Honda CBR 125 R

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Umeå
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
marcus_136 skrev:
Seriöst , borra munstycken , eller så slänger man fram en 50 spänn eller nått för ett nytt munstycke och kan få perfekt resultat , att borra är liksom som en chansning.

jag hade gjärna slängt ut 50:- på ett munstycke, men vad gör man när det bara finns original? :confused: ska kolla när jag åker till janne imorrn för att dra pluggarna så ska vi ta en titt om han har nån munstycke som kan passa! annars så blire till att finborra jäklar i mitt skal! ska bli jävlit gött att se hur hojjen går efter imorrn! ;)
 

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Umeå
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
Dizzy skrev:
hhmm :va du får visst skjussa men det är som på alla lätta hojjar (dvs om den är reggad för en passagerare) att man måste vara fylda 18år innan man får skjussa. Men hur många poliser tror ni har som prioritet att kolla om den mc`n som dom ser är en 125`a och sedan se efter om föraren är 18år? :va tror att dom har viktigare saker för sig, eller inte ens vet om att lagen är sådan för oss 125 förare. Om du nu skulle åka dit på det så får du antingen en varning eller 300kr var i böter, och vid upprepande gånger så blir det risk för indraget kk :död . Aja, men jag skjussar på iallfall, har åkt förbi polisbilar MÅNGA gånger utan att den ens har tittat mot mig på oroväckande sätt... :hihi

ja, jag vet.... man får skjutsa på hojjen, men som sagt så måste man vara 18 år fyllda... problemet här är att det är en sån liten stad och dom flesta känner varandra... tror inte att en polis skulle stoppa mej om jag skjutsade nån med hjälp för att om dom kollar på reg. nr vem som äger hojjen så står det att de e farsan... :) men som sagt, känns dumt om man åker på böter å så...
 

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
Gradda skrev:
ja, jag vet.... man får skjutsa på hojjen, men som sagt så måste man vara 18 år fyllda... problemet här är att det är en sån liten stad och dom flesta känner varandra... tror inte att en polis skulle stoppa mej om jag skjutsade nån med hjälp för att om dom kollar på reg. nr vem som äger hojjen så står det att de e farsan... :) men som sagt, känns dumt om man åker på böter å så...
skenförsäkring?! det var billigare att ha min skriven på mig och försäkrad på mig än på min styvfarsa som har nästan 30prickfria år! jag betalar 230kr hel/månad (Folksam) (inkl avställnings möjlighet, & då ingick garageförsäkring när den är avställd) hade jag tagit på honom så skulle de sluta på 345kr! (exakt samma avtal) :va
aja, skit samma :tomten
 

Sjoberg1

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Stora Levene
Hoj
Honda Cbr 125R
Någon som kan fixa några bilder på strypningen i insuget? Finns det några "trimm" CDI boxar att få tag på?
 

*SoWHS*

Guest
Duger en Nolan N81 hjälm till en mc?
 
Last edited:

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Umeå
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
Dizzy skrev:
skenförsäkring?! det var billigare att ha min skriven på mig och försäkrad på mig än på min styvfarsa som har nästan 30prickfria år! jag betalar 230kr hel/månad (Folksam) (inkl avställnings möjlighet, & då ingick garageförsäkring när den är avställd) hade jag tagit på honom så skulle de sluta på 345kr! (exakt samma avtal) :va
aja, skit samma :tomten

vi har länsförsäkringanr om jag minns rätt och skulle jag ha en helårsförsäkring så skulle de kosta mej mellan 4500 - 5000:- för farsan kostade de runt 2500:- där nånstans iaf... så då känndes det bäst att han fick stå skriven på hojjen! :)
 

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Umeå
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
Sjoberg skrev:
Någon som kan fixa några bilder på strypningen i insuget? Finns det några "trimm" CDI boxar att få tag på?

kan kanske fixa nån bild idag, ska dra båda pluggarna om ett tag.. :) kan se om det finns nån möjlighet att låna en kamera :tummenupp
 

P-E

Guest
Gradda skrev:
kan kanske fixa nån bild idag, ska dra båda pluggarna om ett tag.. :) kan se om det finns nån möjlighet att låna en kamera :tummenupp

Upp till bevis, ska bli roligt att läsa om det blev någon skillnad.. Eller rättaresagt hur stor skillnad. :)
 

wahlan

Sporthojsnörd
Gick med
18 Sep 2003
Ort
på havet
Hoj
K7
Gradda skrev:
vi har länsförsäkringanr om jag minns rätt och skulle jag ha en helårsförsäkring så skulle de kosta mej mellan 4500 - 5000:- för farsan kostade de runt 2500:- där nånstans iaf... så då känndes det bäst att han fick stå skriven på hojjen! :)

får du ut nåt då om du crashar då??? Dumt att skenförsäkra blir bara probbs sen.
 

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Ort
Söderhamn
Hoj
Zx9R -99
Hej!

Det är kammaxeln som är strypt på cbr:en i sverige!
Lämnade in min idag så nu vet jag exakt. Så nu letar jag efter en kamm som är till "icke svenska cbr". Jävla dum Honda-Sverige som gjorde på detta viset!! :kocko
 
Last edited by a moderator:

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Ort
Söderhamn
Hoj
Zx9R -99
nomolas skrev:
får du ut nåt då om du crashar då??? Dumt att skenförsäkra blir bara probbs sen.

spelar ingen roll vem den är fösäkrad på bara den står på nån som bor under samma tak . om du förstår vad ja menar
 

Sjoberg1

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Stora Levene
Hoj
Honda Cbr 125R
Gradda skrev:
kan kanske fixa nån bild idag, ska dra båda pluggarna om ett tag.. :) kan se om det finns nån möjlighet att låna en kamera :tummenupp

Har du monterat isär grejerna och sett pluggen i insuget om det finns nån överhuvudtaget?
 
Last edited by a moderator:

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Ort
Söderhamn
Hoj
Zx9R -99
Sjoberg skrev:
Har du haft i sär grejerna å sett pluggen i insuget om det finns nån överhuvudtaget.

Det finns ingen anann! Det är kammaxeln om du läste vad jag skrev ovan
 
Last edited by a moderator:

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Ort
Söderhamn
Hoj
Zx9R -99
spectre skrev:
hojen blir 10 kg tyngre och bakhjulet lossnar i farter över 2.. Lätt

hehe nej då .. det är ju bara i sverige dom har bytt till en annan kamm axel... jävla skit lagar och sånt... kommer nog gå skit bra :)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top