här snackar VI motard

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
-I'm going to a supermotrd race this weekend!
-duuuuuh, supermotard? Is that like a supermix of a moron and a retard???
:lol :rofl :3freak :hihi :D
 

Cooler

Hojmissbrukande kulturarbetare!
Gick med
27 Nov 2003
Ort
Ludvika
Hoj
Husqvarna 900 -13
Den 1 december flyttar jag in till Örebro... Nu finns inga undanflykter längre att inte komma ut och "busa" med er ute ute på Täby... När brukar ni dra igång på vårarna?
Iskörning även vintertid hoppas jag! Har en uppsättning fräscha dubbisar som ligger och väntar på att läggas på (behöver bara en 21" framfälg... :rolleyes: )

Något speciellt ställe ni brukar hålla till på i Örebrotrakten för isåkning? man kan ju inte sitta hela vintern och bara :tråkad :trött

/Göran
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Göran_Gullbro skrev:
Den 1 december flyttar jag in till Örebro... Nu finns inga undanflykter längre att inte komma ut och "busa" med er ute ute på Täby... När brukar ni dra igång på vårarna?
Iskörning även vintertid hoppas jag! Har en uppsättning fräscha dubbisar som ligger och väntar på att läggas på (behöver bara en 21" framfälg... :rolleyes: )

Något speciellt ställe ni brukar hålla till på i Örebrotrakten för isåkning? man kan ju inte sitta hela vintern och bara :tråkad :trött

/Göran
Motard:
Tyvärr är körningarna på Täby nerlagda :mad:. Detta pga av en CP-gubbe (f'låt Rauken) som inte vill låta oss vara där. Vi hoppas kunna bygga om gamla folkracebanan där ute till en svhysst motardbana. Har vi flax så kan vi köra redan till våren på nån slags temporärbana.

Is:
Kör vi såklart på så mkt det går. Kolla skojonhoj.com för mer info om när/var&hur. Troligt är väl att det blir på Hjälmaren som förra säsongen.

Grusbus:
Älgdräparen kommer troligen posta här (i grusbustråden) när det blir dax för grusbus. Det är han som tagit på sig rollen som lekpappa för de aktiviteterna.
 

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Husaberg
Supermoto skrev:
Grusbus:
Älgdräparen kommer troligen posta här (i grusbustråden) när det blir dax för grusbus. Det är han som tagit på sig rollen som lekpappa för de aktiviteterna.
Kommer han inte alls det. :7peta
Han tröttnade på er slapptaskar som aldrig ville följa med så han "bor" numera på
WWW.SOE.SE
Under forum/körningar finns en tråd som heter "grusbus i Örebro med omnejd".
De kör f.ö nästan varje helg och är jätteglada över alla nya som kommer och åker med dem.
Och vad gäller rollen som "lekpappa" så tar han den på mycket stort allvar. :D
De dagar det inte körs hoj åker han runt med bil och karta och letar upp nya kurviga grusvägar.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Kyckling skrev:
Kommer han inte alls det. :7peta
Han tröttnade på er slapptaskar som aldrig ville följa med så han "bor" numera på....
Förlåt så in i helvete att jag varit bruten nästan hela jädra året :4skrika
Snart åker stora lulen på nya hojen och DÅ....
 

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Husaberg
Supermoto skrev:
Förlåt så in i helvete att jag varit bruten nästan hela jädra året :4skrika
Snart åker stora lulen på nya hojen och DÅ....
Lär dig köra, papphjärna. :7peta

Men det borde gå lite bättre för dig nu när du blivit av med "The Evil one" :)
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Kyckling skrev:
Lär dig köra, papphjärna. :7peta

Men det borde gå lite bättre för dig nu när du blivit av med "The Evil one" :)
Förvisso sant. Körde faktiskt en liten stund idag :yoparty
Känns jäkligt bra. Startar så fint så fint och går så bra så bra. Bromsarna är kanon. Ska bli fint att se vad hon egentligen går för när jag får ur första oljan och i med fräsch olja och hon är inkörd ordentligt.
 

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Husaberg
Supermoto skrev:
Förvisso sant. Körde faktiskt en liten stund idag :yoparty
Känns jäkligt bra. Startar så fint så fint och går så bra så bra. Bromsarna är kanon. Ska bli fint att se vad hon egentligen går för när jag får ur första oljan och i med fräsch olja och hon är inkörd ordentligt.
Jag är inte ett dugg avis... :rolleyes: :3freak :)
 

Cooler

Hojmissbrukande kulturarbetare!
Gick med
27 Nov 2003
Ort
Ludvika
Hoj
Husqvarna 900 -13
Supermoto skrev:
Motard:
Tyvärr är körningarna på Täby nerlagda :mad:. Detta pga av en CP-gubbe (f'låt Rauken) som inte vill låta oss vara där. Vi hoppas kunna bygga om gamla folkracebanan där ute till en svhysst motardbana. Har vi flax så kan vi köra redan till våren på nån slags temporärbana.

Is:
Kör vi såklart på så mkt det går. Kolla skojonhoj.com för mer info om när/var&hur. Troligt är väl att det blir på Hjälmaren som förra säsongen.

Grusbus:
Älgdräparen kommer troligen posta här (i grusbustråden) när det blir dax för grusbus. Det är han som tagit på sig rollen som lekpappa för de aktiviteterna.

Var då väl satan :mad: att det är slutkört med motard på banan i Täby... Ska även skaffa mig en "jordfräs" (CR 250) till våren för att hålla kroppen igång... Crossbanan lär de väl åtminstone inte röra :va ...

Ska försöka att hänga med på så många grusbusturer som möjligt! :)

/Göran
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tengil skrev:
Annorlunda! :yoparty
Gör ett nytt block och sätt cylindrarna i ett V så blir den inte bred som en ladugårdsdörr heller!
Jag vill se en husa-twin på 700-750cc. Det borde ge bortåt 100hk vid kanske 11000rpm med äckligt låg vikt. Fatta den på en motardbana :3freak :yoparty
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Kolla lit enytt godis på Husaberg.se.
Klicka accessories och sen kommer nya mumset fram.
Dax att åka hem och skriva om önskelistan tror jag:tomten
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top