Honda CBR 125 R

paerre

Ny medlem
Gick med
11 May 2005
Ort
stockholm
Hoj
dt 125r
*SoWHS* skrev:
Hej, Jag frågar nu er som äger en Honda CBR 125 om det är en bra och prisvärd hoj? Ska snart köpa en 125:a och är riktigt sugen på en CBR 125.
Tack för svar.

nää den e ful å liiten och så är det fyrtakt vilket gör att den e klen. Men ska du ha den som ett transportmedel så är den bra. Men ja skulle rekomendera att du köper en två taktare
 

125zor

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2005
Ort
Hbg
Hoj
CBR 125 -05
japp när verkstads killen har tid hehe :) ska ringa ut imorgon
och se vad priset hammnar på med allting hehe :tummenupp
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Nu har jag varit med och gjort en lite kul sak:)

Plockade bort slutdämparen på en cbr :hihi dämparen väger typ 5 kilo och är rena bromsen för avgaserna:) cykeln går bättre och låter helt obeskrivligt:)

Han kör den utan dämpare och så tror jag han kommer ha det... ska väll bara bestycka upp den litegran
 

joel_dt125

The king of Dt
Gick med
16 May 2005
Ort
Segeltorp
Hoj
Dt125r
*Foxen* skrev:
jajamen, det går att få dom ostrypt! väntar på att en vän ska komma hem från irland så han kan hjälpa mej att borra upp munstycket littegran... känns dumt å börja dra pluggar innan man kan fixa munstycket... :tungan


köp ett nytt!!!
 

joel_dt125

The king of Dt
Gick med
16 May 2005
Ort
Segeltorp
Hoj
Dt125r
honda cbr 125r

*Foxen* skrev:
jajamen, det går att få dom ostrypt! väntar på att en vän ska komma hem från irland så han kan hjälpa mej att borra upp munstycket littegran... känns dumt å börja dra pluggar innan man kan fixa munstycket... :tungan


köp ett nytt kostar max 40 spänn....
 

Solid snake

Guest
joel_dt125 skrev:
köp ett nytt kostar max 40 spänn....

Där har du sååå fel, beror på vad du ska ha för munstycke.

Original: dessa är bäst enligt mig och många mekaniker, har själv jämfört mot pirat, dessa är då precisionsborrade och har inte ett enda spår av borret och är helt raka.

Pirat: brukar vara av dålig metall och ibland fulla med spår av borret vilket resulterar i ett ojämnt flöde = den kommer gå som en påse nötter.

Munstycken till min TZR kostar 86 spänn har jag för mig, till crossen kostar dom 115kr och uppåt.
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Solid snake skrev:
Där har du sååå fel, beror på vad du ska ha för munstycke.

Original: dessa är bäst enligt mig och många mekaniker, har själv jämfört mot pirat, dessa är då precisionsborrade och har inte ett enda spår av borret och är helt raka.

Pirat: brukar vara av dålig metall och ibland fulla med spår av borret vilket resulterar i ett ojämnt flöde = den kommer gå som en påse nötter.

Munstycken till min TZR kostar 86 spänn har jag för mig, till crossen kostar dom 115kr och uppåt.

va fan har du för förgasare då.... mikuni kein dellorto är väll dom vanligaste å jag har aldrig hört talas om så dyra munstycken :confused:
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
jag köpte original till min NS Dellorto munstycke och det kostade typ 46kr har jag för mig.. det med 5mm gänga är ännu billigare, råkade beställa fel först.
 

Solid snake

Guest
RS "Alex" skrev:
va fan har du för förgasare då.... mikuni kein dellorto är väll dom vanligaste å jag har aldrig hört talas om så dyra munstycken :confused:


Mikuni på TZR och Keihin på Cr.
 

Emppli

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2005
Ort
Södra Finland
Hoj
Troligtvis Honda NSR -96 snart (1a hoj)
Har du provsuttit en CBR125R? Jag provsatt en för en liten tid sen och tyckte att den nog var aningen för liten :/ Den var alltför smal i mitt tycke och annars också klen.. men det är väl helt från person till person, och jag frågade min kompis som har CBR125 vad han tycker om den, och han svarade "Om det inte stör dig att farten inte är grym och om storleken inte stör dig så köp, annars inte." Så det lönar sig iallafall att provsitta en innan man bestämmer sig..
 

ettan

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2004
Ort
helsingborg
Hoj
yamaha r6 2000
*SoWHS* skrev:
Hej, Jag frågar nu er som äger en Honda CBR 125 om det är en bra och prisvärd hoj? Ska snart köpa en 125:a och är riktigt sugen på en CBR 125.
Tack för svar.

Finns redan trådar om denna hoj. Testa sök högst upp vid "knapparna"
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top