Honda CBR 125 R

*SoWHS*

Guest
Hej, Jag frågar nu er som äger en Honda CBR 125 om det är en bra och prisvärd hoj? Ska snart köpa en 125:a och är riktigt sugen på en CBR 125.
Tack för svar.
 

P-E

Guest
Norre89 skrev:
Hej, Jag frågar nu er som äger en Honda CBR 125 om det är en bra och prisvärd hoj? Ska snart köpa en 125:a och är riktigt sugen på en CBR 125.
Tack för svar.

Finns ganska många trådar om den, så istälet för att skriva en ny kan du kolla i den gamla och är det något du undrar skriver du i den tråden.

Du kan ju fråga BlueNinja han har en sån..
 

*SoWHS*

Guest
P-E skrev:
Finns ganska många trådar om den, så istälet för att skriva en ny kan du kolla i den gamla och är det något du undrar skriver du i den tråden.

Har läst trådar som redan finns och ingen har gett mig dom svar jag vill ha! alla trådar handlar om trimmning och fart! Jag vill veta om bromsar, orginaltoppfart, orginalacceleration, Komfort, Verkstäderna, Kvalité, Lampor, Passagerarkomfort, Bensinförbrukning & ljudet på den :)
 

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
Norre89 skrev:
Har läst trådar som redan finns och ingen har gett mig dom svar jag vill ha! alla trådar handlar om trimmning och fart! Jag vill veta om bromsar, orginaltoppfart, orginalacceleration, Komfort, Verkstäderna, Kvalité, Lampor, Passagerarkomfort, Bensinförbrukning & ljudet på den :)

Ett svar med ett ord: HONDA :)

Bensin förbrukningen kan nog gämnföras med en moppe, skulle gissa på en 3-4dl milen... Ljudet är hyggligt och man slipper det fördömda smattret. Fler svar får du från de som äger en sådan...
 

steffo

бандит
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Gävle
Hoj
Suzuki Bandit 600N -96
Kan svara lite på ytan då jag vet lite om denna hoj, Lyset är toppen, Ljudet är helt ok. Låter ritkigt mysigt men väldigt tyst. Komforten är duglig.

Hör med blåninjan vad han tycker

Mvh, Stefan
 

steffo

бандит
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Gävle
Hoj
Suzuki Bandit 600N -96
solitude, Det finns en tråd där det diskuteras. Igentligen vet inte riktigt här tror jag.

Ska bli kul att se hur det går för blåninjan
 

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Umeå
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
Norre89 skrev:
Har läst trådar som redan finns och ingen har gett mig dom svar jag vill ha! alla trådar handlar om trimmning och fart! Jag vill veta om bromsar, orginaltoppfart, orginalacceleration, Komfort, Verkstäderna, Kvalité, Lampor, Passagerarkomfort, Bensinförbrukning & ljudet på den :)

Tjenare!
lite svar ska väll jag kunna komma med.. *kört ca 320mil med min så* ;)
Bensinförbrukning: Ligger på 0,32 - 0.33l/milen
Komfort: helt ok! *står i tester att den är ok för dom som är högst 1,80lång eller kortare och själv är man nästan 1,80 :)
Lyse: kanonbra!!
Bromsar: Dom tar kan ja lova ;)
verkstäderna skiljer sig från varje stad så där håller jag tyst
Bra kvalite på hojjen tycker jag iaf.
Ljudet: underbart framförallt när man kör i stan ;)
Toppar runt 120km/h på en raksträcka om man ligger på tanken och inte har allt för mycket motvind *vikten på förarn avgör ju en del också*
Man får ju inte skjutsa, men klart man testat det också en sväng.. och det gick då inte mycke långsammare med en passagerare på när jag skjutsade.. kunde köra mellan 100 - 110km/h
Det är bra acc i hojjen original också, det är inte som på en 2-taktare att det går tungt på låga varv å sedan kommer allt direkt, utan den acc. med en jämn kurva :) några mera frågor?
 

