den från vilken Hondaåterförsäljare som helst.

jo det har du rätt i :)
men då e det så också att jag vet ej vad det heter på engelska och vet ej någon sida där dom kan ha det
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
BlueNinJa skrev:
spelar ingen roll vem den är fösäkrad på bara den står på nån som bor under samma tak . om du förstår vad ja menar

Nej det gör det inte. Sök på forumet med ordet "skenförsäkring" läs trådarna och lär dig.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Gradda skrev:
jag hade gjärna slängt ut 50:- på ett munstycke, men vad gör man när det bara finns original? :confused: ska kolla när jag åker till janne imorrn för att dra pluggarna så ska vi ta en titt om han har nån munstycke som kan passa! annars så blire till att finborra jäklar i mitt skal! ska bli jävlit gött att se hur hojjen går efter imorrn! ;)


Har du inte Keihinförgasare? Isåfall finns det mängder av munstycken.
 

wahlan

Sporthojsnörd
Gick med
18 Sep 2003
Ort
på havet
Hoj
K7
Chris Ash skrev:
Nej det gör det inte. Sök på forumet med ordet "skenförsäkring" läs trådarna och lär dig.

Tänkte jag med, har ju hört det överallt att skenförsäkra inte är bra för att du inte får ut någon ersättning om de händer något (för det mesta iaf).

Moahuahua jag hade rätt :yoparty :)


BTW...fin avatar! :hihi :rofl :rofl :rofl
 
Last edited by a moderator:

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Ort
Söderhamn
Hoj
Zx9R -99
Chris Ash skrev:
Nej det gör det inte. Sök på forumet med ordet "skenförsäkring" läs trådarna och lär dig.

Alltså... Om jag ska fösäkra min mc kostar det mig ca 4900 eller vatusan det nu kostade.

Men för farsan kostade det ca 2400. Så vi ringde och kollade med dom på försäkrings bolaget om nu min far skulle kunna stå som " försäkrare" och det gick bra bara man bodde undersamma tak! .
Det är en annan sak om du tex försäkrar den på din mormor som bor på nått jävla hem .. för då går det åthelvete

Nått jävla hem? Det är inte många gammla som önskar bo på ålderdomshem. Det är något dom bara måstre ta. Skärp till dig! /Stefan
 
Last edited by a moderator:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
BlueNinJa skrev:


asså... om jag ska fösäkra min mc kostar det mig ca 4900 eller vafan det kosta . men för farsan kostade det ca 2400 .. så vi ringde och kollade med dom på försäkrings bolaget om nu min far skulle kunna stå som " försäkrare" och det gick bra bara man bodde undersamma tak! . det är en annan sak om du tex försäkrar den på din mormor som bor på nått jävla hem .. för då går det åthelvete


Jag beklagar men det är inte så enkelt....försäkringsbolaget säger gärna bä för att få dig som kund och sen bu när olyckan är framme. Försäkringsbolag kan vara rent jävliga att ha att göra med när man ska ha ersättning och då är ett muntligt telefonsamtal inte vatten värt.

Det är ju dessutom så att bevisbördan ligger hos dig. Försäkringsbolaget kan vägra ersättning helt utan förklaring.

Edit: Detta har som sagt varit uppe förut och det finns mängder av trådar som förklarar principen om försäkrat intresse.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
nomolas skrev:
tänkte jag med, har ju hört det överallt att skenförsäkra inte är bra för att du itne får ut nåt om de händer nå (för det mesta iaf). MOahuahua jag hade rätt :yoparty :)


BTW...fin avatar! :hihi :rofl :rofl :rofl


Du bidrar till en högre premie åt "gamlingarna" om du kör omkull med din farsas namn på försäkringen.. När du blir äldre vill du nog inte att snorungar ska göra din premie högre?
 

