Ktm 660

RoWi

Kalle är min vän...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/Rönninge
Hoj
CBF1000a
Min 660 går ej att ställa på stödet när den går på tomgång är detta som det ska eller ett fel?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
är du säker på att det inte finns nån strömbrytare där eller så har du kanske dålig tomgång?
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Det är nog gjort så. Har för mig att den 660 jag provgasade hos Lelles lade av när stödet fälldes ut, trots att friläget var i. Går ju att koppla ur om man vill...
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Min lägger också av när man fäller ut stödet, grymt irriterande att inte kunna ha hojen ståendes på stödet på tomgång :mad: Kopplar man ur det så är ju risken istället att det blir en fetingkvadd med stödet ute i en kurva....
 

Holy Rider

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha
Hobbe skrev:
Min 660 går ej att ställa på stödet när den går på tomgång är detta som det ska eller ett fel?

Helt normalt! Jag har plockat bort min brytare på stödet, glöm inte så fall att koppla ihop dem två röda med varandra under tanken. :tummenupp
 

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg/Hålan
Hoj
VFR800Fi
Asså... Det där e ju knasigt.

På min LC4 så dör den såklart om man har stödet nere och slänger i en växel... Eller... Den gjorde det. Tills den glappade och jag "lagade" så att den funktionen inte finns längre. Man får tänka till en gång innan man kör iväg...

Men det händer ju ganska ofta att man vill ha hojen igång på morgonkvisten medans man fixar till utrustningen innan man kör iväg... Och då kan det ju vara skönt med ett stöd.

/Lucky9
 

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Det är väl inte så konstigt? Det gär väl HD, guldvingar och så också va? ;)

- Johan

Hobbe skrev:
Min 660 går ej att ställa på stödet när den går på tomgång är detta som det ska eller ett fel?
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Lucky9 skrev:

Men det händer ju ganska ofta att man vill ha hojen igång på morgonkvisten medans man fixar till utrustningen innan man kör iväg... Och då kan det ju vara skönt med ett stöd.

/Lucky9

Vadå har ni inga väggar på huset du bor i? :D
 

RoWi

Kalle är min vän...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/Rönninge
Hoj
CBF1000a
Kollade upp det i instuktionboken det skall gå att ha hojen ståendes på stödet (Sid 16) så det får dom ju åtgärda på servicen... :D
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top