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Umeå
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
solitude skrev:
Går det få dessa hojar ostrypta undrar jag...

jajamen, det går att få dom ostrypt! väntar på att en vän ska komma hem från irland så han kan hjälpa mej att borra upp munstycket littegran... känns dumt å börja dra pluggar innan man kan fixa munstycket... :tungan
 

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Haninge
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
Gradda skrev:
jajamen, det går att få dom ostrypt! väntar på att en vän ska komma hem från irland så han kan hjälpa mej att borra upp munstycket littegran... känns dumt å börja dra pluggar innan man kan fixa munstycket... :tungan
Borra munstycket i förgasaren? :rofl :hihi :lol
 

wahlan

Sporthojsnörd
Gick med
18 Sep 2003
Ort
på havet
Hoj
K7
Ska du borra munstycket? Bör man inte byta ENDAST om man har trimmat eller gjort något på hojen? eller har jag fattat det heeeelt fel? :va

Å inte borrar man väll dem? Dem byter man jue! :) eller? :va :D
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Gradda skrev:
jajamen, det går att få dom ostrypt! väntar på att en vän ska komma hem från irland så han kan hjälpa mej att borra upp munstycket littegran... känns dumt å börja dra pluggar innan man kan fixa munstycket... :tungan


Varför ska du borra munstycket?
 

frew

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2004
Ort
norrtälje
Hoj
st1100 -00
det går med väldigt fina små borrar... men det är typ 15% chans eller mindre att det blir bra...
 

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
frew skrev:
det går med väldigt fina små borrar... men det är typ 15% chans eller mindre att det blir bra...

Nästan så att det är värt att slänga fram en hundring på disken och be om ett par munstycken...
 

frew

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2004
Ort
norrtälje
Hoj
st1100 -00
Henkka skrev:
Nästan så att det är värt att slänga fram en hundring på disken och be om ett par munstycken...
...istället om det går snett så kommer du att köra runt och blöhödööööh blödder ända tills du köpt nya munstycken
 

kalle_a

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Ort
Sala
Hoj
R1 - 05
solitude skrev:
Går det få dessa hojar ostrypta undrar jag...

ja, Honda cbr 125 går att ostrypa .. Det sitter en strypning i insuget och en i CDI-boxen. Har själv ett effektavgasrör (own production) :) men funkar helt okej, och ett ngt borrat munstycke då.

helt klart prisvärd tycker jag. Komforten är som gradda sa bra, är själv 1,74 och sitter bra så.

/K
 

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
Gradda skrev:
Tjenare!
lite svar ska väll jag kunna komma med.. *kört ca 320mil med min så* ;)
Bensinförbrukning: Ligger på 0,32 - 0.33l/milen
Komfort: helt ok! *står i tester att den är ok för dom som är högst 1,80lång eller kortare och själv är man nästan 1,80 :)
Lyse: kanonbra!!
Bromsar: Dom tar kan ja lova ;)
verkstäderna skiljer sig från varje stad så där håller jag tyst
Bra kvalite på hojjen tycker jag iaf.
Ljudet: underbart framförallt när man kör i stan ;)
Toppar runt 120km/h på en raksträcka om man ligger på tanken och inte har allt för mycket motvind *vikten på förarn avgör ju en del också*
Man får ju inte skjutsa, men klart man testat det också en sväng.. och det gick då inte mycke långsammare med en passagerare på när jag skjutsade.. kunde köra mellan 100 - 110km/h
Det är bra acc i hojjen original också, det är inte som på en 2-taktare att det går tungt på låga varv å sedan kommer allt direkt, utan den acc. med en jämn kurva :) några mera frågor?


hhmm :va du får visst skjussa men det är som på alla lätta hojjar (dvs om den är reggad för en passagerare) att man måste vara fylda 18år innan man får skjussa. Men hur många poliser tror ni har som prioritet att kolla om den mc`n som dom ser är en 125`a och sedan se efter om föraren är 18år? :va tror att dom har viktigare saker för sig, eller inte ens vet om att lagen är sådan för oss 125 förare. Om du nu skulle åka dit på det så får du antingen en varning eller 300kr var i böter, och vid upprepande gånger så blir det risk för indraget kk :död . Aja, men jag skjussar på iallfall, har åkt förbi polisbilar MÅNGA gånger utan att den ens har tittat mot mig på oroväckande sätt... :hihi
 

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Haninge
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
Seriöst , borra munstycken , eller så slänger man fram en 50 spänn eller nått för ett nytt munstycke och kan få perfekt resultat , att borra är liksom som en chansning.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top