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Ort
sollefteå
Hoj
En blå nia
BlueNinJa skrev:
servade den idag så nu så :) ska bara ha tat på en video kamera.. men får ta det efter resan kommer hem på typ fredag elelr så



Så du har på grejjerna nu då? Inte mycket till kommentarer från din del iaf :va
 

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Umeå
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
Chris Ash skrev:
Jag beklagar men det är inte så enkelt....försäkringsbolaget säger gärna bä för att få dig som kund och sen bu när olyckan är framme. Försäkringsbolag kan vara rent jävliga att ha att göra med när man ska ha ersättning och då är ett muntligt telefonsamtal inte vatten värt.

Det är ju dessutom så att bevisbördan ligger hos dig. Försäkringsbolaget kan vägra ersättning helt utan förklaring.

Edit: Detta har som sagt varit uppe förut och det finns mängder av trådar som förklarar principen om försäkrat intresse.


Det dära kan ju skilja sej från olika försäkringsbolag! farsans kompis jobbar på länsförsäkringar och han har pratat med honom när vi kollade premierna osv. och det är helt ok att skriva hojjen på farsan sin om man bor under samma tak! däremot så kunde det bli bekymmer om jag bor i stockholm och försäkrar hojjen på gudrun som bor i en liten lappkåta uppe i kiruna! :)
 

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Umeå
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
BlueNinJa skrev:
hehe nej då .. det är ju bara i sverige dom har bytt till en annan kamm axel... jävla skit lagar och sånt... kommer nog gå skit bra :)

Tycker allt låter så jävla konstigt... som sagt iaf... det finns inga pluggar i hojjen som det sagts tidigare av hondas general agent!
Jag och Janne har vart å kollat på utländska honda sidor där dom har cbr:en till salu och vartenda ställe så har hojjen legat på samma kW osv. snackade med lelles idag också och dom säger också att hojjen är på full effekt! det som man dock kan göra är väll isf att beställa micron systemet å så... vart beställde du 150cc cyllen ifrån förresten??
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Gradda skrev:
Det dära kan ju skilja sej från olika försäkringsbolag! farsans kompis jobbar på länsförsäkringar och han har pratat med honom när vi kollade premierna osv. och det är helt ok att skriva hojjen på farsan sin om man bor under samma tak! däremot så kunde det bli bekymmer om jag bor i stockholm och försäkrar hojjen på gudrun som bor i en liten lappkåta uppe i kiruna! :)


Japp, men det jag säger är att du aldrig kan veta, dra öronen åt er, be att få exakt ALLT på papper! Vad de säger gäller inte! Annars är ni rökta om försökringsbolaget sätter sig på tvären och tro mig, det kommer de att göra om de får chansen....

Nu är det väl iofs Trygg Hansa som varit det hårdaste bolaget mot sånt här.
 

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Umeå
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
Chris Ash skrev:
Japp, men det jag säger är att du aldrig kan veta, dra öronen åt er, be att få exakt ALLT på papper! Vad de säger gäller inte! Annars är ni rökta om försökringsbolaget sätter sig på tvären och tro mig, det kommer de att göra om de får chansen....

Nu är det väl iofs Trygg Hansa som varit det hårdaste bolaget mot sånt här.

borde vara lugnt i mitt fall eftersom att vi känner han så pass väl om fixade försäkringen till oss... men som du sa så är man ju olika sträng på olika försäkringsbolag också... Är tveksam på det där med kamaxeln jag också.. för det är samma kamaxel i den svenska som den tyska och alla andra.. men det kanske ä så att dom gjort en klenare kamaxel och kommer att släppa en bättre framöver... men det får framtiden utvisa... :)
 

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Umeå
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
BlueNinJa skrev:
nämen visst jag har väl fel då!... NOT!

ingen är ju 100% säker på dedära... alltså, kammen kanske inte är den bästa som man skulle kunna haft, men det finns ju inga andra att köpa en heller.. fast det lär nog komma ut så småningom... allting löser sig förr eller senare! :tummenupp
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top